تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که برای جلب رضایت و خوشنودی مردم ، موجب خشم و غضب خداوند شود، خداوند او را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821187310




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مخاطبان شبکه مستند در حال افزایش هستند


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
مخاطبان شبکه مستند در حال افزایش هستند
مخاطبان شبکه مستند در حال افزایش هستند به تازگی نظرسنجی دقیقی درباره میزان مخاطبان شبکه‌های تلویزیون انجام نشده است ولی ما با توجه به بازخوردهایی که از مخاطبان داریم، به نظر می‌رسد تعداد مخاطب ما در شبکه مستند رو به افزایش است.


به گزارش فرهنگ نیوز،«سلیم غفوری» درحاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات، در پاسخ به پرسشی با این مضمون که طی روزهای اخیر این موضوع مطرح شده که نظرسنجی‌های سازمان صداوسیما حکایت از کاهش میزان مخاطبان شبکه مستند دارد، این موضوع را قبول دارید؟‌ گفت: این مطلب را خوانده‌ام که البته کل سازمان صدا و سیما را منظور قرار داده بود و آن را با شبکه‌های رقیب در خارج کشور قیاس کرده بودند که به نظر از ریشه قیاس غلطی است.

وی ادامه داد: همچنین شنیده‌اید که بسیاری از عوامل و بازیگرانی که به شبکه‌های خارج از کشور رفته بودند در حال بازگشت هستند و از سرابی که برای کار و درآمد رفته بودند الان دارند برمی‌گردند. اگر تحلیل‌شان درست بود و شبکه های ماهواره‌ای خارج کشور مخاطب‌شان بیشتر می‌بود پس این افراد نباید به کشور بازمی‌گشتند و باید فضای کارشان در آنجا مهیا می‌بود. اینکه این هنرمندان دارند برمی‌گردند یعنی اینکه این حرف، حرف غلطی است. شاید هم اساسا دلیل نگارش این مطلب همین باشد یعنی فضاسازی برای آن شبکه‌ها.

غفوری اظهارداشت: نکته دیگر اینکه اگر به طور خاص بخواهیم به شبکه مستند بپردازیم، هنوز نظرسنجی دقیقی در این مورد صورت نگرفته است و آن گزارشی که در این مورد نوشته شده بود اساساً کذب است ولی بازخوردهایی که ما به صورت کلی داریم از مخاطبین به نظر می‌رسد تعداد مخاطب ما در شبکه مستند رو به افزایش است. ان‌شاءالله که بتوانیم با توجه به مشکلات مالی که داریم اهداف‌مان را پیش ببریم و بتوانیم جدول پخش آنتن را رو به پیشرفت بکشانیم و در این چند ماهی که آمده‌ایم سعی کرده‌ایم جدول پخشی رو به رشد داشته باشیم که فکر می‌کنم اینچنین بوده باشد.
وی با بیان اینکه ان‌شاءالله به یاری خداوند و جامعه مستندساز کشورمان فضای مناسبی در این شبکه طراحی می‌کنیم، عنوان داشت: اگر به لحاظ تولید منظورتان هست باید بگویم که هر شبکه‌ای اولویت‌هایی را برای خود مشخص می‌کند که ما اولویت‌هایمان را بر پنج محور کلی تولید طراحی کرده‌ایم. این پنج محور را در اتاق فکرمان با مشارکت کارشناسان به عوامل بالادستی‌مان در سازمان تنظیم کرده‌ایم.

مدیر شبکه مستند توضیح داد: محور اول فضای کارآفرینی و کسب و کار در کشور است. محور دوم بحث ایران است. ایران به عنوان یک کل شامل تاریخ ایران، اقوام ایران، فضای توریستی و گردشگری و هر آنچه که به انسجام و وحدت ملی کمک می‌کند. محور سوم بحث کمک مالی به کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه، کمک به کاهش طلاق، کاهش اعتیاد، حل مشکلات حاشیه‌نشینی و مباحثی از این دست است. محور چهارم بحث سبک زندگی است و محور پنجم،‌انقلاب اسلامی،‌دفاع مقدس، بررسی فضای تحولات منطقه و فضای تحولات بین‌المللی است. این پنج محور به عنوان محورهای تولیدی شبکه مستند تنظیم و طراحی شده‌اند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که برنامه مدیریتی شما چه شباهت‌ها و تفاوت‌هایی با مدیریت قبلی این شبکه دارد؟، تصریح کرد: نمی‌خواهم خیلی به قیاس مدیریت خودم با مدیریت قبلی بپردازم. مدیریت قبلی چنانچه ضعفی یا قوتی داشته، مخاطب باید در این مورد قضاوت کند و راجع به مدیریت بنده نیز مخاطبین باید نظر دهند و ببینند که آیا فضای شبکه در مجموع رشد کرده یا نزول طبعا اگر ما برای تولید‌مان، برای جدول پخش‌مان، برای اطلاع‌رسانی درست از تولیدات‌مان، برای تعامل درست با مخاطبین باید برنامه‌ریزی کنیم و اگر این‌ها را خوب پیش ببریم پیشرفت خواهیم داشت و اگر درست پیش نبریم شبکه افت خواهد کرد.

وی همچنین درباره شرایط مالی شبکه مستند نیز توضیح داد: در مورد شبکه مستند طبعا بحران مالی داریم و نمی‌توانیم آن را کتمان کنیم اما این بحران مالی نباید باعث توقف کار ما بشود. رسانه چیزی نیست که بتوان آن را متوقف کرد. مخاطب جاری است با رسانه. تلاش ما این است که با وجود مشکل مالی با استفاده از فضای مستند کشورمان و پتانسیلی که در آن است و کم هم نیست و با جلب برخی مشارکت‌ها و تلاش برای تولیدات مشترک با سایر مراکز و نهادها از جمله حوزه هنری، روایت فتح، سازمان اوج، خانه مستند، مرکز گسترش سینمای مستند، انجمن سینمای جوان و جاهای مختلف دیگر بتوانیم جدول پخش‌مان را جدول مساعدی نشان بدهیم تا ان‌شاءالله وضعیت مالی هم بهتر شود.

غفوری همچنین در پاسخ به این موضوع که برنامه‌های شما در حوزه موسیقی چیست؟ گفت: ورود به حوزه موسیقی پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و با توجه به این، ما نمی‌توانیم خیلی به این حوزه بپردازیم چون نمی‌توانیم تصویرسازها را در تلویزیون نشان دهیم و در این مورد با محدودیت مواجه هستیم ولی کاری که در این زمینه داریم انجام می‌دهیم این است که در واقع این خلأ را با ورود به حوزه سرود پر می‌کنیم و به عنوان مثال یک مجموعه‌ای کار کردیم به نام «رزم آهنگ‌» که در واقع هر قسمت آن تاریخچه تولید یکی از سرودها و آهنگ‌های انقلابی است. سعی می‌کنیم برنامه‌ریزی‌هایی انجام دهیم که بتوانیم در این حوزه بیشتر فعال باشیم.

منبع: فارس


95/8/19 - 15:25 - 2016-11-9 15:25:16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن