تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820789890




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازدید از بخش های مختلف آموزشی شهرستان سراوان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی که در سفری 4 روزه به شهرهای سراوان و زاهدان سفر کرده اند، امروز از مراکز مربوط به حوزه آموزش و پرورش از جمله مدارس و آموزش عالی به ویژه دانشگاه ها بازدید کردند.

به گزارش خانه ملت، اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری صبح امروز با حضور در روستای پسکوه از مرکز تحقیقات آموزشی جهاد کشاورزی بازدید کردند.

در این بازدید اعضای کمیسیون با توجه به غیرفعال بودن این مرکز ضمن استماع گزارشی از اقدامات و فعالیت های آن بر لزوم پیگیری هر چه سریع تر برای فعال شدن این مرکز تحقیقاتی تاکید کردند.

سپس اعضای کمیسیون آموزش مجلس به مدرسه ظفر در شهرستان مهرستان، رفته و از این مدرسه بازدید کردند. هیات پارلمانی در این بازدید بر ارتقای سطح مدارس و تجهیز آنها تاکید کردند.

در ادامه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از آموزشگاه سما شهرستان مهرستان بازدید کرده و از نزدیک در جریان وضعیت این آموزشگاه قرار گرفتند.

همچنین نمایندگان مجلس در بازدید از دبستان و دبیرستان امام صادق (ع) منطقه رحمت آباد شهرستان سیب و سوران، بر لزوم نوسازی تجهیز این مدارس تاکید کردند.  

بازدید از پروژه در حال ساخت ساختمان دانشگاه پیام نور شهرستان سوران مقصد بعدی بازدیدهای هیات پارلمانی کمیسیون آموزش و تحقیقات بود که همه اعضای کمیسیون بر تسریع در ساخت این پروژه تاکید کردند.

در ادامه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات قوه مقننه به بازدید دبستان های سکینه مرادآباد و حافظ مرادآباد، شهرستان سراوان پرداختند. اعضای کمیسیون بر نوسازی مدارس، افزایش، بهبود و ارتقای کمی و کیفی فضای آموزشی تاکید کردند.

پس از آن اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی به بازدید از پردیس دانشگاهی مجتمع آموزش عالی سراوان رفتند.

در این بازدید، مسئولان حوزه آموزش سراوان اصرار داشتند که این پردیس آموزشی به دانشگاه تبدیل شود؛ و اعضای کمیسیون قول پیگیری در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را دادند.

هیات اعزامی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه ضمن بازدید از اداره آموزش فنی و حرفه ای سراوان، از بخش های مختلف از جمله کارگاه های فنی، لوازم خانگی، برق، مکانیک ، پوشاک و... این اداره بازدید به عمل آوردند.

براساس این گزارش آخرین برنامه امروز اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حضور در شورای آموزش و پرورش شهرستان سراوان بود. در این نشست که با حضور اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و جمعی از مسئولان استانی و کشوری برگزار شد، مهمترین مسائل حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی مورد بررسی قرار گرفت.

محمدباسط درازهی نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی در این نشست در تشریح موقعیت جغرافیایی استان سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه سراوان گفت: این منطقه حدود 420 کیلومتر با کشور پاکستان مرز مشترک دارد. از طرفی این منطقه بالاترین رشد جمعیتی را داشته و قطعاً وزارت آموزش و پرورش باید برای این مسئله برنامه ریزی کند.

وی با اشاره به بازدیدهای امروز اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری از مراکز آموزشی شهرستان سراوان افزود: امیدوارم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مسائل و مشکلات موجود را به خوبی پیگیری کند، زیرا این منطقه در حوزه آموزش با مشکلات بسیاری روبرو است.

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسئله اهمیت برندسازی محصول خرما در استان سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان سراوان تصریح کرد: به طور حتم توجه به این مسئله به انجام اقداماتی برای برندسازی و فرآوری محصولات مرتبط منتهی می شود.

درازهی همچنین بر تبدیل مجتمع آموزش عالی سراوان به دانشگاه سراسری، بومی سازی معلمان و اساتید، تقویت و حمایت از مجتمع دانشکده فنی و حرفه ای، توسعه فضاهای آموزشی و اجرای طرح های بازسازی و نوسازی مدارس در حوزه انتخابیه خود تاکید کرد.

از طرف دیگر وی ابراز امیدواری کرد که همایش کل مجمع خیرین مدرسه ساز کشور در آینده نزدیک در شهرستان سراوان برگزار شود تا خیرین از نزدیک وضعیت موجود را مشاهده کنند.

این نماینده مردم در خانه ملت، بر تقویت مرکز تحقیقاتی کشاورزی پسکوه، توسعه صنعت کشت و بازفرآوری داروهای گیاهی، اجرای پروژه دانشگاه پیام نور شهرستان سیب و سوران تاکید کرد.

در ادامه این نشست همچنین حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به بازدیدهای میدانی اعضای کمیسیون از مراکز آموزشی در شهرستان سراوان، سیب و سوران و دیگر مناطق این حوزه انتخابیه گفت: متاسفانه محرومیت زیادی در این حوزه در مناطق مذکور وجود دارد که قطعاً باید به این مسائل با جدیت رسیدگی شود. البته نکته قابل توجه این است که دروس و آموزش های این منطقه باید متناسب با ظرفیت ها و پتانسیل های موجود انجام شود.

وی بر لزوم تبدیل مجتمع عالی آموزش عالی به دانشگاه سراسری در شهرستان سراوان تاکید کرد و گفت: این مسئله قطعاً در شأن شهرستان سراوان نیست، از طرف دیگر قطعاً کمیسیون آموزش و تحقیقات تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت حوزه آموزش به ویژه مدارس این مناطق به کار خواهد گرفت.

میرزاده با اشاره به وجود ظرفیت های بالای این منطقه در حوزه تولید و فرآوری خرما در استان سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان سراوان، تاکید کرد: به طور حتم یکی از مهمترین محورهای حوزه آموزشی و دانشگاهی باید به مسئله تولید و فرآوری محصول خرما اختصاص یابد.

همچنین در نشست مذکور قاسم احمدی لاشکی با بیان اینکه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مشکلات آموزشی شهرستان سراوان را با جدیت پیگیری می کند، گفت: در اینجا باید از ریاست دانشگاه پیام نور شهرستان تشکر کنم، زیرا آنها امکانات خوبی را برای تحصیل دانشجویان فراهم کرده بودند. البته در کنار سالن ورزشی این دانشگاه مجموعه نیمه کاره ای وجود داد که امیدوارم با تدابیر فرماندار این شهرستان تکمیل شود.

نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس آمارها حدود 60 درصد دانشجویان شهرستان سراوان، خانم ها هستند، گفت: این آمار نشان از فرهیخته بودن مردم این منطقه دارد.

در پایان این نشست زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تلاش های این وزارتخانه برای تضمین و اجرای مقررات حمایتی از مراکز آموزشی محروم به ویژه مراکز استان سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته کارگروه ویژه ای در زمان علی اصغر فانی وزیر سابق آموزش و پرورش تشکیل شد که در این کارگروه تمام دستگاه های مناطق محروم عضو بودند تا برای ایجاد منابع و امکانات و همچنین تضمین برنامه ها هم افزایی صورت گیرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: کمیته مناطق محروم پس از بررسی های زیاد 4 استان را برای اجرای پروژه ها و اقدامات انتخاب کرد که استان سیستان و بلوچستان در رأس آنها قرار داشت.

زرافشان تصریح کرد: خوشبختانه در دولت یازدهم در بحث استخدام نیرو، محور بومی گزینی بود و این مسئله مورد توجه قرار گرفته است. از طرف دیگر برای نوسازی مدارس در سازمان مدیریت یک ردیف خاص در نظر گرفته شده البته یک ردیف کلی در بودجه با اعتباری حدود 1500 میلیارد تومان وجود دارد که آن مربوط به تمام مناطق محروم کشور است، اما خوشبختانه برای استان سیستان و بلوچستان اعتبار خاصی در این حوزه در نظر گرفته شده است.

۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن