تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 23 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1828843666




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمایش نابودکننده آمریکای سیاه در یک مستند


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: روزنامه بانی فیلم: در مستند قدرتمند و به موقع «سیزدهم»، کارگردان «سلما» به اکتشاف در نژاد و زندانی شدن می‌پردازد.

به نقل از گاردین، پشت کارآمدی حسادت آمیز اِیوا دووِرنِی، ریشه‌های تیره ای وجود دارند. کارگردان «سلما» اخیرا به مجله آمریکایی نیو ریپابلیک گفت: «حس می‌کنم فرصت کوتاهی دارم. نمی دانم فراتر از چهار فیلم چه چیزی وجود دارد چون هیچ یک از ما هنوز موفق نشده‌ایم بیش از چهار فیلم بسازیم.»
 

ایوا دوورنی گذشته نابودکننده آمریکای سیاه را به نمایش می گذارد



با وجود اینکه دوورنی اخیرا قراردادی با کمپانی دیزنی امضا کرد تا به نخستین کارگردان زن سیاهپوستی بدل شود که فیلمی ۱۰۰ میلیون دلاری می‌سازد، او ظنی قابل درک دارد که با یک اشتباه، تمام تلاش هایش ممکن است به باد برود و تاثیر آن اشتباه روی مسیر حرفه‌ای کاری‌اش بسیار بیشتر از تاثیری باشد که همان اشتباه می‌توانست روی حرفه یکی از همتایان مردش داشته باشد.

برای همین است که او دیدی بسیار پرانرژی و تجربی را نسبت به انتخاب پروژه‌هایش مورد استفاده قرار داده که در تضادی مستقیم با پیش زمینه سازی پر هرج ومرج خیلی از کارگردان‌های دیگر دارد. مثال بارزش هم این است که بعد از فیلم خوش نقدش که نامزد دریافت جایزه اسکار شد، او پروژه‌ای را در دست گرفت که هیچ کس در هالیوود انتظارش را نداشت: یک مستند. پروژه «سیزدهم» هر مستندی هم نیست: یک رساله رسا، واضح و به شدت کوبنده است که از آمریکای مستعمره تا «جان سیاه پوستان مهم است» را به هم متصل می کند.

این فیلم که از طریق نت فلیکس پخش می‌شود، از وضع قانون اساسی سیزدهم ایالات متحده – که بردگی و خدمت غیرارادی را از میان برد – تا سال ۲۰۱۶ که یک مرد از هر سه مرد سیاهپوستان آمریکایی می تواند در طی طول عمرش انتظار به زندان افتادن را داشته باشد، مسیری نابودکننده را آشکار می کند. در واقع دراین فیلم  پروسه مجرم شدن به طور کامل شرح داده می‌شود. فیلم در ابتدا دهه‌ها را با سرعت پشت سر می‌گذارد، اما همینطور که به زمان حال نزدیک تر می شود از سرعتش می‌کاهد و عجایب حافظه انسان را بازتاب می‌کند که اجازه می‌دهد تاریخ خود را تکرار کند.

دوربین دوورنی به ندرت ثابت می ایستد و انگار که دیوانه وار دنبال پاسخی می‌گردد، چهره مصاحبه شوندگان او را نشان می دهد که گستره ای بزرگ از فعالان حقوق مردمی تا سیاستمداران راست گرا را شامل می شود. در عین حال، تدوین شجاعانه اسپنسر اوریک که یکی از فیلمنامه نویسان مستند هم هست، باعث می‌شود چیزی که در دستانی با خلاقیت کمتر ممکن بود یک مستند مصاحبه ای معمولی باشد  به یک مقاله سینمایی تبدیل شود که پر از موسیقی قدرتمند و انتخاب‌های خوش سبک جالب است. تقریبا هر بار که کلمه «مجرم» بیان می‌شود، این کلمه با حروف بزرگ بالای صفحه نشان داده می‌شود و به این ترتیب از سلاح زبانی پروپاگاندای نژادپرستانه علیه خودش استفاده می کند.

نام دوورنی نمادی از نبرد ادامه‌دار فیلمسازان آفریقایی-آمریکایی برای ساخته شدن فیلم‌های‌شان در هالیوود است؛ زیرا آکادمی در سال ۲۰۱۵ تصمیم گرفت به فیلم خوش‌نقد حقوق مردمی ساخته دوورنی با نام «سلما» تنها دو نامزدی اسکار برای بهترین فیلم و بهترین آهنگ را اختصاص دهد.

ایوا دورونی چندی پیش کمپانی‌اش را  دوباره افتتاح کرد تا از طریق آن به به پخش فیلم‌های متفاوت فیلم‌سازان زن و اقلیت نژادی کمک کند.

دوورنی بعد از موفقیت فیلم بیوگرافیکی خود درباره مارتین لوترکینگ که نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم سال هم شد، تبدیل به یکی از چهره‌های مطرحی شد که در عین حال نشان‌دهنده کمبود اقلیت‌ها در هالیوود هستند. با این حال، او تابستان گذشته شانس کارگردانی فیلم «پلنگ سیاه» را به خاطر اختلاف‌های هنری رد کرد. او با پذیرش این پروژه می‌توانست اولین زن سیاه‌پوستی باشد که یک فیلم ابرقهرمانی مارول را کارگردانی می‌کند. او در این باره به مجله اسنس گفت: « فقط همین را بگویم که ایده‌های متفاوتی نسبت به چیزی که داستان قرار بود باشد داشتیم. مارول شیوه خاصی برای انجام دادن کارها دارد».




۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن