تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1834847276
نقد و بررسی The Witness (نسخه Xbox One)
واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:
نقد و بررسی The Witness (بازنشر به مناسبت عرضه نسخه Xbox One) "به قلم محمدرضا مجاب" مشکل می توان از "جاناتان بلو" (Jonathan Blow) نام برد و به عنوان تحسین برانگیز Braid اشاره ای نکرد. عرضه ی Braid در سال 2008 نقطه ی عطفی در دنیای بازیهای مستقل به شمار می آید. علاوه بر سیل تعریف و تمجیدهای باورنکردنی از سوی منتقدان درباره ی کیفیت بازی، عرضه ی Braid روی شبکه ی Xbox Live و استقبال فراوان گیمرها باعث سرازیر شدن سازندگان عناوین مستقل به شبکه ی XBL و به طور کلی کنسول های نسل هفتمی شد. (اگر تا به حال Braid را تجربه نکرده اید، پیشنهاد میکنم همین الان خواندن این متن را متوقف کنید و به سمت آن شیرجه بزنید! تاثیری بیشتر از صدها صفحه تعریف و تمجید دارد ) یک سال بعد و در سال 2009 ، بلو عنوان بعدی خود را معرفی کرد: The Witness . حالا و پس از 7 سال انتظار، عنوانی عرضه شده که سخت می توان آن را «مستقل» نامید! The Witness یک عنوان اول شخص ماجراییست که دریک جزیره ی بزرگ اتفاق می افتد. شما وارد جزیره می شوید درحالی که هیچ چیز نمی دانید. نمی دانید چه کسی هستید، نمی دانید چگونه وارد جزیره شده اید، نمی دانید قصد و هدف بازی چیست! با جلوتر رفتن در محیط جزیره، به چند معماها برخورد خواهید کرد. ایده ی اصلی تمامی معماها، این تصویر است:
با فشردن کلیک چپ ماوس، می توانید خطی از دایره ی زرد رنگ تا انتهای شکل بکشید. بنگ! در باز می شود! ساده است نه؟ باورکردنی نیست که با همین ایده ی ساده، چنین معماهای شگفت انگیزی خلق شده است! تنوع معماهای بازی (که رکن اصلی بازی هم هستند) در حدی بالاست که نه تنها از آنها خسته نمی شوید، بلکه برای تجربه ی پازل بعد و ایده ی شگفت انگیز بعد بی قرار خواهید بود! واقعا دوست داشتم در مورد مکانیسم پازل ها و ذهن خلاق سازندگان بیشتر توضیح دهم، اما یکی از اصلی ترین جذابیت های بازی مشاهده ی معماها و نحوه ی طرح ریزی آنها توسط خود گیمر است و نمی خواهم این حس را از شما بگیرم.در اکثر مراحل، ترتیب معماها به نحوی است که معمای جدید با حل کردن قبلی باز می شود. بنابراین بازی اطمینان حاصل می کند که شما قضیه را گرفته اید! اما خب، حل کردن پازل ها چه فایده ای دارد؟
"این اولین صحنه ایست که با محیط جزیره رو به رو می شوید. نفستان را در سینه حبس کنید!" با حل کردن هر سری معماها (که هر کدام در منطقه ی متفاوتی از جزیره قرار دارند) یک دستگاه عجیب نمایان می شود و نوری را مستقیما به بالای قله ی کوه جزیره می فرستد. در جزیره یک کوه بلند و عظیم وجود دارد (در تصویر، گوشه ی سمت چپ بالا را نگاه کنید). کوه و قله ی آن از همان ابتدا در دسترس است، ولی تا زمانی که تعداد مشخصی از این اشعه ها به بالای قله فرستاده نشود، مشاهده ی پایان (های!) بازی نیز ممکن نیست. در چند منطقه ی ابتدایی، پازل های بازی آنچنان چالش برانگیز نیستند و با کمی تفکر و تلاش حل می شوند. اما هرچه به قله نزدیک شوید، معماها سخت تر و غیرممکن به نظر می آیند! اما نکته ی جالب تر، چینش معماها در کل جزیره است. The Witness یک بازی خطی نیست. این گونه نیست که بازی چند مرحله پشت سرهم در برابر گیمر قرار دهد و آنها را از آسان به سخت برایتان مرتب کند! می توانید از همان ابتدا به نزدیک قله و سراغ مشکل ترین معما بروید. اما طبیعی است که بعضی معماهای ساده تر، مبنا و پایه ی معماهای سخت ترند. در The Witness ، هیچ لزومی ندارد به هر معما برمی خورید شروع به حل کردن آن کنید. ممکن است مبنا و پایه ی معما را اصلا بلد نباشید! باید در نظر داشته باشید که ممکن است شکل ساده ی همین معما، کمی آن طرف تر و در یک محیط دیگر منتظر شما باشد. و اساسا باید ابتدا سراغ معماهای دیگر می رفتید! اما اگر فردی شکل ساده تر یک پازل را حل نکرده باشد و مبنای آن را بلد نباشد، «نمی تواند» آن را حل کند؟
"در این تصویر، یک نکته ی مخفی فوق العاده وجود دارد! اگر پیدایش کردید، The Witness را برای شخص شما ساخته اند! (راهنمایی: مرتبط است با تصاویر قبل)" داستان پسری که سر کلاس ریاضی خوابش برد، پس از بیدار شدن تمرین های پای تخته را در دفترش نوشت و آنها را در خانه حل کرد، و بعد متوجه شد که این تمرین ها در حقیقت چند سوال ریاضی غیرقابل حل در تاریخ بشریت بوده را به خاطر دارید؟ در The Witness ، حتی اگر مکانیسم معماهای ساده تر را بلد نباشید، می توانید با معماهای سخت تر هم دست و پنجه نرم کنید! شاید لازم باشد زمان زیادی روی یک معما صرف کنید، ولی با توجه به مراحل و محیط و با کمی زیرکی، معماهای بازی قابل حل هستند. بازی گیمر را محدود نمی کند، سازنده سعی نمی کند یک روند را برای بازی تعریف کند و همه را مجبور کند بر همین اساس پیش بروند! آزادی عمل The Witness در زمینه ی تعریف و حل معماها ستودنی و مثال زدنی ست. مثلا در مرکز جزیره یک سازه ی کلیسا مانند وجود دارد و یک سری معما در اطراف کلیسا دیده می شوند. معماهای این مرحله، نه تنها ارتباطی با یکدیگر ندارند، بلکه ترکیبی از قوانین معماهای چندین منطقه ی دیگرند! یعنی بدون حل کردن پازل های مناطق دیگر نباید سراغ کلیسا و معماهایش بروید ( و گیمر این را نمی داند، چون هیچ راهنمایی در بازی وجود ندارد)اما بازهم می توان پازل ها را حل کرد، اگر فرد زیرک و تیزبین باشد.
"یک تصویر خیلی خوب، برای توضیح مناطق متفاوت در جزیره. 2 منطقه ی بازی با یک تغییر رنگ ساده از هم جدا شده اند. " یکی از ایرادات احتمالی بازی که بسیاری را نگران می کرد، این بود که آیا گشت و گذار در یک جزیره ی بزرگ، بدون هیچگونه نقشه، تابلو یا راهنما باعث گیج شدن گیمر نخواهد شد؟ راه حل بازی برای این مشکل بسیار جالب است: محیط جزیره یکدست نیست. جزیره به مناطق مختلف با شرایط اقلیمی مختلف تقسیم شده است. مثلا در مناطق ساحلی محیط مملو از شن و ماسه است و کاملا با محیط جنگلی وسط جزیره تفاوت دارد. ممکن است به یک سری درخت صورتی رنگ چشم نواز بربخورید، متوجه خواهید شد که معماهای این قسمت خاص و جدا از بقیه است!محیط های مخالفی از قبیل ساحلی، کوهپایه ای، مردابی، جنگلی و... برای بازی طراحی شده است. یکی از جذابیت های The Witness کشف مناطق جدید جزیرهو مشاهده ی طراحی شگفت انگیز آنهاست. البته پس از مدتی پیشروی در بازی یک قایق نصیبتان می شود که می توانید با سرعت بیشتری در بخش های مختلف جزیره جا به جا شوید. نکته ی جالب دیگر در طول گشت و گذار در جزیره، این است که هیچگونه موسیقی پخش نمی شود. در حقیقت تنها چیزی که به گوش می رسد صدای طبیعت است: شرشر آبی که از آبشار پایین می ریزد، صدای چهچه ی پرندگان و البته، صدای قدم های شخصیت اصلی روی برگ درختان! عدم وجود موسیقی باعث شده حس قدم زدن و تنهایی در یک جزیره واقعا به فرد منتقل شود.
"نمایی جالب از 11 خط نور تابیده شده به قله ی کوه ( لازم نیست بشمارید، واقعا 11تا هستند! )" حل معماها، احساس شگفت انگیزی به گیمر منتقل می کند. بازی باعث ایجاد حس باهوش بودن در فرد می شود، بارها و بارها به خودتان برای حل کردن پازل هایی که در ابتدا ظاهر هولناک و غیرقابل نفوذی دارند تبریک خواهید گفت! همینطور پی بردن به شیوه ی حل شدن پازل ها و ایده های سازندگان باعث می شود بی اختیار به تحسین آنان بپردازید. بگذارید بی پرده بگویم: اگر فقط بخواهید معماها را حل کنید، دیالوگ هایی که خواهید شنید به 30 ثانیه هم نمی رسند. اگر بخواهید The Witness را دست کم بگیرید، اگر بخواهید آن را سرسری به اتمام برسانید تا صرفا یک پایان مشاهده کنید، بازی شما را مجازات خواهد کرد، به سختی! مجازات شما ندانستن خواهد بود. عدم پی بردن به اتفاقات، عدم آگاهی از حقایق بازی و اشارات سازنده. پایان اصلی بازی زمانی باز می شود که هر 11 اشعه ی نور به قله تابیده باشند، یعنی معماهای اصلی باید حل شده باشند. در طول بازی، اگر محیط ها را با دقت بررسی کنید و تمام توجهتان به پازل ها معطوف نباشد، با نوارهای صوتی و تصویری مختلفی رو به رو می شوید که هرکدام، مطالب عمیق و مهمی را در مورد بشریت و تعامل آن با نژاد خود و دنیای اطرافش بیان می کند. بسیاری از Audio Log های بازی سخنانی از شخصیت های مهم تاریخ هستند که هرکدام شدیدا تامل برانگیز و قابل توجه هستند. هرچقدر بیشتر و بیشتر به The Witness تمایل نشان دهید، بیشتر و بیشتر حقایقش را بر شما آشکار خواهد کرد.
"طراحی هنری بازی، به معنای واقعی کلمه، «نفس گیر» است. " نکات مثبت معماهای شگفت انگیز و فوق العاده طراحی خیره کننده ی جزیره، به همراه گرافیک هنری مثال زدنی نکات و رمز و راز های مخفی بازی تجربه ای خاص و متفاوت! نکات منفی عدم وجود خط داستانی منسجم در طول بازی سخن آخر 7 سال صبر کردن برای عرضه ی بازی، شاید انتظارات را بیش از اندازه بالا برده باشد، اما The Witness حتی فراتر از سطح انتظارات عمل می کند. The Witness به معنای واقعی کلمه، یک اثر هنری، یک تابلوی نقاشی متحرک و شاهکاریست که توانایی های ذهن خلاق بشر را به رخ می کشد. در بازی معمایی وجود دارد که به گفته ی سازنده، 98 درصد مردم دنیا نمی توانند آن را حل کنند. هنگام دست و پنجه نرم کردن با آن، به یاد داشته باشید که صبر و تفکر، لازمه ی غلبه بر مشکلات است!
4 آذر 1395
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]
صفحات پیشنهادی
انتشار شناخت، بررسی و نقد کلامی جریانهای انحرافی مهدویت
معرفی کتاب انتشار شناخت بررسی و نقد کلامی جریانهای انحرافی مهدویت شناسهٔ خبر 3825247 - پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰ ۱۵ دین و اندیشه > اندیشکده ها jwplayer display inline-block; کتاب شناخت بررسی و نقد کلامی جریان های انحرافی مهدویت به قلم حسین حجامی و توسط انتشارات پژوهشنقد و بررسی Call of Duty: Infinite Warfare
نقد و بررسی Call of Duty Infinite Warfare به قلم سینا ربیعی Infinity Ward را میتوان پدر Call Of Duty دانست که از قضا در کارنامهاش بهترین و بدترین نسخه این سری دیده میشود امسال از سر سیاست گذاریهای اکتیویژن شاهد رسیدن نوبتی دوباره به این اسکتاب «روشنفکران رذل و مفتش بزرگ» نقد و بررسی میشود
همراه با نکوداشت داریوش مهرجویی در خانه هنرمندان کتاب روشنفکران رذل و مفتش بزرگ نقد و بررسی میشود شناسهٔ خبر 3828475 - شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳ ۴۵ فرهنگ > رسانه jwplayer display inline-block; نشست نقد و بررسی کتاب روشنفکران رذل و مفتش بزرگ همراه با نکوداشت داریوش مهربخش نمایشنامه خوانی جشنواره تئاتر فجر نقد و بررسی میشود
بخش نمایشنامه خوانی جشنواره تئاتر فجر نقد و بررسی میشود شناسهٔ خبر 3823231 - یکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴ ۰۹ هنر > تئاتر jwplayer display inline-block; با حضور امین عظیمی و رفیق نصرتی نمایشهای برگزیده مسابقه نمایشنامه نویسی سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر بررسی میآپدیت Fallout 4 برای PS4 Pro تاخیر خورد + عرضه شدن آپدیت 1.02 Skyrim Remastered برای Xbox One
Bethesda یکی از سازندگانی است که قرار است آپدیت پشتیبانی از PS4 Pro را برای بازیهایش عرضه کند در واقع Skyrim Remastered همین حالا هم از این کنسول پشتیبانی میکند و مشکلات مختلف آن هم با آپدیتهایی حل شدهاند ولی به نظر میآید طرفداران Fallout بایدبررسی تعبیر هیدگر از نسبت روح و زمان در پدیدارشناسی روح هگل - بخش اول نقد هیدگر از مفهوم زمان نزد هگل
بررسی تعبیر هیدگر از نسبت روح و زمان در پدیدارشناسی روح هگل - بخش اولنقد هیدگر از مفهوم زمان نزد هگل با تعبیر هیدگر از مفهوم تجربه آگاهی هگل بهعنوان سوبژکتیویته سوژه به نظر او فلسفه هگل بهناچار به ظهور متافیزیک جدید خودبنیادی میانجامد که اوج آن در تکنیک مدرن قرار دارد  آپدیتی برای پشتیبانی The Witness از PS4 Pro منتشر شد
بازی The Witness برای پشتیبانی از PS4 Pro و استفاده از قدرت آن آپدیتی دریافت کرد این پچ هم برای تلویزیونهای 1080p و هم برای تلویزیون های 4K موثر است به گزارش پردیس گیم و به نقل از Gamespot اگر تا حالا The Witness را بر روی یک تلویزیون 1080p بازی میکردید از این بهجنبش «سقاخانه» نقد و بررسی میشود
جنبش سقاخانه نقد و بررسی میشود شناسهٔ خبر 3823206 - یکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴ ۲۴ هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی jwplayer display inline-block; نشست تخصصی نقد و بررسی سقاخانه یک جنبش ملی در موسسه صبا وابسته به فرهنگستان هنر برگزار می شود به گزارش خبرگزاری مهر در نشستدر نقد و بررسی مستندهای جعفری چه گذشت؟ - ایسنا
فیلمهای روزی دو سه دیگر هم من نگویم شرح آن و بَرد از ساختههای حمید جعفری در سالن سینما حقیقت مرکز گسترش نقد و بررسی شد به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در ابتدای جلسهی نقد و بررسی این آثار که 10 مرداد ماه برگزار شد رامتین شهبنقد و بررسی Life Goes On: Done to Death
نقد و بررسی Life Goes On Done to Death به قلم علیرضا رزمجویی نقد این بازی براساس نسخه ارسالی سازندگان برای سایت پردیسگیم نوشته شده است در عناوین سبک پازل-پلتفرمر عادت کردهایم که برای پیشروی در بازی باید همزمان با حل معماها شخصیتی که کنترل آنرا بر عهده گرفت-
علم و فناوری
پربازدیدترینها