تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على دانشمند سه نشانه دارد: راستگويى، حرام‏گريزى و فروتنى در برابر همه مردم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804503591




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همراه اول: جایزه یک‌میلیاردی لاتاری نیست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: همراه اول: جایزه یک‌میلیاردی لاتاری نیست
روابط عمومي شركت ارتباطات سيار (اپراتور همراه اول) در واكنش به گزارشي كه در تاريخ 95/7/10 با عنوان «لاتاري در اپراتور اول» در روزنامه «جوان» منتشر شده بود، جوابيه‌اي ارسال كرده است.
روابط عمومي شركت ارتباطات سيار (اپراتور همراه اول) در واكنش به گزارشي كه در تاريخ 95/7/10 با عنوان «لاتاري در اپراتور اول» در روزنامه «جوان» منتشر شده بود، جوابيه‌اي ارسال كرده است.

در جوابيه همراه اول آمده است:
1- در طرح‌هاي موسوم به «لاتاري»، شانس شركت در قرعه‌كشي براساس پرداخت وجه و خريد تيكت يا امثال آن بوده و در قبال مبلغ پرداختي، فرد هيچ‌گونه محصول يا خدمت معيني دريافت نمي‌كند، در حالي كه در طرح قرعه‌كشي بزرگ همراهي، تمامي مشتركين همراه اول، در ازاي استفاده از خدمات و محصولات همراه اول و پرداخت هزينه‌هاي مربوطه و بدون نياز به ثبت‌نام، براي شركت در قرعه‌كشي امتياز دريافت مي‌كنند و قرعه‌كشي بر مبناي امتيازات كسب شده انجام مي‌پذيرد، لذا تلقي لاتاري به مدل قرعه‌كشي همراه اول اشتباه بوده و ايراد شرعي عنوان شده نيز وارد نيست.

۲- همان‌گونه كه پيش از اين نيز مشاهده شده است، انجام قرعه‌كشي و اهداي جوايزي از اين دست، در ميان اپراتورهاي تلفن همراه و نيز ساير شركت‌هاي ايراني امري مرسوم و متداول است.
 
۳- چنين طرح‌هايي با آگاهي و نظارت و تأييد نهادهايي همچون سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي و قرعه‌كشي آن با حضور نمايندگان قانوني سازمان‌هاي ذيربط از جمله سازمان صداو سيماي جمهوري اسلامي ايران و قوه قضائيه انجام مي‌شود.

پاسخ روزنامه «جوان» به جوابيه : همانطور كه در بند اول مطلب فوق ملاحظه كرديم روابط عمومي همراه اول با ذكر اين استدلال كه چون مشتركان همراه اول در جريان اخذ امتياز بيشتر جهت رشد درصد امكان برنده شدن خود در طرح جايزه بزرگ همراه اول «خدمات» از همراه اول دريافت مي‌كنند، پس طرح بزرگ همراه اول لاتاري نيست و اشكال شرعي ندارد، در اين بين بايد عنوان داشت كه اخذ امتياز جهت رشد درصد برنده شدن يك مشترك در طرح جايزه بزرگ برپايه «مصرف»تعريف شده است، حال آنكه مصرف هر فرد از خدمات همراه اول مشخص است و وقتي مشتركي به طمع افزايش امكان برنده شدن خود در طرح جايزه بزرگ همراه اول مصرف مكالمه، پيامك و اينترنت خود را رشد مي‌دهد، عملاً بايد پول بيشتري را پرداخت كند، بدين ترتيب وقتي فردي به طمع دستيابي به جايزه‌هاي اغواكننده همراه اول، بر مصرف خود مي‌افزايد در حقيقت از منطقه الگوي مصرف خود عبور كرده و به مصرف غيرضروري خود مي‌افزايد و بايد براي اين مصرف غيرضروري پول پرداخت كند و دليل اين مصرف غيرضروري همين طرح‌ها و جوايز اغواكننده است كه با آموزه‌هاي ديني ما چنين جوايز و چنين تبليغاتي و چنين سوء‌مصرف‌هايي از خدمات يك اپراتور همخواني ندارد و اين تبليغات نيز يكي از شاخه‌هاي مدرن‌تر لاتاري است.

از طرف ديگر اينگونه طرح‌هاي اغواكننده همراه اول، جامعه مشتركان همراه اول را و به ويژه افراد جوان و ناآگاه را به مصرف‌گرايي بيشتر از خدمات همراه اول تشويق مي‌كند كه تشويق به مصرف‌گرايي همانا ترويج فرهنگ غلط مصرف‌گرايي است و بهتر است اين اپراتور براي رشد درآمد خود به اموري كيفي‌تر و معقول‌تر روي بياورد چرا كه چنين راهكارهايي زيبنده اين اپراتور نيست.
متأسفانه انتظار مي‌رفت روابط عمومي همراه اول دقيقاً در مورد جوايز يك ميلياردي كه در هر ماه اين اپراتور به پنج نفر ارائه مي‌دهد، توضيح ارائه كند كه گويا نگاه به اين مقوله از نظر و قلم افتاده است اما بايد عنوان داشت كه هم اكنون بانك‌ها اجازه ندارند جوايز سنگيني پرداخت كنند و حال بايد ديد وزارت ارتباطات متولي بخش ارتباطي كشور و نهادهاي نظارتي مي‌خواهد جلوي جوايز نجومي اپراتورهاي ارتباطي كشور را بگيرد يا خير. از سوي ديگر وزير ارتباطات چندي پيش مدعي شده بود در جريان طرح ترابردپذيري شاهد رقابت سالم در بين اپراتورها هستيم اما بايد عنوان داشت كه امروز شاهد رقابت ناسالم بين اپراتورها هستيم كه در اين بين برخي اپراتورها به بهانه موفقيت در حوزه ترابرد‌پذيري، جوايز نجومي را طراحي مي‌كنند كه مشخص نيست اين جوايز سودي به همراه داشته باشد اما هزينه آن مشخص است كه بايد از جيب سهامداران پرداخت شود.

پرداخت جوايز نجومي توسط اپراتورهاي كشور آن هم در سالي كه از سوي مقام معظم رهبري سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل ناميده شده است، بايد اصلاح شود و اين ايراد به وزارت ارتباطات وارد است كه چرا جلوي ولنگاري در جوايز نجومي اپراتورهاي ارتباطي را نمي‌گيرد، آيا بهتر نيست اپراتورها به جاي پرداخت اينگونه جوايز نجومي به كيفي كردن و كاهش هزينه‌هاي خود بپردازند.  از سوي ديگر جاي تعجب و تأمل است كه چرا به رغم آنكه دولت يازدهم مدعي كاهش تورم و تك‌رقمي شدن اين مؤلفه اقتصادي است و آمارها نيز نشان مي‌دهد ضريب نفوذ تلفن همراه در جامعه ايران رشد داشته و طرح ترابردپذيري در بين سه اپراتور كشور يعني همراه اول، ايرانسل و رايتل نيز عملياتي شده است، هنوز شاهد كاهش تعرفه‌ها به ويژه تعرفه‌هاي سنگين اپراتور همراه اول در كشور نيستيم. لازم به ذكر است هنوز افكار عمومي جريحه‌دار مقوله حقوق‌ها و پاداش‌هاي نجومي در جامعه است و حالا پرداخت جوايز نجومي آن هم توسط يك شركت بورسي كه سهم قابل ملاحظه و تثبيت‌شده‌اي را از صنعت مورد فعاليت خود دارد، مورد نقد جدي قرار گرفته و يادآور لاتاري، فيش‌ها و پاداش‌هاي نجومي است.




تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن