تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820334852




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاهش 19 درصدي مرگ و مير ناشي از تصادفات جاده اي


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: كاهش 19 درصدي مرگ و مير ناشي از تصادفات جاده اي
فرمانده پليس راه كشور خبر داد:تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز:فرمانده پليس راه كشور گفت: بر اساس آمار پزشكي قانوني شمار كشته هاي تصادفات جاده اي در ارديبهشت ماه 19 درصد نسبت به سال قبل كاهش يافت.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران ، سرهنگ "عليرضا اسماعيلي" با اشاره به كاهش 283 نفري تلفات در تصادفات جاده اي طي ارديبهشت ماه سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: با اجراي طرح تشديد برخورد با تخلفات حادثه ساز در جاده هاي كشور، شمار كشته هاي تصادفات جاده اي طي ارديبهشت ماه از يك هزار و 497 نفر در سال 1386 به يكهزار و 214 نفر كاهش داشته است.

وي ادامه داد: بر اساس آمارهاي موجود استان هاي خوزستان، خراسان رضوي، گيلان، لرستان، گلستان و مركزي به ترتيب 48، 40، 35، 32، 21 و 16 نفر كاهش كشته نسبت به سال قبل، بيشترين كاهش كشته در اين ماه را به خود اختصاص دادند.

اسماعيلي افزود: از مجموع كشته هاي تصادفات 38 نفر در راههاي روستايي و تعداد 1176 نفر در جاده هاي برون شهري جان خود را از دست دادند.

رئيس پليس راه كشور در خصوص دلايل كاهش تلفات ناشي از تصادفات گفت: قاطعيت پليس در برخورد با رانندگان پرمخاطره ، بهره گيري از روش علمي، استفاده از سامانه GPS و ابزارهاي الكترونيكي، مديريت بر سرعت در جاده هاي كشور، تعامل مطلوب سازمانهاي دخيل در امر ترافيك كشور و اطلاع رساني تاكتيكي از طريق استوديو راديويي مركز كنترل ترافيك پليس راه كشور نقش حائز اهميتي را داشته است.

وي بيشترين عوامل شكل گيري حوادث در ارديبهشت ماه سالجاري را به ترتيب سواري و وانت 52.9 درصد، موتور سيكلت 21.5 درصد، كاميون 14.8 درصد، عابر پياده 7.3 درصد و مسافربري عمومي 3.5 درصد اعلام كردند.

اسماعيلي در خصوص مهمترين علل وقوع تصادفات در ارديبهشت ماه سالجاري گفت: به ترتيب عدم توجه به جلو و عدم رعايت فاصله طولي 28 درصد، تخطي از سرعت مطمئنه و عدم توانايي در كنترل وسيله نقليه 25.6 درصد و انحراف به چپ 22 درصد مهمترين علل وقوع تصادفات جاده اي در اين مدت مي باشد.

وي در ادامه افزود: 98 درصد تصادفات طي اين مدت از ساعت 7 صبح تا 24 و 67 درصد تصادفات در 30 كيلومتري شهرها به وقوع پيوسته است.

رئيس پليس راه كشورخاطرنشان كرد: با استعانت از ذات اقدس الهي و همكاري خوب مردم و رانندگان با پليس راه و رعايت و قوانين راهنمايي و رانندگي در جاده هاي كشور و تعامل مطلوب سازمانهاي دخيل در امر ترافيك، سال86 ، سال طلايي در كاهش تلفات جاده اي به شمار مي رود كه در اين سال تعداد كشته هاي تصادفات رانندگي از 27567 نفر در سال 1385 به 22918 نفر در سال 1386 با 4649 نفر ، 16.9 درصد كاهش يافت كه اميدواريم در سالجاري نيز با همكاري با مردم عزيز كشورمان با رعايت هر چه بيشتر قوانين راهنمايي و رانندگي بتوانيم سير نزولي كاهش تلفات جاده اي ادامه دهيم.

انتهاي پيام//
 جمعه 31 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن