تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816601908




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با ربا نمی‌توان اقتصاد مقاومتی داشت


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: آیت‌الله عبدالله جوادی آملی گفت: ربا جنگ با خداست و با ربا نمی‌توان اقتصاد مقاومتی داشت و اقتصاد مقاومتی با سفارش ایجاد نمی‌شود و باید بانک‌ها اصلاح شوند


به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید روز چهارشنبه (پنجم آبان) در ادامه تفسیر سوره مبارکه حجرات گفت: سعی این سوره آن است که تمدن ناب را از هر جهت تثبیت کند؛ یعنی رابطه خلق با خالق، امت با پیامبر و امام و رابطه امت با یکدیگر و هم برقراری نظم ملی، محلی و منطقه‌ای و بین‌المللی را بیان کند.


وی اظهار کرد: وظیفه همه مخصوصا دارالتقریب این است که این نظم برادرانه را حفظ کند، زیرا نظام اسلامی شبیه نظام بهشتی است، قرآن همان اوصافی را که برای بهشتیان ذکر می‌کند، برای جامعه اسلامی هم ذکر کرده است.


این مفسر قرآن بیان کرد: اکثر کشورهای اسلامی مسابقات قرآن و تجوید و حفظ و ... دارند، اما روح قرآن این است که هیچ مسلمانی نباید نسبت به دیگری کینه داشته باشد.


وی اظهار کرد: خصیصه اسلام این نیست که به فقرا کمک کنید، بلکه خصیصه اسلام این است که فقر را از بین ببرید؛ حضرت امیر(ع) فرمود من اگر فقر را ببینم گردن فقر را می‌زنم؛ این فکر علی است؛ نمی‌گذارد کسی بیکار باشد و در جامعه  ربا رواج داشته باشد و تولید نابود شود.


این مفسر قرآن تصریح کرد: کمک به فقرا کاری عاطفی است، ولی تولید و اشتغال و جلوی ربا را گرفتن، کاری عقلانی است؛ در زمان قبل از انقلاب، بانک‌ها، قمارخانه‌ها و سینماها را آتش می‌زدند؛ بعد از انقلاب قمارخانه‌ها و سینماها سه وضع پیدا کردند؛ برخی واقعا توبه کردند، برخی فرار کردند و عده‌ای هم زیرزمین رفتند، ولی بانک‌ها همچنان به عنوان اسلام‌مالی مانده‌اند و به صورت مضاربه کار می‌کنند که  همان رباست.


آیت‌الله جوادی آملی افزود: الان مسابقات قرآن در تمام کشورهای اسلامی وجود دارد، اما مع‌الاسف برادری و صمیمیت نیست؛ در حالی که پیام قرآن، دوستی و صمیمیت است؛ اینکه در مباحث کلامی به حقانیت غدیر و بطلان سقیفه و ... می‌پردازیم باید باشد و باید در علم کلام این مسئله حل شود؛ ولی این دلیل نیست که  مسلمین اسلحه بر روی همدیگر بکشند.


وی افزود: البته یک وقت کسانی مانند آل‌سعود، منحوس و وابسته به استکبار هستند و جنگ‌های نیابتی به راه انداخته‌اند و باید در مقابل آنان ایستاد، ولی اصل در ارتباطات اسلامی اصلاح ذات البین است که در سیره ائمه(ع) هم بوده است.


۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن