تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819308181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رایزنی ظریف و همتای چک در پراگ


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرگزاری فارس: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که در سومین و آخرین مقصد سفرش به اروپای شرقی شب گذشته وارد پراگ پایتخت جمهوری چک شد امروز (جمعه) با «لوبومیر زائورالک» وزیر خارجه چک دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

ظریف پیش از آن نیز با رئیس مجلس چک دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

لوبومیر زائورالک وزیر خارجه جمهوری چک شهریور 1394 به تهران سفر و با همتای ایرانی خود و دیگر مقامات کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف در آن زمان در نشست خبری به همراه وزیر خارجه چک ضمن استقبال از این سفر، گفت: معتقدیم این سفر شروع جدیدی برای دو کشور است و منجر به گسترش مناسبات دوجانبه خواهد شد و امیدواریم این سفر همکاری‌ها در همه زمینه‌ها را تسهیل کند.

وزیر خارجه چک نیز این سفر را شروعی برای تغییر مناسبات اقتصادی دو کشور خوانده بود.

سفر ظریف به جمهوری چک در حالی که صورت می‌گیرد که بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه 17 آبان ماه در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس از ارتقای روابط ایران و چک از کاردار به سفیر خبر داد و گفت: به دلایل مختلف طی سالیان زیاد سطح روابط ما با این کشور در سطح کاردار باقی ماند و براساس تفاهماتی که ماه‌های گذشته صورت گرفت و با توجه به علاقه‌مندی دو کشور، قرار شد روابط را به سطح سفیر ارتقا بدهیم و این تفاهم صورت گرفته و در حال تحقق است.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: کاردار فعلی چک در تهران از سوی دولت متبوعش به عنوان سفیر معرفی شده است و ما نیز کاردار ایران در پراگ را نیز به عنوان سفیر در چک مشخص و معرفی کردیم که ادامه ماموریت خود را در سطح سفیر ادامه خواهند داد و ما روابط مان را در سطح سفیر خواهیم داشت.

وی گفت: اگرچه ما پیش از این روابط را داشتیم و همکاری‌ها برقرار بود ولی امیدواریم با این تلاش بتوانیم با کشور چک در سطح عالی‌تر تفاهم و همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی داشته باشیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از پراگ به براتیسلاوا و قبل از آن هم به بخارست سفر کرده بود. ظریف همچنین قبل از سفرش به اروپای شرقی دیداری دو روزه از لبنان پس از انتخاب میشل عون داشت و با عون و دیگر مقامات لبنانی و همچنین سید حسن‌ نصرالله دبیرکل حزب‌الله دیدار و گفت‌وگو کرد.




۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن