تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814693051




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كارشكني دولت در نتيجه انتخابات شوراي زنان بي‌تأثير بود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: كارشكني دولت در نتيجه انتخابات شوراي زنان بي‌تأثير بود
انتخابات رياست شوراي فرهنگي اجتماعي زنان كه در سلامت كامل برگزار شده بود با كارشكني و فشار برخي اعضاي نزديك به دولت مجدداً تكرار شد، اما نتيجه آن تغييري نكرد.
هفته آخر شهريور‌ماه سال جاري، شوراي فرهنگي اجتماعي زنان و خانواده، شاهد برگزاري انتخاباتي براي تعيين رئيس جديد اين شورا بود؛ انتخاباتي كه بلافاصله پس از اعلام نتايج آرا، با لابي جريان منتسب به دولت اعتدال در اين شورا، با حواشي متعددي رو‌به‌رو شد.
طيف مذكور، پس از انتخاب نشدن نامزد موردنظرش آن هم با اختلاف بسيار، دست به دامن بهانه‌هاي مختلفي شد كه تا پيش از رأي‌گيري خبري از اين بهانه‌جويي‌ها نبود. حضور نيافتن چندنفر از اعضاي شوراي فرهنگي اجتماعي زنان و خانواده در زمان رأي‌گيري، مستمسكي براي طرح موضوع تخلف در برگزاري اين انتخابات بود.

اين ادعا در حالي مطرح شد كه در همان ايام، كبري خزعلي، رئيس شوراي فرهنگي اجتماعي زنان و خانواده صراحتاً عنوان كرد كه برخي از غايبان جلسه رأي‌گيري، به دليل «نيامدن پاسخ استعلام عضويت‌شان در اين شورا»، به جلسه دعوت نشدند و برخي ديگر نيز باوجود تماس‌هاي مكرر با مسئولان دفترشان، در جلسه غيبت كرده‌اند و در عمل عذر و تقصيري بر گردن رئيس و دبيرخانه اين شورا باقي نمي‌ماند.

با اين حال، محمدحسن غفوري‌فرد از اعضاي شوراي سه‌نفره نظارت اعلام كرد كه هيئت نظارت دليلي قانوني و موجه براي غيرقانوني بودن انتخابات نيافته و تكرار آن را خلاف ماده 30 آيين‌نامه شوراي عالي انقلاب فرهنگي دانست كه لغو هر مصوبه يا تغيير آن را منوط به گذشت شش ماه از تصويب آن مي‌داند، مگر اينكه دو سوم اعضا رأي دهند.
كارشكني جريان منتسب به دولت و اصرار بر ابطال انتخابات، موجب شد يك بار ديگر انتخابات به رغم غيرقانوني بودن امر، صورت بگيرد كه مجدداً در اين رأي‌گيري نيز زهرا آيت اللهي براي بار دوم با رأي بيشتري نسبت به قبل به عنوان رئيس شوراي فرهنگي و اجتماعي زنان انتخاب شد.





تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن