تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برتر از هر کار نیکی، کاری هست تا جاییکه مرد در راه خدا کشته شود، پس چون در راه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815429023




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح جامعی باید برای گسترش کتاب خوانی راه‌اندازی کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: طرح جامعی باید برای گسترش کتاب خوانی راه‌اندازی کنیم
سید رضا صالحی امیری در حاشیه بازدید از کتاب فروشی‌های انقلاب از برنامه ریزی‌های خود برای گسترش فرهنگ کتاب خوانی گفت.


به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ساعت ۱۰ صبح امروز پنجشنبه ۲۷ آبان در برنامه ای به ابتکار احمد مسجد جامعی و از چند سال قبل با عنوان کتابگردی آغاز شده است، بازدید خود از کتابفروشی‌های سطح شهر تهران را آغاز کرد.

سید رضا امیری در اولین دیدار با اهالی کتابفروشان به کتابفروشی انتشارات آگاه که اخیرا مدیر آن زنده یاد محسن بخشی دار فانی را وداع گفته است، رفت.

سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز کتاب گردی همچون سایر شخصیت‌های فرهنگی و برجسته کشورمان با بازدید از کتاب فروشی‌ها، میزان انس خود با کتاب را نشان داد.  
 
صالحی امیری در حاشیه بازدید از کتاب فروشی‌های انقلاب سرمایه گذاری در حوزه کتاب و کتاب خوانی را مهمترین عامل برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی دانست و گفت: یکی از برنامه‌های من ترویج فرهنگ کتاب خوانی است و تصور می‌کنم تا زمانی که کتاب خوانی در کشور ما به یک فرهنگ تبدیل نشده همچنان در معرض آسیب هستیم.
 
وی ادامه داد: ما باید یک عظم ملی را در جهت ترویج فرهنگ کتاب خوانی آغاز کنیم. باید مجموعه آموزش و پرورش، آموزش عالی، حوزه علمیه و حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی درگیر این موضوع شوند و وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی باید انگیزه لازم را ایجاد کند زیرا با تبلیغات، کاری انجام نمی‌شود.
 
صالحی امیری خاطر نشان کرد: هم اکنون پایین بودن میزان سرانه مطالعه در کشور تبدیل به یک مساله شده و این مولفان، ناشران و چاپ خانه داران از این بابت گله دارند. کتاب خوانی و گسترش فرهنگ آن به آموزش و پرورش، جامعه، خانواده و سایر عوامل تاثیر گذار تعلق دارد، البته در سال‌های گذشته طرح‌های زیادی برای گسترش این فرهنگ اجرایی شده است.
 
گفتنی است وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به غیر از بازدید از کتاب فروشی دارالکتب از کتابفروشی‌های اسلامیه، خجسته، کتاب اختران و ققنوس نیز بازدید کرد.
 
خبر در حال تکمیل است...








۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن