تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را مى برد و موجب پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817039052




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا «مختارنامه» از سریال «امام علی» قوی‌تر است؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: رضا رویگری، بازیگر شخصیت کیان ایرانی در مجموعه «مختارنامه»، دیالوگ‌نویسی داود میرباقری را یکی از ویژگی‌های بسیار مثبت او دانست.


به گزارش خبرآنلاین رضا رویگری تا به امروز در نقش‌های مختلفی جلوی دوربین رفته است، اما یکی از شخصیت‌های به یادماندنی که در سال‌های اخیر با بازی او دیده شده، شاهزاده کیان ایرانی در مجموعه «مختارنامه» بوده است. «مختارنامه» ساخته داود میرباقری یک مجموعه الف ویژه تلویزیون بود که به زندگی و قیام مختار ثقفی می‌‌پرداخت. این سریال در ۴۰ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای از شبکه یک سیما پخش شد و پس از پایان یافتن پخش نخست، در این سال‌ها بارها به مناسبت‌های مختلف از دیگر شبکههای صداوسیما نیز روی آنتن رفته است. به بهانه بازپخش این سریال، خاطرات رضا رویگری از «مختارنامه» را مرور کردیم.


همیشه به کارهای میرباقری علاقه داشته‌ام


شاهزاده کیان ایرانی یکی از نقش های اصلی و محوری سریال «مختارنامه» بود. پیشنهاد بازی در این نقش از طرف خود داوود میرباقری به من داده شد. همان ابتدای کار، خود میرباقری برای سپردنش به من تماس گرفت و توضیحاتی درباره کلیت سریال به من داد و درباره جزئیات نقش هم با هم گپ و گفتی داشتیم. او برایم از کیان هم گفت و اینکه قرار است در قصه چه نقشی داشته باشد. البته من خودم هم از آنجایی که همیشه به تاریخ علاقه داشتم، اطلاعاتی درباره این شخصیت تاریخی به دست آورده بودم. کیان که در تاریخ به اسم کیسان ابو عمره شناخته می شود از شاهزاده های ایرانی بوده که بخش زیادی از فتوحات مختار توسط او انجام شده است و در تاریخ هم از او به عنوان یک ایرانی دلاور نام برده می‌شود.


بعد از صحبت‌هایی که با میرباقری داشتیم، من برای تست گریم رفتم و قرار بود که کار شروع شود اما با شش هفت ماه تاخیر از زمان مورد انتظار کار کلید خورد و بعد هم که فیلمبرداری کار حدود هفت سال طول کشید. البته از آنجایی که حجم کار و تعداد بازیگرانی که در کل کار حضور داشتند، بالا بود من در تمام آن هفت هشت سال همیشه درگیر پروژه نبودم و به صورت مقطعی بازی داشتم.


من همیشه به کارهای میرباقری علاقه داشته‌ام و یکی از مخاطبان ساخته‌های او هستم. حتی اگر در سریال‌های تاریخی‌اش بازی نکنم هم باز از سبک کارها و نوشته های او خوشم می آید. اتفاقا یادم می‌آید همان زمان این حرف‌ها را به خود میرباقری هم گفتم. 








دیالوگ هایی که سریال را متفاوت کرد


فکر می‌کنید چرا «مختارنامه» هنوز هم بعد از چند سال جذاب است و همه شبکه‌ها در مناسبت‌های مذهبی آن را پخش می‌کنند، چون یکی از ویژگی‌های این سریال متن آن است. میر باقری خودش متن این کار را بازنویسی کرده بود و من واقعا از زیبایی‌های آن لذت بردم. یادم می‌آید زمانی که سریال پخش می‌شد مخاطبان از شنیدن دیالوگ‌های جذاب این سریال به وجد می‌آمدند. شاید جالب باشد بگویم یکی از دلایلی که من کارهای میرباقری را می‌پسندم متن‌ها و دیالوگ‌های جذاب آن‌هاست. شاید همین ویژگی دیالوگ‌های او باشد که این «مختارنامه» را از سایر کارهای تاریخی متمایز کرد. من معتقدم قصه در هر کاری جایگاه خودش را دارد، اما این دیالوگ‌هاست که کار را متفاوت و برجسته می‌کند و میرباقری این کار را به خوبی بلد است و در «مختارنامه» این کار را به خوبی انجام داد.


«مختارنامه» از «امام علی» قوی تر است


«مختارنامه» ویژگی‌هایی زیادی داشت تا به یک سریال خوب و ماندگار تبدیل شود، یکی از امتیازهای بصری که داشت، دکور بی‌نظیرش بود که توسط محسن شاه‌ابراهیمی طراحی شده بود. یادم می‌آید روزهایی که سر تصویربرداری می‌رفتم از دیدن دکور عظیمی که برای این سریال ساخته شده بود لذت می‌بردم. زمانی که این سریال پخش شد خیلی‌ها گفتند این اثر میرباقری متمایز با سایر کارهایش است، من نیز با آنها هم عقیده بودم و «مختارنامه» را یکی از بهترین ساخته‌های میرباقری می‌دانم. به قول یکی از دوستان که در سریال «امام علی» هم بازی کرده بود، آن سریال به خاطر داستان زیبای زندگی امام علی مورد توجه قرار گرفت، اما به لحاظ تکنیکی خواهیم دید که «مختارنامه» کاری به مراتب قوی‌تر است.


هر روز منتظر متن‌هایم بودم


من سر همه کارهایم با انرژی و انگیزه زیاد می‌روم، البته حالا که نسبت به قبل به خاطر بیماری‌ام کم کار شده‌ام، اما این ویژگی‌ام بود که با انرژی سر کار حاضر شوم. در «مختارنامه» هر روز که سر صحنه منتظر بودم تا متن کار را به دستم بدهند و من هم آن را با علاقه و اشتیاق بخوانم و تمرین کنم. در طول چند سالی که با میرباقری کارکردم هر روزش برایم مثل یک کار جدید بود. متن قوی، قدرت کارگردانی و نوع دکوپاژ میرباقری ازعواملی است که علاوه بر ویژگی‌های اخلاقی‌اش او را برای من به عنوان یک کارگردان متمایز می‌کند.


۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن