تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805295388




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايرانسل، رايتل و همراه اول در ترابرد‌پذيري چه وضعيتي دارند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ايرانسل، رايتل و همراه اول در ترابرد‌پذيري چه وضعيتي دارند
با وجودي كه هفته‌ها از طرح ترابرد‌پذيري اپراتورهاي كشور مي‌گذرد، مشخص نيست چرا رگولاتوري گزارش آماري دقيقي از كوچ مشتركان اپراتورها ارائه نمي‌دهد، اما ...
نویسنده : هادی غلامحسینی 


با وجودي كه هفته‌ها از طرح ترابرد‌پذيري اپراتورهاي كشور مي‌گذرد، مشخص نيست چرا رگولاتوري گزارش آماري دقيقي از كوچ مشتركان اپراتورها ارائه نمي‌دهد، اما با توجه به خوشحالي مديرعامل رايتل و ايرانسل از اين طرح به نظر مي‌رسد همراه اول در جريان عملياتي شدن اين طرح با ريزش مشتركان خود روبه‌رو شده است كه البته بايد ديد گزارش رگولاتوري چه مي‌گويد.

به گزارش «جوان»، در حالي كه مركز ترابرد شماره‌ اپراتورهاي همراه در اختيار رگولاتوري است و هفته‌ها از طرح ترابرد‌پذيري (جابه جايي اپراتور با حفظ سيم‌كارت) در شبكه ارتباطي كشور مي‌گذرد، جاي تعجب و تأمل است كه چرا هنوز هيچ گزارش مستندي از سوي وزارت ارتباطات در رابطه با كوچ مشتركان اپراتورها منتشر نشده است. وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در آستانه هفته دولت سال جاري طرح ملي ترابردپذيري شماره‌هاي همراه(Mobile Portability Number) را از لايه پايلوت خارج و به صورت رسمي رونمايي كرد.

پروژه ترابرد‌پذيري اين امكان را به مشتركان اپراتورها مي‌دهد كه هر وقت از كيفيت، كميت، تنوع، تعرفه، بسته و پروموشن اپراتور خود ناراضي بودند بدون آنكه بخواهند شماره تلفن خود را تغيير بدهند، اپراتور خود را ترك كرده و به اپراتور برتر انتقال پيدا كنند در چنين شرايطي بي‌شك رقابت بر سر تقويت خدمات در بين اپراتورها تقويت مي‌شود. محمود واعظي وزير ارتباطات در مراسم افتتاح رسمي پروژه ترابردپذيري، جنگ آينده اپراتورها را جنگ تعرفه‌ها و تنوع بسته‌ها معرفي كرد و خطاب به مديران اپراتورها كه در جلسه حاضر بودند گفت كه حرف و عملشان در زمينه ترابرد‌پذيري يكي باشد.

در اين بين هر چند هر سه مدير اپراتورهاي حاضر در طرح (همراه اول، ايرانسل، رايتل) با خوش‌بيني از اجراي اين طرح سخن گفتند، اما خوشحالي بيش از اندازه مديرعامل رايتل و ايرانسل از طرح ترابرد‌پذيري بيانگر آن است كه اين دو اپراتور برخي از مشتركان همراه اول را جذب خود كرده‌اند. در جلسه فوق، مديرعامل ايرانسل با بيان اينكه تاكنون 39 هزار و 910 مشترك همراه اول و 7 هزار و 700 مشترك رايتل تقاضاي ترابرد به ايرانسل را داشته‌‌اند از تأخير در راه‌اندازي اين طرح انتقاد كرد و مديرعامل رايتل نيز با بيان اينكه طي دوره آزمايشي طرح ترابرد‌پذيري بيشترين ترابرد به اين اپراتور انجام شده است از اجراي اين طرح بسيار ابراز خوشحالي كرد در پايان مديرعامل همراه اول ترابردپذيري را فرصتي براي اين اپراتور و مشتركان آن دانست.
اگر چه وزير ارتباطات تلاش داشت در زمينه ترابرد‌پذيري بين اپراتورها يك رقابت سالم شكل بگيرد اما اپراتورهاي اول و دوم ارتباطي بر سر اعداد و ارقام مشتركان ترابرد شده به شبكه‌شان و ترابرد كرده از آنها به جان هم افتاده‌اند.

به دنبال اعلام آمار ترابرد توسط مديرعامل اپراتور دوم، همراه اولي‌ها به خشم آمدند به طوري كه مدير ترابردپذيري اپراتور اول آمار اعلام شده از سوي اپراتور دوم موبايل درباره ترابردپذيري را نادرست اعلام كرد. محسن بهداري با بيان اينكه نسبت ادعا شده براي ترابرد بين همراه اول و ايرانسل در آن مراسم نادرست بوده اظهار كرده است تا نهم مهرماه 95، شمار تقاضاي ورود به شبكه ايرانسل از همراه اول 39 هزار و 910 تقاضا نبوده بلكه مطابق با آمار موجود 23 هزار و 768 مورد است.

 هر چند همراه اول مدعي شده ايرانسل گزارشش در مورد ترابرد‌پذيري نادرست نيست اما در اين رابطه بايد رگولاتوري گزارش دهد.
 در اين بين بايد عنوان داشت هم اكنون مقوله اينترنت و بسته‌هاي اينترنتي در بين مشتركان اپراتورها بسيار اهميت پيداكرده است، حال آنكه اپراتورهاي كوچك‌تر در اين حوزه گاه بهتر از اپراتورهاي بزرگ عمل كرده‌اند و مردم بي‌صبرانه در انتظار انتشار گزارش رگولاتوري در رابطه با ترابرد‌پذيري هستند تا ببينند وضعيت كاربران مشتركان در جريان ترابرد‌پذيري چه تغييراتي كرده است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن