تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817112026




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برق 10 درصد گران شد!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: برق 10 درصد گران شد!
اوايل سال جاري بود كه قبض‌هاي ارسالي براي مشتركان برق «برق گرفتگي» آنها را به همراه داشت، وقتي نسبت به اين قبض‌ها اعتراض شد با اطمينان گفته شد خبري از افزايش قيمت اين حامل انرژي در سال جاری نيست.
نویسنده : وحید حاجی‌پور 


حالا به فاصله هشت ماه از ابتداي سال قائم مقام وزير نيرو گفته قيمت‌ها افزايش يافته و اين افزايش قانوني بوده است! ستار محمودي با بيان اينكه افزايش 10 درصدي تعرفه‌هاي برق براساس قانون و از ابتداي امسال بوده و چيز جديدي نيست، گفت: در سال 95 با توجه به قانون مصوب و اجازه دولت برق مصرفي و تعرفه‌ها 10 درصد به صورت ميانگين افزايش يافت كه اين موضوع از ابتداي سال جاري صورت گرفت و اينكه عنوان مي‌شود جديداً برق 10درصد گران شده است صحت ندارد.
در واقع اين مقام مسئول معتقد است افزايش قيمتي كه امروز عيان شده چيز جديدي نيست و از ابتداي سال 95 بوده كه اينگونه روشنگري در نوع خود جالب است.

او در ادامه با اشاره به اينكه حق انشعاب برق نيز يك ماه پيش با مجوز قانوني افزايش يافته و قرار است طي پنج سال به قيمت تمام شده برسد، گفت: افزايش انشعاب برق نيز از اواسط سال جاري جنبه عملياتي پيدا كرد و حدود يك ماه است عملياتي شده است.
محمودي در پاسخ به اين سؤال كه آيا وزارت نيرو پيشنهادي به دولت براي افزايش قيمت آب و برق به دولت ارائه كرده است، ‌گفت: فعلاً وزارت نيرو و دولت براي سال جاري و سال آينده پيش‌بيني يا پيشنهادي براي افزايش قيمت آب و برق نكرده است، معمولاً صدور مجوز يا اعمال قانون براي افزايش قيمت آب و برق با چند ماهي تأخير شروع مي‌شود، بنابراين جديداً تعرفه برق يا آب افزايشي نداشته است.

فارس به نقل از قائم‌مقام وزير نيرو نوشته است: به لحاظ قانون هدفمندي يارانه‌ها تعرفه‌ها بايد 20 درصد افزايش يابد اما دولت و وزارت نيرو افزايش 10 درصدي ‌آن را عملياتي كرده است.
محمودي با اشاره به ميزان بارندگي‌ها اضافه كرد: هيچ يك از استان‌هاي كشور از لحاظ بارش نسبت به سال گذشته شرايط مثبتي نداشته‌است و ميزان روان آب‌ها نسبت به سال قبل 5 درصد كاهش دارد، بنابراين از لحاظ كمي حجم آب پشت سدهاي كشور 5 ميليارد مترمكعب كاهش نشان مي‌دهد.
قائم‌مقام وزير نيرو با اشاره به پيش‌بيني هواشناسي كه عنوان كرده بود امسال پاييز خشكي در پيش خواهيم داشت، ‌گفت: اميدواريم ماه آذر شرايط تغيير كند كه خوشبختانه ديروز و امروز وضعيت بارش در كشور مناسب شده است.

وي با بيان اينكه امسال كشور سالي كمتر از نرمال در بارش‌ها را خواهد داشت و بايد خود را براي چنين سالي مهيا كنيم، گفت: مديريت مصرف و صرفه‌جويي همچنان بايد از سوي مردم جدي گرفته شود. وي خاطر نشان كرد: به هر حال با اين بودجه‌ها و منابع مالي سال‌هاي سال طول مي‌كشد تا اين پروژه‌ها به اتمام برسد، بنابراين سرمايه‌گذاران مي‌توانند با ورود به اين طرح‌ها كمك بزرگي به دولت كنند و بار بزرگي از روي دوش دولت بردارند.

وي ادامه داد: آمارها حاكي است 88 تا 90 درصد منابع آبي تجديدشونده كشور مصرف شده و اين به معناي ورود به بحران شديد و ناپايداري قطعي آبي است اما مقرر شده است اين منابع در برنامه ششم توسعه با افزايش 11 ميليارد مترمكعبي به 26 ميليارد مترمكعب برسد. وي خاطرنشان كرد: اين مهم با اجراي طرح احيا و تعادل بخشي آب‌هاي زيرزميني، اصلاح شيوه‌هاي آبياري و كشاورزي، تغيير الگوي مصرف آب، كنترل پروانه‌هاي آبي، نصب سامانه‌هاي نوين سنجش مصرف آب و... ميسر مي‌شود. در همین‌حال اخبار دیگر نیز حکایت از افزایش 20درصدی برق کشاورزان دارد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن