تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815528549




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظرفیت های غنی تمدنی آسیا سبب تعالی فرهنگی منطقه می شود


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: رئیس مرکز هماهنگی های فرهنگی همکاری آسیا اظهارات رییس جمهور در دومین اجلاس مجمع گفت وگو و همکاری های آسیا در بانکوک در خصوص تعاملات فرهنگی کشورهای عضو را بهره برداری از ظرفیت های فرهنگی وتمدنی غنی کشورهای قاره آسیا دانست که سبب تعالی فرهنگی و ایجاد امنیت و ثبات درازمدت در این منطقه خواهد شد.



عیسی رضا زاده در گفت وگو با جام جم آنلاین ، به سابقه فعالیت این سازمان در حوزه های مختلف اشاره کرد وگفت : سازمان گفتگوی همکاری آسیا، یک سازمان بین دولتی است که در سال ۲۰۰۲ به منظور ارتقای همکاری آسیایی در سطح قاره ای تشکیل شد. ایده این نهاد، اولین بار توسط نخست وزیر تایلند در سی و چهارمین نشست وزاری امور خارجه کشورهای آ.سه.آن در سال ۲۰۰۱ مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در ابتدا این سازمان 18 عضو داشت که اکنون تعداد کشورهای عضو به 34کشور افزایش یافته است واگر 6 تا 7 کشور دیگر هم به آن اضافه شود این مجمع به فراگیرترین تشکیلات فرا منطقه ای تبدیل خواهد شد . وی هدف اصلی از شکل گیری این نهاد را ارتقای همکاری های متقابل، شناسایی نقاط قوت و فرصت های مشترک در آسیا، ریشه کن کردن فقر، کمک به بهبود زندگی مردم، توسعه جامعه مبتنی بر دانش، بالا بردن و توانمند سازی جامعه و مردم آسیا و افزایش رقابت اقتصادی آسیا در بازارجهانی دانست. رضا زاده با اشاره به اینکه در زمینه گفتگو و مذاکرات قاره ای وزرای خارجه مجمع به طور سالانه تحولات و همکاری های منطقه ای و راه های افزایش و تحکیم وحدت آسیایی را بررسی می کنند، افزود:در بخش اجرای پروژه های توسعه محور تاکنون ۲۰ زمینه همکاری در موضوعات انرژی، کشاورزی، فن آوری اطلاعات، بیوتکنولوژی، آموزشی و فرهنگی از سوی کشورهای عضو تعریف، پیشنهاد و تصویب شده و در هر بخش یکی از کشورهای عضو به عنوان مجری و مسئول طرح تعیین شده است. وی اضافه کرد : هر کشوری با توجه به قابلیت ها و صلاحیت های خود در حوزه موبوطه مسئولیت انجام پروژه یا طرحی را قبول کرده است. به طور مثال چین در زمینه کشاورزی، کره جنوبی در زمینه فن آوری اطلاعات، روسیه در حوزه محیط زیست و ایران در حوزه فرهنگ و هنر مسئولیت دارند. این کارشناس فرهنگی با اشاره به اینکه 3حوزه تمدنی بزرگ وبرجسته شامل تمدن چین ،هند و ایران در قاره آسیا وجود دارد ،گفت:مسلما اگر خواسته شود در حوزه فعالیت های فرهنگی کلان و منطقه ای ، همکاری هایی صورت گیرد سردمداران تمدنی قاره می توانند در این حوزه پیشتاز بوده و تاثیرگذار باشند،چراکه این 3 حوزه تمدنی از یکدیگر جدا نیستند. رضازاده در باره چگونگی فعالیت ایران در حوزه فرهنگی این مجمع گفت :حدود دو سالی است که این مرکز فعالیت خود را آغازکرده و از آن زمان تاکنون هر دو ماه یک بار با حضور تمام نمایندگان مجمع ( 34 کشور )در نشستی مشترک مسائل مختلف حوزه فرهنگی مطرح و مورد بررسی قرار گرفته است. وی همچنین از تشکیل فدراسیون فیلمسازان بنام کشورهای عضو و چاپ داستان های کوتاه از فرهنگ ها ی مختلف آسیا به عنوان اقدامات این مرکز طی دوره فعالیتش خبر داد.




دوشنبه 19 مهر 1395 ساعت 15:08





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن