تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شادی مومن در رخسار او و اندوهش در دل است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816764801




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گردهمايي اهالي رسانه و ظرفيت‌هاي همچنان ناشناخته


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: گردهمايي اهالي رسانه و ظرفيت‌هاي همچنان ناشناخته
بيست‌و‌دومين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها روز گذشته در حالي با سخنراني رئيس‌جمهور و وزير ارشاد در مراسم افتتاحيه آغاز به كار كرد كه صالحي اميري از حضور همه جناح‌ها در اين دوره از نمايشگاه سخن گفت.
نویسنده : جواد محرمي 


بيست‌و‌دومين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها روز گذشته در حالي با سخنراني رئيس‌جمهور و وزير ارشاد در مراسم افتتاحيه آغاز به كار كرد كه صالحي اميري از حضور همه جناح‌ها در اين دوره از نمايشگاه سخن گفت. تأكيد وزير ارشاد بر حضور همه طيف‌ها و جناح‌ها در نمايشگاه بيست و دوم را بايد ناشي از تحريم دوره پيش اين نمايشگاه از سوي نيمي از رسانه‌ها دانست. سال پيش رفتار تبعيض‌آميز دولت به ويژه هيئت نظارت بر مطبوعات تا جايي پيش رفت كه رسانه‌هاي منتقد دولت به صورت جمعي از حضور در نمايشگاه مطبوعات انصراف دادند و اين مسئله وجهه خوبي براي دولت يازدهم دربرنداشت.

دو سال پيش نيز نمايشگاه مطبوعات در حالي با يك سال وقفه برگزار شد كه حتي امكانات اوليه در اختيار بسياري از رسانه‌ها براي سامان دادن غرفه‌هاي خود قرار نگرفته بود و از طرف ديگر رسانه‌هاي دولتي و صاحب نفوذ ضمن برخورداري از غرفه‌هاي بزرگ، تمام نمايشگاه را به بنرهاي تبليغاتي خود مزين كرده بودند. اين رويه سال گذشته نيز به همين منوال ادامه پيدا كرد و باعث اعتراض‌هاي دامنه‌داري شد.
  
وزیر ارشاد: اراده دولت بر رعایت شفافیت است
حالا وزير تازه‌نفس ارشاد با افتخار از حضور همه رسانه‌ها در نمايشگاه امسال ياد كرده و احتمالاً اين مسئله را يك‌دستاورد قلمداد مي‌كند. صالحي‌اميري ديروز تأكيد كرد كه دولت گوش شنوا براي شنيدن نقد و نگرش‌هاي مختلف از طريق رسانه‌ها را دارد و گفت: اراده دولت بر رعايت اصل صداقت و شفافيت است و به تكثر سلايق احترام مي‌گذارد.

وزير ارشاد از نمايشگاه مطبوعات به عنوان راهي براي كاهش عصبيت‌ها و افزايش اشتراكات در حوزه‌هاي مختلف ياد كرد و افزود: اين نمايشگاه علاوه بر حضور جمعي از اصحاب رسانه، مكاني است براي گفت‌وگوي فرهنگي ميان نخبگان، مديران و اصحاب رسانه كه به مدت يك هفته به دنبال درك متقابل يكديگر در اينجا گرد هم مي‌آيند. وزير ارشاد در حالي از نمايشگاه مطبوعات به عنوان راهي براي كاهش عصبيت‌ها ياد كرد كه رئيس‌جمهور در همين مراسم بار ديگر با به كار بردن ادبياتي كنايه‌وار از منتقدان دولت به عنوان عده‌اي افراطي و حامي تروريسم ياد كرد و از اينكه تروريسم نبايد براي بخشي از جامعه جذابيت داشته باشد، سخن گفت.
  
روز کم حاشیه جشنواره
اما از سوي ديگر اولين روز برگزاري بيست‌و‌دومين نمايشگاه مطبوعات تقريباً كم‌حاشيه و آرام سپري شد. در نمايشگاه امسال كه حدود 900 رسانه در قالب 650 غرفه حضور دارند، 9گروه دسته‌بندي موضوعي وجود دارد. به نظر مي‌رسد دولت در خصوص امكانات برگزاري نمايشگاه امسال از اتفاقات ناراحت‌كننده سال گذشته درس گرفته و تا حدودي رضايت رسانه‌ها حاصل شده است. اينكه برگزاري نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها چقدر مي‌تواند اثرگذار باشد، موضوع مهمي است كه بايد مورد بررسي و ارزيابي كارشناسان حوزه رسانه قرار بگيرد. ظهور ابزارهاي رسانه‌اي جديد كه باعث شده هر شهروند در فضاي مجازي به شكل بالقوه ظرفيت تبديل شدن به يك رسانه را داشته باشد سبب شده در عرصه رسانه تحولاتي جدي پديد آيد اما آنچه از ظاهر امر هويداست و با گشت و‌ گذاري كوتاه در نمايشگاه مي‌توان دريافت، اين مسئله است كه برگزاري نمايشگاه مطبوعات تفاوت زيادي با سال‌هاي قبل ندارد و تحولات چشمگير در عرصه رسانه باعث تغييرات عمده‌اي در برگزاري نمايشگاه امسال نشده است.
  
حضور بی‌برنامه برخی رسانه‌ها
نكته ديگري كه در برگزاري نمايشگاه مطبوعات به عنوان يك آفت به چشم مي‌خورد، اين مسئله است كه اغلب غرفه‌هاي حاضر در نمايشگاه مانند سال‌هاي قبل با درنظر گرفتن كارويژه مشخصي حضور به هم نرسانده‌اند و تقريباً بدون برنامه پاي به نمايشگاه گذاشته‌اند. مسئله ديگر نوع تعامل مردم با نمايشگاه مطبوعات است و به نظر مي‌رسد شيوه و دستور كار مشخصي براي برخورداري مردم از ظرفيت‌هاي نمايشگاه وجود ندارد، امسال نيز مانند سال‌هاي گذشته ديده مي‌شود كه عده‌اي براي در اختيار قرار دادن تجربيات و مشكلات مختلف خود به نمايشگاه مطبوعات مراجعه كرده‌اند و غرفه به غرفه به دنبال كسي مي‌گردند كه حرف آنها را بازتاب دهد اما آنچه مشهود است اين است كه تقريباً همه غرفه‌ها به دنبال جلب چهره‌هاي مشهور براي حضور در غرفه‌هاي خود هستند تا تصوير چهره‌ها را در كنار لوگوي رسانه خود منتشر كنند.

غلبه سياست بر فرهنگ، اقتصاد و موضوعاتي كه قاعدتاً بايد مردمي‌تر قلمداد شوند، جزو آسيب‌هاي ادامه‌داري است كه در نمايشگاه امسال نيز به شكل پررنگي به چشم مي‌آيد. برخي غرفه‌ها با نصب مانيتورهاي بزرگ به تبليغ ديدگاه‌هاي سياسي خود مشغولند و به واسطه بلندگو‌هاي قوي توجهات را به خود جلب مي‌كنند.
در ميان مطبوعات و خبرگزاري‌هاي شركت‌كننده در نمايشگاه امسال، غرفه‌هاي جديدي نيز به چشم مي‌خورند. غرفه «شهداي مدافع حرم» و غرفه «فرهنگسراي رسانه و شبكه‌هاي اجتماعي» از آن جمله است. نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها از سال 1385 با هدف آشنايي مردم با رسانه‌ها و فعاليت‌هاي مؤثر آنها هر ساله به استثناي سال 93 كه در برگزاري آن وقفه ايجاد شد و سال 94 كه از سوي نيمي از رسانه‌ها تحريم شد، به طور دائم برگزار شده است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن