تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821034817




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«دانشنامه قرآنی اخلاق» منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
«دانشنامه قرآنی اخلاق» منتشر شد
«دانشنامه قرآنی اخلاق» منتشر شد کتاب «دانشنامه قرآنی اخلاق»، جدیدترین اثر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است که دربرگیرنده مباحث مختلفی از جمله آبرو تا حیات طیبه می شود.


به گزارش فرهنگ نیوز ، ادیان آسمانی و کتاب های وحیانی رهنمودهای فراوانی برای تربیت انسان دارند به گونه ای که می توان هدف بعث انبیا را تربیت و تزکیه انسان دانست. در این بین نقش آیین اسلام ویژه و برتر است به طوری که پیامبر اسلام هدف بعثت خود را اتمام مکارم اخلاق دانسته است.

قرآن هم به عنوان معجزه وی نگاه خاصی به این حوزه داشته و از همین روست که برخی بحق قران را کتاب انسان سازی دانسته اند. از جمله رهنمودهای این کتاب مباحثی ست که در دانش هایی مثل علم اخلاق و اخلاق توصیفی و فلسفه اخلاق و اخلاق تربیتی استفاده شده است  و می توان استفاده کرد.

کتاب «دانشنامه قرآنی اخلاق» دربرگیرنده مباحثی از آبرو تا حیات طیبه است. برای نمونه در خصوص ابرو که نویسنده آورده این واژه مرکب از آب و رو(روی) می شود و به معنای اعتبار و حرمت و شرف و وجاهت و عرض است. ضمن اینکه آیات متعددی در اینجا گردآوری شده است.

مباحث مختلفی در این جلد از جمله تواضع، استراق سمع، جاسوسی، تکبر، حسن خلق و … آمده است که چون از قرآن برگرفته جذاب شده است.
 

منبع: مهر


95/8/4 - 15:44 - 2016-10-25 15:44:12





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن