تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821052700




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتي صحبت‌هاي رهبر انقلاب در مورد امامان معصوم(ع)‌ پرفروش مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: وقتي صحبت‌هاي رهبر انقلاب در مورد امامان معصوم(ع)‌ پرفروش مي‌شود
آبان ماه هم براي اهل كتاب مانند ارديبهشت بوي كتاب مي‌دهد؛ «‌هفته كتاب‌»‌ كه در آبان ماه آغاز مي‌شود بهانه‌اي مي‌شود تا از كتاب بيشتر بگوييم و بشنويم...
نویسنده : زهرا جعفري 
آبان ماه هم براي اهل كتاب مانند ارديبهشت بوي كتاب مي‌دهد؛ «‌هفته كتاب‌»‌ كه در آبان ماه آغاز مي‌شود بهانه‌اي مي‌شود تا از كتاب بيشتر بگوييم و بشنويم؛ تا شايد كتاب بيشتر ديده و شنيده شود.
در اين گزارش سعي كرديم به كتاب‌هاي پرفروش سال 95 بپردازيم؛ كتاب‌هايي كه از فروردين ماه سال جاري توانستند با ركورد خوبي از فروش جاي خود را ميان مخاطبان كتاب باز كنند.
          
    انسان 250 ساله
اين كتاب شامل 17 فصل است كه نحوه چينش عناوين فصل‌ها به ترتيب تاريخي زندگي ائمه(ع)، از دوران پيامبر اعظم(ص) تا دوره امام جواد(ع)، امام هادي‌(ع) و امام عسكري‌(ع) است كه بيانات مقام معظم رهبري درباره اين سه امام(ع) در يك فصل ارائه شده است.
محتواي كتاب «انسان 250 ساله» به دنبال انتقال مفهومي متعالي از مسير و مقصد زندگي مجاهدانه ائمه‌(ع) است و از اين رو، اين كتاب بيش از آن كه يك كتاب تاريخي صرف باشد، يك فراتحليل تاريخي است كه به جاي شرح و تفصيل وقايع زندگي ائمه‌(ع) نگاهي كل‌گرايانه به زندگي هر يك از معصومين‌(ع) را با توجه به بستر تاريخي دوره مربوط و در راستاي مقصود واحدي كه همه اين بزرگواران دنبال مي‌كردند، ارائه مي‌دهد.
عنوان كتاب عيناً برگرفته از كلام مقام معظم رهبري است و بيانگر نوع نگاه ايشان به زندگي سياسي مبارزاتي ائمه است و علت اين نامگذاري در مقدمه كتاب به تفصيل از بيانات ايشان تشريح شده است.
    من زنده‌ام
اين كتاب در حوزه اسارت و بخشي از خاطرات نانوشته چهار بانـوي اسير ايراني به نگارش در‌آمـــده تا پاسخگـوي بسياري از سـؤالات بدون پاسخ در حوزه اسارت بانوان ايرانـي در زندان‌هــاي رژيم بعثـي در دوران هشت سال دفاع مقـدس باشد.
سي و چند روز بيشتر از حمله رژيم بعث به ايران نگذشته بود كه چهار نفر از دختران امام خميني دست نامحرمان اسير شدند! «بنات الخميني» عنواني بود كه سربازان صدام به چهار بانوي امدادگر ايراني داده بودند؛ بعثي‌ها اول كه ماشينشان را محاصره مي‌كنند، از خوشحالي پايكوبي مي‌كنند و پشت بي‌سيم به فرماندهانشان اعلام مي‌كنند كه دختران خميني را گرفتيم! بعدتر برخي ديگر از افسران بازجو به اين بانوان غيرنظامي مي‌گويند از نظر ما شما ژنرال‌هاي ايراني هستيد!
عنوان كتاب كه روي جلد چاپ شده، دستخط معصومه آباد است. آن روز كه براي فرار از بي‌خبري مفقودالاثري براي خانواده‌اش يا هر كسي كه مي‌توانست فارسي بخواند نوشته بود: «‌من زنده‌ام. معصومه آباد.»
كتاب از هشت فصل تشكيل شده است: كودكي، نوجواني، انقلاب، جنگ و اسارت، زندان الرشيد بغداد، انتظار، اردوگاه موصل و عنبر و عكس و اسناد.
   جزء از كل
اين كتاب نوشته «استيو تولتز‌»‌ با ترجمه‌ «پيمان خاكسار‌»‌ است؛ «جزء از كل» نخستين رمان استيو تولتز نويسنده استراليايي است كه به خاطر نوشتن اين اثر نامزد دريافت جايزه بوكر شده و خيلي سريع كتابش جايگاهي مهم در تاريخ ادبيات استراليا پيدا كرده است.
نوشتن از كليت كتاب سخت است و چون نام آن فقط مي‌توان به برخي از جزئياتش اشاره كرد. پاراگراف اول كتاب در حكم وروديه‌اي به دنياي اثر است با ارائه لحن طنز و فلسفيدن و اشاره به اتفاقاتي كه در ادامه رخ مي‌دهند نمونه‌اي مثال‌زدني است كه به پاراگراف اول رمان بيگانه آلبر كامو - از بهترين شروع‌هاي تاريخ ادبيات- پهلو مي‌زند: «هيچ‌وقت نمي‌شنويد ورزشكاري در حادثه‌اي فجيع حس بويايي‌اش را از دست بدهد.
اگر كائنات تصميم بگيرد درسي دردناك به ما انسان‌ها بدهد، كه البته اين درس هم به هيچ درد زندگي آينده‌مان نخورد، مثل روز روشن است كه ورزشكار بايد پايش را از دست بدهد، فيلسوف عقلش، نقاش چشمش، آهنگساز گوشش و آشپز زبانش. درس من؟ من آزادي‌ام را از دست دادم.»
   من پيش از تو
كتاب حاضر روايت زندگي «‌ويل ترينر»‌ جواني ماجراجو است، كه به ورزش‌هاي خطرناك و هيجان‌انگيزي مانند صخره‌نوردي مي‌پرداخت. او كه در اوج جواني و سلامت و ثروت به سر مي‌برد ناگهاني و به دنبال يك تصادف قطع نخاع شده و زندگي‌اش زير و رو مي‌شود. . .
 رويارويي اين جوان با پرستاري كه مسئول مراقبت از او است و تلاش مي‌كند تا نگاه جديدي به زندگي را به او بياموزد ماجراي اين رمان را شكل مي‌دهد.
   ناميرا
«ناميرا‌»‌ نوشته صادق كرميار، داســتــانــي شخصيت‌محور است؛ رماني با خرده‌روايت‌هايي از تغيير روش، هدف، آرزو و عاقبت آدم‌ها. اين روزگار است كه آدم‌ها را در محك انتخاب شدن و انتخاب كردن مي‌گذارد و نويسنده ناميرا فقط تصويرساز صادق اين رويدادهاست.
نويسنده كتاب را به سبك رمان‌هاي كلاسيك با شروعي آرام آغاز مي‌كند، تصويرسازي مي‌كند، شخصيت‌ها را يك به يك وارد داستان مي‌كند، آنها را معرفي مي‌كند و با داستان پيش مي‌برد. «ناميرا» اسير اختلاف روايت‌هاي تاريخي نشده و البته از عقبه تحقيقي درستي بهره برده است.
اين اثر درباره دختر و پسر جواني است كه بين سرداران بزرگ براي حمايت از امام حسين‌(ع) و يزيد ترديد دارند؛ در ادامه داستان، اين دو جوان طي استدلال‌هاي مختلف به حقانيت امام حسين‌(ع) پي مي‌برند.
نويسنده، رمان «ناميرا» را در قالب يك فيلمنامه 15 قسمتي نوشت و براي نوشتن اين داستان آثار تحليلي كه درباره امام حسين‌(ع) و قيام او نوشته شده و كتاب‌هاي مقاتل را مطالعه كرده است.
   شهر ضرب‌المثل‌ها
كتاب «شــهر ضرب‌المثل‌ها» در واقع آموزش اخلاق با استفاده از ضرب‌المثل‌هاي فارسي است كه به قلم غلامرضا حيدري ابهري از سوي بوستان فدك روانه بازار كتاب شده است.
ضرب‌المثل‌هاي شيرين ايراني، مالامال از درس‌هاي زندگي‌ساز و پندهاي حكمت‌آموز است.
همه كساني كه دستي در تعليم و تربيت دارند، بايد قدر اين ثروت را بدانند و از لطافت لفظي و معنوي آن، براي تلطيف دل‌ها و تربيت جان‌ها بهره گيرند. بي‌ترديد آشنا كردن كودكان با ضرب‌المثل‌ها، علاوه بر افزايش اندوخته‌هاي ادبي آنان، به رشد اخلاق و معنويت در آنها نيز مدد خواهد رساند و زندگي بهتري را براي آنان رقم خواهد زد. اين كتاب راه آشنايي كودكان عزيز ايراني را با ضرب‌المثل‌ها هموار كرده و آلبومي از شيرين‌ترين لطايف ادبي را در اختيار آنان قرار داده است.
   دختر شينا
بهناز ضرابي‌زاده در «دختر شينا» قدم به قدم وارد زندگي قدم‌خير محمدي كنعان شده است تا زندگي او با سردار شهيد ستار ابراهيمي هژير را روايت ‌كند و همدم شب‌هاي تنهايي اين زن و فرزندانش شود؛ شب‌هايي كه قدم‌خير و فرزندانش وضعيت قرمز را تجربه مي‌كردند و پدر در مناطق جنگي مشغول دفاع در برابر دشمن بود.
اين كتاب حكايتي از يك زندگي در پشت صحنه جنگ است؛ خاطرات زني كه در طول هشت سال ازدواجش با يكي از سرداران دفاع‌مقدس، با دشواري‌هاي دوري همسر و بزرگ كردن فرزندانش، كنار آمد و به تنهايي زندگي‌ را اداره كرد، چهار دختر و يك پسر به دنيا آورد و همسرش فقط موقع به دنيا آمدن يكي‌شان در كنارش بود.
دختر شينا از معدود كتاب‌هاي خاطرات است كه زندگي پرفراز و نشيب يك دختر جوان روستايي را در برابر چشمان ما به نمايش مي‌گذارد، دختري كه آن‌قدر مي‌ايستد و مي‌افتد و دوباره برمي‌خيزد تا جنگ را تحقيركند.
«دختر شينا‌»‌ از 19 فصل تشكيل شده و از روايت كودكي قدم‌خير آغاز مي‌شود؛ از زماني كه نامش را به خاطر قدم خوشي كه داشت «قدم‌خير‌»‌ گذاشتند تا زماني كه حماسه زندگي‌اش را در پشت جبهه‌ها رقم زد. ضرابي‌زاده هم توانسته با تيزبيني و هوشمندي يك نويسنده، همه صحنه‌ها و فضاهاي كتاب را اثرگذار و ملموس روايت كند.
    گام‌هاي سلوك
اين كتــــاب دستورالعمل‌هايي در زمينـه سيـــر و سلـــــوك و خـودسـازي است. در اين نوشتار سعي شده است جهت استفاده جوانان به ويژه قشر دانشجو 40 دستور و توصيه اخلاقي براي تهذيب نفس و راهيابي به درجات كمال انساني ارائه گردد.
در اين راستا نگارنده به بيان اهميت و مراتب اموري مانند نماز، نماز شب، نماز جماعت، تلاوت قرآن، صدقه دادن، هميشه با وضو بودن، بر آوردن حاجات برادران مؤمن، كوشش براي فراگيري علم، استراحت، بهداشت، مراقبه نفس، محاسبه نفس، ذكر دائمي، اهميت دادن به ساعات عمر، صله رحم، نيكي به پدر و مادر، كنترل چشم و زبان، ارتباط با امام زمان(ع)، شكر نعمت‌هاي الهي، رعايت تقواي الهي، خوش‌خلقي، پرهيز از گناه، توبه و استغفار، ياد مرگ، اخلاص، اهتمام به دعا و نيايش، دورانديشي، نرمي و مدارا با ديگران، اميد به فضل و رحمت الهي و انجام تفريحات سالم پرداخته و نقش اين امور در خودسازي و سير سلوك اخلاقي را بيان كرده است.
   تن تن و سندباد
«تن تن»‌ـ خبرنگار ماجراجو ـ «‌ميلو»‌ـ سگ وفادار تن تن ـ «‌كاپيتان هادوك‌»‌ و دو كــارآگـاه خصوصي در اين كتاب از مجموعه كتاب‌هاي «‌تن تن و ميلو» ‌ماجراهايي مي‌آفرينند كه داستان براساس آن شكل گرفته است.
در اين داستان، تن تن و دوستانش با يك هواپيماي كوچك به كنار درياچه كوسه‌ها ـ كه به درياچه نفرين شده معروف است ـ سفر مي‌كند. خراب شدن هواپيما و سقوط مسافران آغاز اتفاقات عجيب و مرموزي است كه براي تن تن و دوستانش روي مي‌دهد.
در پي آن، يك گروه جنايتكار و قاچاقچي سعي مي‌كند از اقدامات تن تن جلوگيري كند، اما پس از ماجراهاي زيادي اين شبكه تبهكار و گنج پنهان شناسايي و كشف مي‌شود و اعضاي آن گرفتار مي‌شوند. اين كتاب نيز مانند ساير كتاب‌هاي تن تن با تصاوير رنگي همراه است.
   كتاب
فاضل نظري در مورد اين مجموعه شعرش مي‌گويد: كتاب پيش از هر چيز نام معجزه پيامبر عزيزمان است و من با اين نامگذاري در صدد بودم تا اهميت اين معجزه را يادآوري كرده باشم.
 از سويي ديگر انتخاب اين نام تلاشي است براي نشان دادن اهميت كتاب و خواندن. شعرهايي وجود دارد كه بايد خوانده شوند و شعرهايي هم هستند كه بايد ديده شوند. غزل‌هاي اين دفتر شعرم در زمره اشعاري هستند كه بايد خوانده شوند و پس از قرائت مكتوبش مي‌توان درباره آنها صحبت كرد.
   رؤياي نيمه‌شب
اين اثر داستاني است عاشقانه با زمينه‎ مذهبي كه حكايت از دلدادگي جواني پاك‌سيرت از اهل سنت به دختري شيعه مذهب دارد كه در راه وصال با موانع و اتفاقاتي تلخ و شيرين مواجه است. جذابيت قلم نويسنده به اندازه‎اي است كه مخاطب را دچار خود كرده و تا انتهاي داستان همراه مي‎سازد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن