تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819515579




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت قبل نهادهای بازار مسکن را منهدم کرد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: دولت قبل نهادهای بازار مسکن را منهدم کرد
آخوندی گفت: دولت قبل نهادهای بازار مسکن را که 100 درصد توسط بخش خصوصی اداره می‌شد به بازاری شبیه بازار بمباران شده سوریه تبدیل کرده است.
به گزارش  خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  به گزارش عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی  در حاشیه شانزدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن گفت: نهادهای عرضه کننده بازار مسکن صد درصد توسط بخش خصوصی اداره می‌شد که ناگهان شخصی با کنار گذاشتن همه این نهادها سعی در خانه‌دار کردن مردم داشت که با این کار مفهوم پس‌انداز بین خانوارها از بین رفت.


وی  با بیان اینکه تا سال 83 تعداد پس‌اندازکنندگان به 3 میلیون خانوار نفر رسیده، تصریح کرد: با از بین بردن نهادهای بخش خصوصی، بازار مسکن متلاشی شد، این در حالی است که  تقاضای مسکن در شهرهای مختلف وجود داشت اما عرضه آن در دولت قبل جای دیگری صورت گرفت و تلاقی نداشتن عرضه و تقاضا یکی از دلایل آشفتگی این بازار است.


آخوندی  در پاسخ به این سوال که آیا اجرای مسکن اجتماعی به دولت یازدهم خواهدرسید، گفت: مقدمات مسکن اجتماعی با توسعه‌ای شدن بانک مسکن در حال انجام است، واقعیت این است که اجرای این طرح حتما باید پس از اتمام مسکن مهر باشد.


وی درخصوص اینکه روزانه چه تعداد برای سپرده‌گذاری در صندوق پس‌انداز مسکن یکم (خانه اولی‌ها) اقدام می‌کنند،گفت: آماری که هفته گذشته از بانک مسکن گرفتم روزانه حدود هزار نفر برای سپرده‌گذاری به صندوق پس‌انداز مسکن یکم مراجعه می‌کردند. نکته مهم سپرده‌گذاری این است که به محض اینکه متقاضیان در این صندوق سپرده‌گذاری می‌کنند تسهیلات بانکی قطعا به آنها پرداخت تا برای خرید مسکن اقدام کنند.
آخوندی اظهار داشت این سیاست درستی است که هم موجب خروج غیر تورمی مسکن از رکود می‌شود و یک تقاضای یکباره در بازار ایجاد نمی‌کند.وی با اشاره به اینکه  رژیم پس‌انداز موجب گردش پول در جامعه شده و از چاپ اسکناس از سوی بانک مرکزی جلوگیری می‌کند، گفت، قطعا این سیاست‌گذاری به تدریج به سمت بافت‌های میانی شهر که محیط‌های بسیار ارزشمند و اقتصادی هستند نیز گسترش می‌یابد.در حال تکمیل...

























۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن