تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816810739




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دو فرمانده ایرانی از نگاه خارجی‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
 دو فرمانده ایرانی از نگاه خارجی‌ها
دو فرمانده ایرانی از نگاه خارجی‌ها «حاج قاسم سلیمانی» و مرحوم «حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبر ابوترابی‌فرد» از جمله فرماندهان ایرانی هستند که تا کنون متفکران و شخصیت‌های برجسته غربی در موردشان اظهار نظرهای مثبتی داشته‌اند.


به گزارش فرهنگ نیوز، «حاج قاسم سلیمانی» و مرحوم «حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبر ابوترابی‌فرد» از جمله فرماندهان ایرانی هستند که تا کنون متفکران و شخصیت‌های برجسته غربی در موردشان اظهار نظرهای مثبتی داشته‌اند.

دو فرمانده ایرانی از نگاه خارجی‌ها
«گاهی اوقات گذر نیروهای صلیب سرخ به اردوگاه‌های نگهداری اسرا در عراق می‌افتاد. حاج آقا ابوترابی فرد با نیروهای مسیحی صلیب سرخ هم بگونه‌ای رفتار کرده بود که از او تمجید می‌کردند. البته معتقد بود رفتارها باید بگونه‌ای باشد که موجب تسلط کفار حتی بر عراقی‌های مسلمانی که با ما می‌جنگند، نشود.

در همین رابطه «حشمت الله برچلو»، مترجم نیروهای صلیب سرخ در اردوگاه موصل، در خاطره‌ای خاطره‌ای از گفت‌و گویش با پی‌یر، رئیس صلیب سرخ که فردی کارکشته و باسواد بود روایت می‌کند. برچلو می‌گوید: «پس از ملاقات پی‌یر و حاج آقا که  که یک ساعت و نیم به طول انجامید. پی‌یر بیرون آمد. از او پرسیدم: «بزرگ ما را چطور دیدید؟» گفت: «اگر ما در دنیا فقط پنج نفر سیاستمدار مثل ایشان داشتیم، دنیا اصلاح می‌شد. ایشان واقعا مرد بزرگی هستند و من نظیرشان را در هیچ اردوگاهی ندیده‌ام.»

نماینده دیگر صلیب سرخ نیز پس از دیداری دو ساعته با جملاتی احساسی عقیده‌اش را درباره «فرمانده اسرا» اینگونه بیان کردئه بود:«اگر 10 نفر مانند ابوترابی در اروپا وجود داشت، ما امروز شاهد این همه مشکلات اخلاقی و اجتماعی نبودیم.»

در این میان برای شناخت دیگر یکی از فرماندهان‌مان  فقط کافی است نگاهی به مطالب چاپ شده در رسانه‌های غرب بیندازید تا درباره جایگاه حاج قاسم سلیمانی در غرب بیشتر آشنا بشویم. چرا که نیویورکر، بی بی سی و گاردین هر کدام درباره این فرمانده مطالب خاصی نوشته‌اند. تا جایی که فرمانده نیروی قدس ایران را مهمترین استراتژیست نظامی دنیا از زمان رومل تا الان دانسته‌اند. در حیقیقت «اروین یوهانس اویگن رومل» فرمانده نیروهای آلمانی، ملقب به «روباه صحرا» و از همه مهمتر معروف به مارشال مردم است.

نفوذ این فرمانده تا حدی است که نشریه اشپیگل هم نتوانست جلوی هیجانِ دیدن مرد اول خاورمیانه تاب بیاورد. هفته نامه اشپیگل در این باره نوشت: «سردار قاسم سلیمانی شخصیتی نیست که در خانه بماند وقتی که نیروهای خود را به نبرد می‌فرستد. این فرمانده 57 ساله می‌تواند به راحتی در پشت جبهه باقی بماند اما ترجیح می‌دهد خود را در جبهه نبرد نشان دهد. او ژنرال نخبه‌ای است است که همه تصمیمات آمریکایی‌ها را خنثی می‌کند.»

منبع: مشرق


95/8/19 - 07:43 - 2016-11-9 07:43:22





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن