تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سوگند به خدا ، هر كس كه حقيقت سجده را به جاى آورد ، زيان نكرد و كسى كه در سجده، ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805780042




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدير شبكه مستند: اگر تنوع ژانر را رعايت نكنيم مخاطب را از دست مي‌دهيم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مدير شبكه مستند: اگر تنوع ژانر را رعايت نكنيم مخاطب را از دست مي‌دهيم
پنجمين روز نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها در حالي برگزار شد كه نسبت به روزهاي پيش استقبال بيشتري قابل مشاهده بود.
نویسنده : جواد محرمي 


غرفه روزنامه جوان نيز در اين روز شاهد حضور برخي چهره‌هاي فرهنگي و هنري بود و وضعيت فرهنگ و رسانه با تعدادي از فعالان اين عرصه مورد بررسي قرار گرفت. سليم غفوري، مدير شبكه مستند سيما با حضور در غرفه روزنامه جوان درباره شرايط اين شبكه در مدت مديريت خود سخن گفت و در پاسخ به اينكه يك نظرسنجي غير‌رسمي از پايين آمدن مخاطبان اين شبكه طي چند ماه اخير حكايت داشت، توضيح داد: از زمان مديريت بنده هيچ نظرسنجي تازه‌اي انجام نشده و اين موضوع صرفاً يك فضاسازي رسانه‌اي بود. ما در جدول پخش خود تغييراتي داديم و سعي كرديم برخي باكس‌هاي پخش را به شكل ثابت دربياوريم. مخاطبان بيشتر به مستندهاي اجتماعي علاقه‌مندند و ما سعي كرديم بيشتر به اين موضوعات بپردازيم، شايد پيش از اين بار اصلي شبكه را مستندهاي مربوط به موضوعات ايرانگردي شامل مي‌شد ولي تلاش ما اين بوده كه در كنار موضوعات ايرانگردي به مستندهايي با موضوعات اجتماعي، تاريخي و بين‌الملل و فضاي منطقه هم بپردازيم. در واقع تلاش كرديم سبد متنوعي از موضوعات را تدارك ببينيم.

مدير شبكه مستند معتقد است مخاطبان اين شبكه بيشتر به مستندهاي تاريخ معاصر و تاريخ انقلاب علاقه‌مندند. غفوري در پاسخ به اين سؤال كه آيا تجربه شما كه متمركز بر توليد مستند با موضوعات بين‌المللي بوده سبب چيرگي موضوعاتي از اين دست بر فضاي شبكه مستند شده يا خير، پاسخ داد: خير من فكر مي‌كنم مستندهاي حوزه بين‌الملل در شرايطي كه ما الان در آن به سر مي‌بريم، امري لازم و ضروري است اما ما سليقه مخاطبان و تنوع محتوايي را فداي اين مسئله نخواهيم كرد. لزوماً ميان سلايق شخصي يك مدير و نياز مخاطب بايد تفاوت قائل شد و قطعاً مخاطب يك شبكه تلويزيوني ملي نياز به اين دارد كه موضوعات مختلفي را ببيند و ما به عنوان شبكه مستند موظفيم اين مهم را تأمين كنيم و اگر اين كار را انجام ندهيم به طور طبيعي مخاطب‌مان را از دست داده‌ايم.

غفوري در ارزيابي از وضعيت شبكه مستند نسبت به ديگر شبكه‌هاي سيما به اين نكته اشاره كرد كه چون هنوز نظرسنجي در اين‌باره به دست من نرسيده، نمي‌توانم به طور قطع ارزيابي داشته باشم اما از بازخوردهايي كه به دست مي‌آيد، مي‌توان فهميد كه مخاطبان شبكه رو به افزايش هستند. بخشي هم به اين برمي‌گردد كه نگاه مديران و مخاطبان رسانه به مستند تا حدود زيادي تغيير كرده است. تا چند سال پيش تلقي خيلي‌ها از فيلم مستند بيشتر موضوعات حيات وحش بود اما الان اين ذهنيت تغيير كرده و مطالبه براي ديدن مستند در ژانرها و موضوعات مختلف به طور جدي وجود دارد و به نظرم شبكه مستند در ارائه اين نگاه رويكرد مناسبي داشته با اين حال براي رسيدن به نقطه مطلوب فاصله زيادي وجود دارد اما تلاش ما اين است كه اين نگاه ارتقا پيدا كند.

اين مستندساز در پاسخ به اين سؤال كه به عنوان يك مدير رسانه‌اي كه در تلويزيون كار مي‌كنيد چقدر در ارتباط خود با رسانه‌ها خود را موفق مي‌دانيد، عنوان كرد: من از ابتدايي كه مسئوليت شبكه مستند را بر عهده گرفتم يكي از دغدغه‌هايم قوي كار كردن روابط عمومي شبكه بوده است. معتقدم فعاليت‌هاي شبكه مستند در فضاي مجازي به عنوان محيطي كه ظرفيت‌هاي زيادي دارد بايد جدي‌تر گرفته شود و همچنين تلاش كرديم تعامل خوبي با رسانه‌ها برقرار كنيم و تقريباً براي همه مستندهايي كه در برنامه پخش قرار مي‌گيرد، اطلاع‌رساني به موقع انجام مي‌گيرد. اين ارتباط دوطرفه اگر شكل بگيرد به نفع همه است.
مدير شبكه مستند در پاسخ به اين سؤال كه آيا از ابتداي مديريت خود تا به حال با رسانه‌ها نشست خبري برگزار كرده‌ايد يا خير، عنوان كرد: خير به دليل مشكلات و گرفتاري‌هاي روزمره اين اتفاق تا به حال نيفتاده و شايد هم دليلش اين بوده كه به دنبال بهانه‌اي براي اين كار مي‌گشتيم كه هنوز پيدا نكرده‌ايم.
  
خانه كتاب به همه ايراني‌ها يارانه كتاب مي‌دهد
مجيد غلامي جليسه، مدير خانه كتاب نيز جزو افرادي بود كه از غرفه جوان در بيست و يكمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها حاضر شد و توضيحاتي درباره سياستگذاري‌هاي اين مركز براي رشد كتابخواني در كشور ارائه داد.
غلامي با بيان اينكه يكي از كارويژه‌هايي كه ما براي خانه كتاب تعريف كرديم طرح‌هاي تابستانه، بهاره و پاييزه است، توضيح داد: يارانه كتاب به همه ايراني‌ها در طول سال در سطح كتابخانه‌هاي سراسر كشور اختصاص می‌یابد و يارانه مصرف‌كننده ميان آنها تقسيم مي‌شود و مردم مي‌توانند با حضور در كتابخانه‌ها و خريد كتاب از اين يارانه استفاده كنند به اين شكل كه هر ايراني مي‌تواند تا سقف 100 هزار تومان خريد كتاب داشته باشد و تا 25 درصد از تخفيف استفاده كند، البته اين غير از تخفيفي است كه ساير كتابفروشي‌ها ارائه مي‌دهند. در واقع هر ايراني مي‌تواند با ارائه كارت ملي خود از اين تخفيف برخوردار شود.
به گفته مدير خانه كتاب، اين رويكرد سبب مي‌شود مردم بيش از گذشته به كتابفروشي‌ها مراجعه كنند چراكه تا پيش از اين مردم به خاطر يارانه‌هايي كه در زمان برگزاري نمايشگاه كتاب اختصاص پيدا مي‌كرد، سالي يك‌بار براي خريد كتاب مراجعه مي‌كردند و در طول سال به كتابفروشي‌ها مراجعه نمي‌كردند اما ارائه يارانه در طول سال از سوي خانه كتاب به همه مردم مي‌تواند از تمركز خريد كتاب در نمايشگاه كتاب تا حدود زيادي بكاهد و سبب شود به طور عادي كتاب در سبد خريد خانوار قرار بگيرد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن