تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):اگر مردم تعقل می کردند و مرگ را تصور می کردند، دنيا ويرانه مى‏شد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804051018




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صالحي اميري و چالشي به نام رستاخيز


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: صالحي اميري و چالشي به نام رستاخيز
از پرونده فيلم رستاخيز مي‌توان به عنوان يكي از پيچيده‌ترين چالش‌هاي وزير جديد ارشاد ياد كرد.
نویسنده : جواد محرمي 


صالحي اميري در اولين حضور رسانه‌اي خود پس از رأي اعتماد مجلس در گفت‌‌‌وگوي ويژه خبري شبكه 2ظاهر شد و به سؤالات پاسخ داد اما اين برنامه به دليل ضعف مجري زياد چالش‌برانگيز نبود، به عنوان مثال حوزه مهمي چون سينما در اين برنامه به شكلي كاملاً حاشيه‌اي مطرح شد؛ حوزه‌اي كه با وجود حواشي خاص خود در عرصه عمومي بيشترين مخاطب را دارد و عملكرد آن طي سه سال گذشته به طور جدي با ضعف مواجه بوده است.

از وضعيت فيلم جنجالي رستاخيز مي‌توان به عنوان يكي از پيچيده‌ترين چالش‌هاي وزير جديد فرهنگ ياد كرد؛ فيلمي كه وزير سابق نقش اصلي را در توقيفش بازي كرد و اظهارنظر او كه توقيف فيلم را به انگيزه اخلال ايجاد نكردن در جشن هسته‌اي ربط داد تاريخي شد، حالا ديگر پس از نزديك به دو سال از ماجراي به اصطلاح جشن هسته‌اي آقاي جنتي، كليد حل مشكل رستاخيز در دست صالحي‌اميري است و قاعدتاً با تغيير رئيس سازمان سينمايي قفل اكران نشدن اين فيلم بايد باز شود اما به نظر مي‌رسد كه حل مشكل رستاخيز آنقدرها هم كه به نظر مي‌رسد آسان نباشد چرا كه عوامل فيلم رستاخيز مدتي پيش از وزارت ارشاد به قوه قضائيه شكايت كردند و نتيجه دادرسي اين پرونده نيز به سود شاكيان پرونده رقم خورده و وزارت ارشاد محكوم به پرداخت غرامت شده است.

چندي پيش حجت‌الله ايوبي در اظهارنظري ساده‌انگارانه اكران رستاخيز را به شرط بر عهده گرفتن عواقب آن از سوي عوامل فيلم عملي دانسته و ابراز اميدواري كرده بود فيلم در ايام محرم اكران شود اما به فاصله‌اي كوتاه سخنان تازه‌اي بر زبان آورد و حل مشكل فيلم در آينده‌اي نزديك را غيرمحتمل دانست.
قاعدتاً عمر مديريت ايوبي بر سازمان سينمايي كفاف اين را نخواهد داد تا وضعيت رستاخيز در دوره او تعيين تكليف شود و اگر قرار بود گره اين فيلم به دست ايوبي باز شود تا به حال و پس از گذشت نزديك به دو سال اين اتفاق رقم خورده بود. ايوبي نشان داد نه تنها قادر به اين كار نيست بلكه گره رستاخيز از زمان توقيف به مراتب كورتر شده است و يكي از پرهزينه‌ترين آثار تاريخ سينماي ايران هيچ دورنمايي براي اكران ندارد. حالا توپ تعيين تكليف رستاخيز به طور طبيعي به زمين وزير جديد فرهنگ افتاده است و بايد ديد كه مردان جديد عرصه فرهنگ دولت يازدهم چه تمهيداتي براي حل اين موضوع خواهند انديشيد.

حكم دادگاه مي‌گويد كه وزارت ارشاد غرامت توقيفي را كه به انگيزه اخلال ايجاد نكردن در توهمي به نام جشن هسته‌اي ايجاد شده بايد بپردازد و طبيعي است كه عوامل فيلم هم پس از تحمل نزديك به دوسال بلاتكليفي به اين راحتي‌ها از حق و حقوق خود نخواهند گذشت.
احمد رضا درويش، كارگردان فيلم رستاخيز در زمان توفيف فيلم توسط وزارت ارشاد گلايه‌هاي بي‌سابقه‌اي را در رسانه‌ها مطرح كرد و حوزه هنري به عنوان تهيه‌كننده فيلم نيز نتوانست كمكي به حل معضل رستاخيز بكند. درويش كه خود از حاميان دولت يازدهم به شمار مي‌رفت، هيچ‌گاه فكر نمي‌كرد فيلمش از سوي وزارت ارشاد همين دولت توقيف شود. او براي حل مشكل فيلم حتي دست به دامن پدر معنوي دولت يازدهم هم شد و طي ديداري با آيت‌الله هاشمي رفسنجاني بار ديگر گلايه‌هايش را مطرح كرد اما لبخندها و تأييدات ضمني هاشمي نيز تا به حال نتوانسته قفل اكران نشدن فيلم را بگشايد.

حالا صالحي‌اميري كه نسبت به علي جنتي شخصيت مقتدرتري به نظر مي‌رسد با چالش رستاخيز مواجه است و انتظار مي‌رود براي حل اين مشكل هر چه در چنته دارد رو كند. اينكه آيا او توان و اراده گشودن اين قفل را دارد، سؤالي است كه براي پاسخ آن بايد منتظر ماند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن