تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819469921




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غیرقابل پیش بینی؛مثل تیم ملی ایران(تحلیل/آنالیز/شماتیک)


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: غیرقابل پیش بینی؛مثل تیم ملی ایران(تحلیل/آنالیز/شماتیک)
حالا سرمربی کره جنوبی برای آنالیز فنی تیم ملی ایران با 3 ترکیب متفاوت است تیم هایی که در بازی با قطر،چین و ازبکستان به میدان رفته اند.
عصرایران ؛ مهدی شادمانی - تیم ملی ایران غیرقابل پیش بینی ترین تیم مسابقات مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیاست. کارلوس کی روش در 3 بازی آخرتیم ملی ترکیب هایی را به زمین فرستاده که هرکدام نسبت به پیش بینی ها 50 درصد تغییر داشته و به همین جهت در آسیا نمونه است.تیم ملی ایران در 270 دقیقه ای که در مسابقات مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا به میدان رفته رکوردی بی نظیر به جا گذاشته است. کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران در این بازی ها هر بار 3 یا 4 بازیکن نسبت به بازی قبل تغییر داده و به این لحاظ تیم حریف را برای کنترل ایران فلج کرده است.سرمربی تیم ملی ایران پیش از شروع مسابقات مقدماتی جام جهانی اصرار زیادی به پنهان کردن ترکیب بازیکنان تیم ملی از چشم رسانه ها داشت. او حتی در اولین بازی دوستانه تیم ملی بازیکنانش را با شماره هایی اشتباه به زمین فرستاد و سبب شد که تیم های آنالیز رو به رو با مشکل مواجه شوند .هرچند آن روزها نوشته شد که در روزهای رسانه های دیجیتال پنهان کردن ترکیب تیم ملی از حریفان کار غیرممکن است و سرمربی ایران باید به فکری دیگر باشد. اما مرد پرتغالی برنامه ای گسترده برای کل مسابقات مقدماتی جام جهانی در نظر داشت و حالا پس از سه بازی این پلن را به نمایش گذاشته است.او بازیکنان آماده دارد ، یک تیم آنالیز خوب ، یک نگاه فنی درست و چندین سیستم بازی در هم تنیده که موفق شده با همه این ها در 3 بازی به نتیجه دلخواه برسد. در اصل کارلوس کی روش با تغییرات مداوم در ترکیب تیم اش کاری کرده که تیم ملی ایران برای حریفان غیرقابل پیش بینی باشد و هنوز در 270 دقیقه ای که به زمین رفته یک رویه اصلی را به نمایش نگذاشته است.حالا و در آستانه بازی کره جنوبی ، اشتلیکه سرمربی این تیم با 3 تیم متفاوت مواجه است که در بازی با قطر،چین و ازبکستان به میدان رفته و قاعدتا نمی تواند پلنی برای خنثی کردن ایران در نظر داشته باشد و به همین دلیل مجبور است یک نیمه برابر تیم ملی ایران بازی کند تا بفهمد که کی روش چه برنامه ای برایش در نظر دارد. سرمربی تیم ملی کره جنوبی یا هر آنالیزور دیگری الان با 3ترکیب تیم ملی روبه رو است که در 3 بازی به میدان رفته است.
قطر ؛ شوک به آسیا

غیرقابل پیش بینی مثل تیم ملی ایران(تحلیل/آنالیز/شماتیک)
تیم ملی ایران در بازی مقابل قطر با تغییرات قابل توجهی نسبت به پیش بینی ها به زمین آمد. همان طور که در ترکیب تیم ملی می بینید نقطه های سیاه مربوط به بازیکنانی است که برای حضورشان در ترکیب اصلی نسبت به بازی های قبلی پیش بینی اش وجود نداشت. یعنی اگر کسی بازی های گذشته تیم ملی را می دید به خوبی می دانست که امید ابراهیمی در ترکیب اصلی تیم ملی بازی کرده ، وحید امیری و مهدی ترابی بیش از بقیه بازی کرده اند و رضاقوچان نژاد مهاجم اصلی تیم ملی است.با به زمین رفتن ایران همه دیدن که ترکیب اصلی تیم ملی نزدیک به 50 درصد با تصورات شان فاصله داشته است. البته باید در نظر گرفت که بازی کردن حاج صفی و رامین رضاییان و بیرون ماندن مسعودشجاعی هم اتفاقات قابل پیش بینی نبود اما با سخت گیری می توان مدعی شد که کی روش با 4 بازیکن جدید در ترکیب اصلی قطر را شوکه کرده است.
چین ؛ مصدومیت و تغییرات غیرقابل باور
غیرقابل پیش بینی مثل تیم ملی ایران(تحلیل/آنالیز/شماتیک)

در دیدار ایران برای چین پژمان منتظری و اشکان دژاگه به دلیل مصدومیت به میدان نرفتند و همه از این دوتغییر خبر داشتند اما تیم ملی ایران باز هم با 4 تغییر به میدان رفت. تیم ملی ایران که در بازی با قطر از سمت چپ خط دفاعی آسیب دیده بود در این دیدار میلاد محمدی و پورعلی گنجی را در دفاع اضافه کرد و مسعودشجاعی و وحید امیری را هم در خط حمله . عکس العمل کی روش البته می شد تحلیل کرد که برای کنترل بازی سرعتی تیم چین است . اما باز هم 4 تغییر بسیار زیاد به نظر می رسید.تیم کی روش در خط دفاعی در مقابل چینی که هفته قبل دو گل به کره جنوبی در سئول زده بود نمایش خوبی داشت و بدون گل خورده به تهران بازگشت. تغییرات تیم ملی در این دیدار البته در طراحی بازی هم بود. تیمی که در تهران بدون طراح بازی کرده بود در چین با حضور مسعودشجاعی به عنوان پلی میکر نمایش کاملا متفاوتی داشت که هم در نمایش بود و هم در نفرات.
ازبکستان ؛ هجومی ترین کی روش

غیرقابل پیش بینی مثل تیم ملی ایران(تحلیل/آنالیز/شماتیک)

شاید کسی باورش نمی شد که کی روش کاپیتانش را بیرون بگذارد و مهمترین اتفاق برای بازی مقابل ازبکستان نیمکت نشینی آندو بود به شرطی که نخواهیم تغییرات سیستماتیک تیم را در نظر بگیریم. کی روش که در این بازی به نظر امادگی بدنی هم جهانبخش را داشت و هم دژاگه روی نام آندو ، آزمون و جهابنخش خط کشید و تیم را به زمین فرستاد.مهمتر از تغییرات بازیکن اما تغییر سیستم تیم ملی بود. تیمی که در بازی های گذشته با ترکیبی دفاعی به میدان رفته بود . نیمه اول برای اولین بار با سیستمی شبیه به 4.3.3 یا به خوانشی دیگر 4.1.4.1 به زمین رفت. تیمی که هجومی ترین نمایش تیم های کی روش را داشت . ایران در نیمه اول دیدار و از همان ابتدا به دروازه حریف حمله کرد و نتیجه اش به گل رسیدن در دقیقه 28 بود. کی روش و تیمش در نیمه دوم اتوبوسی دفاع کردند اما باز هم نمی شود از تغییرات کی روش گذر کرد.
کره جنوبی ؛ سوال همهامروز تقریبا هیچ کسی نیست که بتواند ترکیب اصلی تیم کی روش را حدس بزند. در این بین تنها کاری که حریفان می توانند بکنند خط زدن نام بازیکنان مصدوم است. یعنی بدانند که پژمان منتظری بازی نمی کند والا که باقی مسائل را باید حدس بزنند. اشتلیکه در بازی تهران که سه شنبه انجام می شود فقط باید به فکر بازی تیم خودش باشد در حالی که کی روش تیم کره جنوبی را به راحتی آنالیز می کند و می تواند برای لحظه لحظه های تیم شان برنامه بریزد.



تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - 09 October 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن