تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزوجل به موسى وحى كرد: اى موسى در هيچ حالى مرا فراموش نكن و به ثروت زياد شاد نش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805172659




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موفقیت دیپلماتیک روحانی از غرب لائیک تا شرق کمونیست


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: موفقیت دیپلماتیک روحانی از غرب لائیک تا شرق کمونیست
این سفرهای مفید و سازنده به کشورهای مختلف دنیا برای از بین بردن و برداشتن خرابه های 8سال دیپلماسی احمدی نژاد شاید مناسب باشد ولی کافی نیست. روحانی باید سیاست های خارجی خود را به گونه ای پیش ببرد که در ادامه بتواند از آن برای بهبود اقتصاد کشور استفاده کرده و در دوره بعدی نیز خود را به کرسی ریاست جمهوری برساند و همین مسیر دیپلماسی لبخند را در پیش گرفته تا به هدف نهایی خود دست پیدا کند
به گزارش نامه نیوز، روحانی از همان روزهای ابتدایی که تصمیم به حضور در انتخابات ایران را داشت، با شعار ارتباط سازنده با جهان وارد عرصه شد. شیخ دیپلمات که سال ها در این زمینه تجربه پیدا کرده بود، بعد از اعتماد مردم به وی و رای آوردن، هدف اول خود را با موضوع رفع موانع بر سر راه مردم ونظام در عرصه سیاست خارجی بنا گذاشت. اتفاقی که شاید هزینه های فراوانی برای روحانی و کابینه در پی داشت ولی مشکلات کشور را در مسیر رفع و بهبود قرار داد.

همه به خاطر دارند که در زمان دولت قبل به دلیل سیاست هایی که از سوی دولت اتخاذ می شد، جایگاه کشور در عرصه جهانی تقلیل یافته بود. بعد از رویکار آمدن روحانی،حامیان آن مرد و تفکرش در مدتی که شیخ دیپلمات در زمینه دیپلماسی فعال فعالیت می کرد از هیچ تلاشی برای متوقف کردن آن دریغ نکردند.

در کشور ما برخی معتقد هستند که باید دروازه ها را بست و تنها به داخل بسنده کرد در صورتیکه نتیجه این تفکر اشتباه را در سال های ریاست تفکر احمدی نژاد بر کشور مشاهده کردیم و تورم، بیکاری، رکود و هزاران مشکل اقتصادی و اجتماعی که کشور امروز با آن مواجه هستیم به دلیل ندانم کاری های دارو دسته آن مرد است.

دیپلماسی از غرب لائیک تا شرق کمونیست

اما این روزها روحانی برای تقویت هرچه بهتر روابط ایران با کشورهای مختلف جهان به سمت شرق قاره کهن سفر کرده است. سفر روحانی به کشورهای ویتنام، مالزی و تایلند از اهمیت فراوانی برخوردار است  تا جایی که علی اکبرولایتی، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل آن را بر اساس خط مشی ای که رهبر معظم انقلاب ترسیم فرموده اند دانست.ولایتی ادامه داد: نگاه به شرق مستلزم توسعه روابط با کشورهای آسیایی است از این رو دیدارهای انجام شده در این سفر ارزشمند است.

ویژگی های یک تغییر استراتژی

این سفر رییس جمهور به کشورهای آسیایی از چند منظر مورد اهمیت و قابل بررسی است. مسئله اول، بازار مصرفی است که این کشورها می توانند برای تولیدات ایرانی داشته باشند. در صورتیکه روحانی بتواند اعتماد آنها را برای بهبود روابط میان ایران و کشور های آسیایی جلب کند،این رویه کمک شایانی به رفع مشکلات مان مانند بیکاری خواهد کرد و سبب جان گرفتن مجدد کارخانه ها و صنعت ایران می شود.به ویژه آنکه این کشورها عضو سازمان اقتصادی و سیاسی آ سه آن هستند که می توانند دست ایران را برای ورود به بازار های جهانی و منطقه ای باز کنند.

از سوی دیگر کشورهایی مانند مالزی از تکنولوژی های جدید برخوردار است و به نوعی صاحبان این نوع علم در آسیا محسوب می شود و می تواند با حضور در ایران، ضمن انتقال این دانش به نیروهای بومی کشورمان، ارز آوری و تولید مستقیم نیز در ایران داشته باشد.

موضوع بعدی که از اهمیت بالایی نیز برخوردار است، مناسبات فرهنگی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران با مالزی است. کشور مالزی از جوامع مسلمان دنیا محسوب می شود که اکثریت آن نیز از برادران اهل تسنن هستند و بهبود روابط ایران و مالزی می تواند فتنه هایی که در منطقه علیه جمهوری اسلامی صورت می گیرد را خنثی کرده و نیز در زمینه جابه جایی گردشگر، به این تجارت سودآور در این ایران کمک فراوانی کند.

ناگفته نماند سفر به برخی از این کشورها مانند ویتنام بعد از چندین دهه صورت گرفته است و قفل این سفر نیز مانند بسیاری از روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی در دولت روحانی باز شد.

حرکت در مسیر حذف ایران هراسی

گذشته از مسائل مادی این سفرها، بهبود روابط با کشورهای مختلف برای مردم مان ویژگی های معنوی نیز دارد. دیپلماسی لبخند و تعاملی این سال های روحانی در مقابل آن کشورهایی که دولت شان متخاصم به حساب نمی آید، می تواند فضای منحوس ضد ایرانی که سال ها در دنیا سبب ایران و شیعه هراسی شده بود را کم رنگ کرده یا از بین ببرد.

این سفرهای مفید و سازنده به کشورهای مختلف دنیا برای از بین بردن و برداشتن خرابه های 8سال دیپلماسی احمدی نژاد شاید مناسب باشد ولی کافی نیست. روحانی باید سیاست های خارجی خود را به گونه ای پیش  ببرد که در ادامه بتواند از آن برای بهبود اقتصاد کشور استفاده کرده و در دوره بعدی نیز خود را به کرسی ریاست جمهوری برساند و همین مسیر دیپلماسی لبخند را در پیش گرفته تا به هدف نهایی خود دست پیدا کند.



۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن