تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817680250




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جهش بورس پس از یک ماجرای خبرساز


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرگزاری ایسنا: در معاملات امروزِ بورس اوراق بهادار، گروه فلزات اساسی رشد مناسبی را تجربه کرد و توانست بیشترین نقش را در رشد شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بر جای گذارد.

در حالی که در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته با رای آوردن نامزد حزب جمهوری‌خواه ایالات متحده آمریکا شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران با ریزش حدود ۱۵۰۰ واحدی مواجه شد، امروز شنبه در اولین روز باز شدن معاملات دماسنج بازار سرمایه توانست بار دیگر روند صعودی در پی بگیرد و حدود ۶۰۰ واحد رشد و کانال ۷۹ هزار واحدی را رد کند.

امروز شاخص کل هم وزن نیز ۱۱۵ واحد بالا رفت و به عدد ۱۵ هزار و ۷۰۱ واحدی رسید. همچنین شاخص بازار آزاد شناور ۸۱۰ واحد بالا رفت و به عدد ۸۸ هزار و ۲۰۷ واحدی رسید. علاوه بر این شاخص بازار اول  با ۶۹۴ واحد رشد رقم ۵۶ هزار و ۶۶ واحدی را تجربه کرد، اما شاخص بازار دوم ۲۵۰ واحد افت داشت و در نهایت به عدد ۱۶۸ هزار و ۲۷۵ واحدی رسید.

در معاملات امروز نماد دو شرکت ملی صنایع مس ایران و فولاد مبارکه اصفهان بیشترین نقش را در نوسانات صعودی شاخص کل ایفا کردند. در نماد ملی صنایع مس ایران بیش از ۹۶ درصد فروش‌ها به سهامداران حقوقی مربوط می‌شد که از میان مجموع خریدها در این نماد ۸۵.۳ درصد مربوط به حقیقی‌ها بود. همچنین در نماد فولاد مبارکه اصفهان بیش از ۵۸ درصد از عرضه‌ها مربوط به سهامداران حقوقی و ۵۵ درصد از خریدها مربوط به حقیقی‌ها بود. این شرایط باعث شد تا گروه فلزات اساسی امروز در میان کلیه گروه‌ها بیشترین تاثیر را در شاخص کل داشته باشند به‌طوری که در این گروه اکثر نمادها رشد قابل توجهی را تجربه کردند.

در این گروه امروز ۲۳۹ میلیون و ۳۱۰ هزار سهم به ارزش ۴۱ میلیارد و ۱۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. در طرف مقابل سرمایه پتروشیمی خلیج فارس بیشترین تاثیر منفی را در نوسانات دماسنج بازار سرمایه ایفا کرد. در این نماد بیش از ۹۵ درصد از عرضه‌ها مربوط به حقوقی‌ها و کمتر از ۳۴ درصد از خریدها مربوط به افراد حقیقی بود. در گروه محصولات شیمیایی معاملات روند تقریبا عادی را سپری می‌کرد. تعدادی از نمادهای این گروه شاهد کاهش قیمت و تعداد زیادی از آنها نیز شاهد رشد بودند.

ارزش معاملات امروز به رقم ۴۰۵ میلیارد و ۷۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید و حجم معاملات رقم یک میلیارد و ۱۴۳ میلیون را تجربه کرد. امروز در نماد توسعه معادن روی ایران چهار معامله درون گروهی صورت گرفته به‌طوری که بیش از ۸۹ میلیون سهم به ارزش ۲۹ میلیارد و ۲۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در معاملات درون گروهی کد به کد شد. همچنین در نماد پتروشیمی پردیس ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار سهم به ارزش هفت میلیارد تومان در کدهای درون گروهی دست به دست شد.

در گروه خودرو نیز ۲۱۸ میلیون و ۹۹۳ هزار سهم به ارزش بیش از ۴۲ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت. این گروه امروز شاهد افت قابل توجهی بود و اکثر نمادها در گروه خودرو و ساخت قطعات شاهد کاهش قیمت بودند.

شاخص کل فرابورس نیز ۱۶.۲ واحد رشد کرد و به عدد ۸۳۵.۴ رسید. ارزش معاملات فرابورس نیز رقم ۳۲۲ میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان را تجربه کرد که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۱۶۸ میلیون سهم در ۱۷ هزار و ۹۳۴ نوبت دادوستد بود.




۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن