تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه مؤمن بيمار شود سپس خداوند شفايش دهد، آن بيمارى كفّاره گناهان گذشته و پندى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805464180




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هزینه سرشماری ملی نفوس و مسکن


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرگزاری مهر: رئیس کل دیوان محاسبات کشور هزینه اجرای طرح سرشماری ملی نفوس و مسکن را ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

عادل آذر در حاشیه هفتمین جلسه شورای اداری استان مازندران که در استانداری مازندران برگزار شد،  با بیان اینکه بیت‌المال تنها تجهیزات و اموال کشور نیست بلکه یکی از حوزه‌های صیانت از بیت‌المال، صیانت از مدیران کارآمد است، اظهار کرد: دیوان محاسبات وظیفه نظارت مالی به بخش بودجه ای بر دستگاههایی که دریف بودجه ای دارد را بر عهده دارد.

وی افزود: مدیران یکی از نمادهای سرمایه های انسانی هستند و این در حالی است که  دستگیری از مدیران از دیگر وظایف نظام نظارتی است و اینگونه نیست که دیوان محاسبات دست رو دست بگذارد و وقتی اشتباهی از مدیری سرزد مچ گیری کند.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور ادامه داد: شعار ما نظارت مستمر شجاعانه، پیشگیرانه و هدایتگرانه و مقتدرانه است لذا در این مسیر دیوان محاسبات قوانین را به مدیران آموزش داده و کارکنان این دیوان بایستی مشاوران امین برای مدیران باشند و در همه حال با مدیران همراه باشند.

آذر متذکر شد: اگر مدیر دستگاهی علی رغم همه هدایتها تخلف کند این تخلف او عالمانه است و دیوان محاسبات با قدرت با او برخورد خواهد کرد.

وی ضمن تاکید بر استمرار نظارت از سوی دیوان محاسبات بر مدیران دستگاه‌ها، اظهار داشت: سازوکار دیگر برای کارآمدی،‌استقرار نظام بودجه ریزی در مبنای عملکرد است.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور افزود: بودجه ریزی بر اساس عملکرد موجب انعطاف پذیری در عملکرد مدیران می شود، لذا باید مدیران را چابک کنیم و بر دست و پای او غل و زنجیر نبندیم  تا او بتواند شجاعانه  تصمیم بگیرد.

آذر درباره گزارش کار دیوان درباره نجومی بگیران اظهار کرد: با برسی که انجام شد در مجموع حدود چهار هزار دستگاه دولتی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و خارج از این قانون در قالب ۱۰۰ هزار مدیر از مدیران پایه به بالا که شامل مدیران کل به بالا و مقامات سیاسی و لشکری، نظامی، انتظامی، امنیتی، مؤسسات و نهادهای زیر نظر مقام معظم رهبری و ستاد کل، وزارت اطلاعات، فیش های حقوقی و پاداش هایشان و وام های پرداختی به آنان به طور ویژه بررسی شدند.

وی ادامه داد: نتیجه بررسی های این بود که از ۱۰۰  هزار نفر ۴۰۰ نفر دارای حقوق نجومی بودند.

رئیس دیوان محاسبات کشور در بخش دیگر یکی از چالش های مازندران را موضوع موضوع محیط زیست عنوان کرد و افزود:  در سال جاری کمیته حسابرسی محیط زیست تشکیل شده که علاوه بر مراقبتهای جنگل، دریا و کوه  لازم است مدیران  چگونگی حساب رسی محیط زیست را آموزش ببینند.

رئیس سابق مرکز آمار کشور به موضوع سرشماری اشاره کرد و گفت: اگر سرشماری اینترنتی در کل کشور پایین تر از ۲۰ درصد بشود گزارش سرشماری میدانی به سرانجام نمی رسد.

آذر در ادامه یادآور شد: در سرشماری سال ۹۰  معادل ۷۶ هزار مامور بوده است در حالی که در سرشماری سال ۹۵ با دستور کار قرار دادن ثبت برخی اقلام اطلاعاتی از طریق اینترنتی این تعداد را به ۲۲ هزار نفر کاهش دادیم.

وی متذکر شد: اگر کم شماری سرشماری زیر چهار درصد باشد به این معنا است که سرشماری انجام نشده است.

رئیس سابق مرکز آمار با بیان اینکه یکی از گرانترین خدمات آماری سرشماری است بر لزوم توجه و تمرکز  مدیران دستگاه های اجرایی به موضوع سرشماری اینترنتی تاکید کرد و گفت: این سرشماری بالای ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد و اگر به هدف گذاری اولیه ۳۵ درصدی که مورد توجه ما بوده است نرسیم سرمایه ملی به هدر می رود.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور، در پایان ابراز داشت:  مدیران دستگاه های  اجرایی تخلفات را بدون ترسی  و واهمه ای به دیوان گزارش داده و افشاء کنند.



۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن