تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):گريه مؤمن از (درون) دل اوست و گريه منافق از (ظاهر و) سرش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813121551




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتراف مرد بيگانه به قتل پيرزن تنها


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اعتراف مرد بيگانه به قتل پيرزن تنها
اعتماد بي‌جاي شهروندان، سبب گشوده شدن بسياري از پرونده‌هاي جنايي مي‌شود.
مرد افغان كه متهم است سه‌ماه قبل پس از سرقت گردنبند پيرزن تنها وي را به قتل رسانده بود، سرانجام بازداشت شد. اولين گزارش خبرنگار ما، دو روز بعد از وقوع حادثه به چاپ رسيد.  به گزارش خبرنگار ما، ساعت 17 روز يك‌شنبه، دهم مردادماه بود كه مأموران كلانتري 128 تهران‌نو، قاضي مديرروستا، بازپرس ويژه قتل را از قتل زني سالخورده در شرق تهران با خبر كردند. لحظاتي بعد، بازپرس به همراه تيمي از كارآگاهان اداره دهم پليس‌آگاهي در محل حاضر شد. محل حادثه طبقه اول ساختماني چهار طبقه در خيابان باباطاهر و جسد متعلق به زني 75 ساله بود كه با فشار روسري به دور گردنش كشته شده بود.
  
درباره كشف جسد
دختر مقتول كه پليس را از ماجرا باخبر كرده بود، در شرح ماجرا گفت: مادرم از مدت‌ها قبل به تنهايي در اين آپارتمان زندگي مي‌كند و من به او سركشي مي‌كردم يا تلفني از حالش با خبر مي‌شدم. از دو روز قبل هر چه به خانه‌اش زنگ زدم، جواب نداد. نگرانش شدم و امروز خودم را به اينجا رساندم و در اتاق خواب جسدش را پيدا كردم. مادرم هميشه گردنبندي طلا به گردن مي‌آويخت كه 15 ميليون تومان ارزش داشت از آن خبري نيست و احتمالاً سرقت شده است.
 
قتل با انگيزه سرقت
كارآگاهان با بررسي محل جرم متوجه به هم‌ريختگي كمدها و وسايل داخل خانه شدند. بررسي‌ها حكايت از اين داشت كه عامل حادثه بعد از وقوع قتل در جست‌وجوي اموال قيمتي بوده است. وجود جراحت‌ها روي نقاط مختلف بدن مقتول هم حكايت از مقاومت وي مقابل قاتل داشت. آنها مطمئن شدند كه حادثه در جريان سرقت رقم خورده است. دختر مقتول وقتي به سراغ محل نگهداري جواهرات مادرش كه 100 ميليون تومان ارزش داشت، رفت متوجه شد كه قاتل موفق به كشف و سرقت آنها نشده است.
  
كارگر افغان، مظنون اصلي
بعد از انتقال جسد به پزشكي قانوني تحقيقات ميداني براي بازداشت عامل حادثه به جريان افتاد. خيلي زود مشخص شد كه از مدتي قبل مردي افغان به نام احمد.م 22 ساله به عنوان كارگر خدماتي به خانه مقتول رفت و آمد‌ داشته است. دختر مقتول هم تأييد كرد كه اين مرد براي نظافت به خانه مادرش مي‌آمد. تحقيقات پليس هم نشان داد كه احمد آخرين فردي بوده است كه به خانه اين زن وارد شده است. وقتي كارآگاهان با تلفن همراه او تماس گرفتند، متوجه شدند كه گوشي تلفن همراهش خاموش است و دوستانش هم از او خبري ندارند. در شاخه ديگري از بررسي‌ها معلوم شد كه احمد كارگر ساختماني است و در ساختماني نيمه‌كاره در محدوده ميدان امام حسين كار مي‌كند، اما بعد از وقوع حادثه به آن محل مراجعه نكرده است. كارآگاهان سرانجام 16 مهرماه او را بازداشت كردند.
 
اعتراف مرد افغان پس از 3‌ماه بازداشت
متهم وقتي مقابل بازپرس قرار گرفت اتهامش را انكار كرد و گفت در قتل پيرزن نقش نداشته است. او سرانجام روز پنج‌شنبه، 13 آبان ماه در جريان بازجويي‌هاي فني در اداره دهم پليس آگاهي تهران لب به اعتراف گشود و حادثه قتل را شرح داد. متهم گفت: از چند ماه قبل يكي از دوستانم من را براي نظافت خانه پيرزن به او معرفي كرد. من در اين مدت خانه‌اش را نظافت مي‌كردم. او زن مهرباني بود و رفتار خوبي‌ هم با من داشت. در جريان رفت و آمدها بود كه متوجه شدم وضع مالي خوبي دارد به خاطر همين تصميم گرفتم از خانه‌اش سرقت كنم. متهم ادامه داد: از مدتي قبل مشغول ساختن خانه‌اي در افغانستان هستم. براي ساخت خانه از دوستان و بستگانم قرض كرده بودم. با خودم فكر كردم كه بعد از سرقت از پيرزن مي‌‌توانم بدهي‌ام را پرداخت كنم.
  
شرح حادثه
مرد افغان در شرح حادثه هم گفت: روز حادثه با انگيزه سرقت وارد شدم. در فرصت مناسب به سراغ پيرزن رفتم و دست و پا و دهانش را بستم و او را به اتاق خواب كشاندم. بعد گردنبند او را سرقت كردم و سپس بعد با تهديد به مرگ از او خواستم جاي جواهراتش را نشان دهد كه مقاومت كرد و چيزي نگفت. سرانجام روسري را به دور گردنش انداختم و او را خفه كردم. سپس به سراغ كمدها رفتم و همه را گشتم تا شايد پول و طلاهايش را پيدا كنم كه چيزي نبود. به خاطر همين از خانه خارج شدم. سرهنگ كارآگاه حميد مكرم، معاون مبارزه با جرائم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: تحقيقات بيشتر از متهم در اداره دهم پليس آگاهي تهران جريان دارد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن