واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: راهنمای خرید میکروفون
اگر میخواهید میکروفون خریداری کنید خواندن این مطلب را از دست ندهید.
به گزارش خبرنگار نبضبازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مهندسان حرفه ای ضبط می دانند که انتخاب خلاقانه میکرفون یکی از عوامل ضروری برای ضبط خوب است. اما اگر به تازگی وارد دنیای ضبط شده اید، به احتمال زیاد موضوع میکروفون ها برایتان در هاله ای از ابهام قرار دارد. با داشتن تجربه ای اندک در استودیو متوجه خواهید شد که برخی میکروفون های خاص برای ضبط صدای سازهای خاصی مناسب تر هستند، اما بدون درک تئوری آکوستیک دلیل این موضوع را به درستی درک نخواهید کرد.
میکروفون دینامیک انتخاب می کنید یا خازنی؟ لامپی یا ترانزیستوری؟ با وجود میکروفون های گوناگون، انتخاب از میان آن ها می تواند خسته کننده باشد، در نتیجه داشتن دانش پایه در مورد انواع میکروفون و کاربرد آن ها برای تان مفید خواهد بود. یک میکروفون بد در ضبط دریافت بد و در میکس صدای ضعیفی خواهد داد، اما جای نگرانی نیست! این راهنما رموز میکروفون را برایتان آشکار می کند و شما را در مسیر ضبط صداهای عالی هدایت خواهد کرد.
انواع میکروفون:
میکروفون های دینامیکمیکروفون داینامیک
در میکرفون های دینامیک، سیگنال صدا با حرکت کردن یک هادی در میان یک میدان مغناطیسی ایجاد می شود. در بیشتر میکروفون های دینامیک یک دیافراگم بسیار باریک و سبک در پاسخ به فشار هوا حرکت می کند. حرکت دیافراگم باعث حرکت یک سیم پیچ صدای معلق در میان یک میدان مغناطیسی می شود، و منجر به ایجاد جریان الکتریکی کوچکی می شود. میکروفون های دینامیک حساسیت کمتری (در مقابل فشار هوا و فرکانس های بالا) نسبت به میکروفون های خازنی دارند و معمولا می توانند در شرایط سخت تری کار کنند. همچنین این میکروفون ها ارزان تر هستند و برای ضبط صدای درامز و گیتار الکتریک مناسب تر می باشند.
میکروفون های خازنیمیکروفون استودیویی خازنی
اگر به دنبال وفاداری کامل به منبع صدا هستید، باید از میکروفون خازنی استفاده کنید. میکروفون های خازنی در مقابل میکروفون های دینامیک، واکنش بهتری نسبت به "سرعت" و تحرک امواج صوتی نشان می دهند. این سیستم مکانیکی ساده شامل یک دیافراگم نازک و کشیده شده است که در نزدیکی یک صفحه فلزی قرار گرفته است (backplate). این آرایش یک خازن ایجاد می کند که بار الکتریکی خود را از یک منبع خارجی دریافت می کند – باتری یا منبع برق اختصاصی، یا فانتوم پاور از میکسر. دیافراگم در پاسخ به تغییر فشار هوا به آرامی می لرزد و باعث تغییر ظرفیت خازن و تغییر ولتاژ و ایجاد سیگنال خروجی میکروفون می شود. میکروفون های خازنی در دو نوع ترانزیستوری و لامپی و در اشکال و ابعاد مختلف تولید می شوند – اما همه آن ها بر اساس این اصول کار می کنند.
میکروفون ریبونمیکروفون ریبون
میکروفون های ریبون اولین میکروفون های هدایتی (directional) بودند که از لحاظ تجاری به موفقیت رسیدند و در دوره طلایی رادیو کاربرد وسیعی داشتند. امروزه میکروفون های ریبون، با ت در حال بازگشتن به عرصه صدا هستند. میکروفون های ریبون به جای سطح فشار صدا (SPL) به سرعت مولکول های هوا واکنش نشان می دهند و در آن ها المان معلق و بسیار کوچکی در یک میدان مغناطیسی قوی حرکت می کنند. در کاربردهای استودیویی این تفاوت عملکردی مهم نیست، هرچند می تواند در حین ضبط در فضای باز و در روزهایی که باد می وزد حیاتی باشد! میکرفون های ریبون قدیمی مانند RCA 44 و 77DX بیش از اندازه ظریف و حساس بودند؛ میکروفون های ریبون امروزی – مانند Royer R121 و R122 – طوری طراحی شده اند که تحمل استفاده سنگین استودیویی را داشته باشند.
میکروفون USBمیکروفون یو اس بی
میکروفون های USB یکی از پیشرفت های جدید در فناوری میکروفون هستند و دارای تمام اجزای میکروفون های سنتی می باشند: کپسول، دیافراگم و غیره. تفاوت این میکروفون در داشتن دو مدار اضافی است: یک پری آمپ داخلی و یک مبدل آنالوگ به دیجیتال (A/D). پری آمپ اتصال میکروفون به میکسر یا پری آمپ میکروفون خارجی را غیرضروری می سازد. مبدل A/D خروجی میکروفون را از آنالوگ (ولتاژ) به دیجیتال (داده) تبدیل می کند، تا بتواند به طور مستقیم وارد رایانه شود و توسط نرم افزار ضبط خوانده شود. این میکروفون ضبط دیجیتال پرتابل را بسیار آسان می کند. تنها کافی است میکروفون را به رایانه متصل کنید، نرم افزار DAW را اجرا نمایید و کلید ضبط را بزنید!
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]