تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مى‏گردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798199268




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی به عملکرد اقتصادی فرمانده اقتصاد مقاومتی از زبان برخی استانداران کشور


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: نگاهی به عملکرد اقتصادی فرمانده اقتصاد مقاومتی از زبان برخی استانداران کشور
معاون اول رئیس جمهور با هدف تأمین رشد پویا، بهبود شاخص‌های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز بیست‌ساله فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی را برعهده گرفته است.
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "اقتصاد" واژه‌ای است که طی 5 سال اخیر رنگ و بوی بیشتری در میان شعارهای انتخابی رهبر معظم انقلاب برای عناوین این سالها به خود اختصاص داده است، علی‌الخصوص سال جاری که با اعلام رهبر انقلاب عنوان "اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل" نام گرفت تا مهر محکمی بر مهم بودن این موضوع بزند. 


اما شاید مهم‌ترین اتفاقات در حوزه اقتصاد مقاومتی در سال 92 افتاد؛ در 2 ماه پایانی این سال سیاست‎های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد و نهادهای تصمیم‎گیری مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام و یک مجموعه در دانشگاه‌ها به دستور ایشان، محتوای این نظریه را بررسی کرده و مطالعاتی انجام دادند. 


پیرو موارد مذکور با تصویب هیئت وزیران، به منظور بررسی، تصویب و راهبری برنامه های اقتصاد مقاومتی و نظارت بر عملیات اجرایی آنها، «ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی» با عضویت 20 نفر با 8 مأموریت ویژه تشکیل و اولین جلسه آن روز دوشنبه 9 فروردین سال جاری به ریاست معاون اول رییس جمهور در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.





نگاهی به عملکرد اقتصادی فرمانده اقتصاد مقاومتی از زبان برخی استانداران کشور



جهانگیری در این جلسه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم احیای بخش تولید داخلی، گفت: باید با تمام توان به مشکلات بخش تولید رسیدگی و برای حل و فصل مشکلات، رفع موانع پیش روی بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی چاره‌اندیشی کنیم.


معاون اول رئیس‌جمهور از توسعه صادرات غیرنفتی به‌ عنوان یکی از اولویت‌های جدی دولت در سال 95 یاد کرد و از وزارت امور اقتصادی و دارایی به‌ عنوان مسئول برنامه ملی برون‌گرایی اقتصاد مقاومتی خواست با هماهنگی وزارت صنعت و سازمان مدیریت، سازوکار و دستورالعمل شفافی برای اعطای مشوق‌های صادراتی تدوین کنند.


وی همچنین در تاریخ 6 شهریور سال جاری در ابلاغیه‌های جداگانه به اعضای هیات دولت، جانشینان رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استانهای مختلف کشور را تعیین کرد و بر اساس این ابلاغیه‌ها مسئولیت اعضای هیات دولت در استانهای مختلف کشور مشخص شد.




نگاهی به عملکرد فرمانده اقتصاد مقاومتی از زبان برخی استانداران کشور



جهانگیری همچنین در احکامی، تقويت همكاری دستگاه‌های اجرایی ملی_ استانی و دبيرخانه ستاد و هم افزايی بيشتر آنها برای تحقق اهداف، طرح‌ها و پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان‌های سراسر كشور را مورد تاكيد قرار داد، همچنین اعضای اصلی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مكلف شدند تا اقدامات لازم را در استان‌های تعيين شده به عمل آورده و تا حصول نتيجه مطلوب پيگيری‌های لازم را بعمل آورند.


با توجه به اهميت اين موضوع، درباره چگونگی عملکرد فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی در راستای تحقق اهداف این سیاست با برخی از استانداران گفتگو کردیم که به شرح ذیل است:



محمد محسن نیکبخت با مثبت ارزیابی کردن اقدامات معاون اول رئیس جمهوری در راستای مدیریت اقتصاد مقاومتی، گفت: وی بسیار فعالانه در این عرصه حاضر شده و تا به امروز کلیه واحدهای تولیدی تعطیل شده، نیمه تعطیل در استان بررسی شده و همگی آنها را تعیین تکلیف کردیم.


وی افزود: کارگران کارگاه های تولیدی‌ یکی پس از دیگری به کار بر می‌گردند و خوشبختانه تا به امروز  بسیار خوب پیش رفته است.


استاندار همدان با اشاره به توسعه صادرات غیر نفتی در استان متبوع خود گفت: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده  و همچنان در حال پیگیری این مسئله هستیم تا در این زمینه ارتقا پیدا کنیم.


همچنین محمدرضا مروارید استاندار ایلام درباره چگونگی عملکرد فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی در استان متبوع خود اظهار داشت: در حوزه کشاورزی چندین طرح عمده وجود دارد که براساس آن آبیاری 100 هزار هکتار از اراضی کشاورزی از دیم به آبی تبدیل خواهد شد.
 
وی افزود: در حال حاضر زمینهای آبی استان 70 هزار هکتار است و قرار است طی دوره‌ای سه ساله 100 هزار هکتار به این میزان اضافه شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه در بحث صنعت 500 واحد صنعتی کوچک و بزرگ در ایلام وجود دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال 92 ، 180 واحد تولیدی تعطیل بود اما سال گذشته توانستیم 30 واحد غیرفعال را به چرخه تولید بازگردانیم در حال حاضر هم با بررسی‌های انجام شده مشخص شد 110 واحد تولیدی قابلیت بازگشت به چرخه تولید را دارند بنابراین قصد داریم در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی مشکلات آنها را با جدیت بررسی ‌کنیم.

عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان درباره چگونگی عملکرد فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی در استان متبوع خود گفت: معاون اول رئیس جمهور به عنوان فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی برش‌های استانی و برنامه‌های مشخص را در هر حوزه‌ای از سازمان ملی تعیین کرده است.

وی افزود: پس از تعیین برش‌های استانی و به تصویب رسیدن آنها، براساس تصویب فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی هر یک از وزرا و معاونان رئیس جمهور به عنوان حامی استانها معین شدند بر این اساس در استان کردستان هم جمشید انصار معاون رئیس جمهور عهده‌دار این مسئولیت شده است.

همچنین سید محمد میرمحمدی استاندار یزد با بیان اینکه همه بايد با تلاش مضاعف و پیگیری‌های جدی  سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در استان پياده و اجرا كنيم، گفت: دولت تدبير و اميد برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی 12 برنامه ملی، 60 طرح و 250 پروژه مرتبط  در استان ارائه كردند 


وی افزود: لازم است گفتمان اقتصاد مقاومتی در بين اقشار مختلف مردم به يك فرهنگ تبديل شود، خوشبختانه ملت ايران همواره در عرصه‌های مختلف به‌خوبی نقش‌آفرینی کرده‌اند.


میرمحمدی تصريح كرد: باکار، تلاش و همت مضاعف مسئولان و مديران كل دستگاه‌های اجرايی استان در خدمت صادقانه به مردم زمینه‌های توسعه و تحول استان بيشتر از گذشته فراهم شود.







۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن