تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814651423




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سكوت مشكوك در فساد ۳۷۰۰ميلياردي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سكوت مشكوك در فساد ۳۷۰۰ميلياردي
درحالي موضوع بزرگ‌ترين فساد بانكي چند ماه بعد از اعلام نصفه و نيمه جزئياتش به‌طرز مشكوكي مسكوت مانده كه يكي از اعضاي اصلي آن با سرقت رقمي در حدود ۳۷۰۰ ميليارد تومان از كشور گريخته است.
به گزارش تسنيم، در اين پرونده در نخستين گام، علي‌رستگار سرخه‌اي، مديرعامل معزول بانك ملت و معاون بين‌الملل وي در اين بانك از سوي سپاه دستگير شدند، ضمن آنكه طبق اعلام سخنگوي دستگاه قضا علاوه بر رستگار سرخه‌اي و معاونش، سه نفر ديگر هم بازداشت هستند و عده ديگري تحت تعقيبند.

دادستان تهران هم همان روزها درباره «فساد بزرگ» بانكي از جابه‌جايي 800ميليارد تومان در بانك ملت، بازداشت چهار متهم و به‌سر بردن چند متهم ديگر در خارج كشور خبر داد و گفت: در مورد نحوه اقدامات متهمان از وزير اقتصاد و رئيس‌كل بانك مركزي درخواست گزارش شد.   ولي در نشست هفتم شهريورماه سخنگوي دستگاه قضا با رسانه‌ها، اژه‌اي از دستگيري يكي ديگر از متهمان اين فساد خبر داده و گفته با بازداشت اين فرد، هم‌اكنون پنج نفر در ارتباط با اين پرونده در بازداشت به سر مي‌برند. تاكنون 420 ميليارد تومان از وجوهي كه در اين پرونده مورد تصرف واقع شده بود متوقف شده است.  شنيده‌ها حكايت از حضور دو زن در پرونده فساد بزرگ بانكي دارد. اين افراد براي عمليات انتقال پول توسط مفسدان حاضر در پرونده انتخاب شده بودند. يكي از اين متهمان كه هم‌اكنون متواري است، خانمي هندي مي‌باشد كه 250 ميليارد تومان پول را از افراد حاضر در پرونده فساد بزرگ بانكي دريافت كرده و تاكنون اين پول را پس نداده است.  متهم خانم ديگري هم كه در اين پرونده حضور دارد همسر يكي از بدهكاران بزرگ بانكي مي‌باشد كه وي نيز 350 ميليارد تومان از اموال بيت‌المال را گرفته و هم‌اكنون متواري است.

گفته مي‌شود آقاي «ش. م» يكي از متهمان اصلي پرونده فساد بزرگ بانكي است كه از كشور گريخته و ظاهراً در تركيه به‌سر مي‌برد. براساس برخي اقوال غيررسمي، اين فرد با 3هزار ميليارد تومان معوقه بانكي يكي از بزرگ‌ترين بدهكاران بانكي است كه شركت‌هاي مختلفي در داخل و خارج از كشور ثبت كرده است. وي و دخترش به خارج از كشور فرار كرده‌اند اما اموال دخترش كه شناسايي شده، بلوكه شده است. پسر و عروس وي به‌اتهام اخلال در نظام بانكي و كلاهبرداري بازداشت شده‌اند. اين فرد هم معادل 1400 ميليارد تومان فساد مالي دارد. اين افراد پولي به درهم گرفته بودند تا تبديل به ريال كنند كه اين كار انجام نشده و در فرايندش فساد مالي وجود داشته است.

درباره ميزان بدهي «ش. م» ارقام مختلفي بين 3 تا 5 هزار ميليارد تومان اعلام شده ولي رقم دقيق را بايد بانك مركزي اعلام كند كه متأسفانه تاكنون اين بانك هيچ اظهار نظري درباره فساد بزرگ بانكي نداشته است. وي از سه بانك بزرگ وام گرفته است. گفته مي‌شود يك بانك در يك فقره 113 ميليون درهم به آقاي «ش. م» وام داده است كه معادل آن حدود 330 ميليارد تومان مي‌شود. اين وام بدون هيچ سودي بوده است. از طرف ديگر همين فرد از شعبه دوبي بانك ديگري مبلغ 1500 ميليارد تومان مي‌گيرد و در شعبه داخل همان بانك سپرده مي‌گذارد كه در ماه اول امسال 370 ميليارد تومان سود 24 درصد مي‌گرفته است.
«فساد بزرگ» بانكي مهم‌ترين خبري است كه در ماه‌هاي اخير از سوي فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي رسانه‌اي شد ولي با توجه به هياهوي حقوق‌هاي نجومي چندان مورد توجه قرار نگرفت.
 
رسماً ۶ميليون و غيررسمي ۱۱ميليون بيكار داريم
رئيس كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به روند روزانه افزايشي تعداد بيكاران گفت: درحال حاضر به‌صورت رسمي ۶ميليون نفر و به‌صورت غيررسمي تا ۱۱ميليون نفر بيكار در كشور داريم.

سلمان خدادادي در گفت‌وگو با تسنيم، در واكنش به اظهارات وزير تعاون مبني بر اينكه مسئله بيكاري در كشور به‌طور نسبي هضم شده است، گفت: اينكه گفته مي‌شود در حال حاضر در كشور 2/5 ميليون بيكار داريم بسيار خوش‌بينانه است، نبايد با اين ارقام دلخوش باشيم.
 
خدادادي با بيان اينكه رواج بيكاري طي سال‌هاي گذشته بين فارغ التحصيلان بوده است، افزود: در حال حاضر به‌صورت رسمي 6 ميليون نفر و به‌صورت غيررسمي تا 11 ميليون نفر بيكار در كشور وجود دارد. يكي از همسايگان بيكاري آنهايي هستند كه دنبال كار هستند و كمتر از 16 ساعت در هفته مشغول كارند.

رئيس كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اينكه كل حاكميت بايد براي بيكاري راهكاري پيدا كند، گفت: در حال حاضر بخش عمده‌اي از بيكاران نيروهاي تحصيلكرده هستند، به‌طوري كه طبق آمار‌ها برخي رشته‌هاي تحصيلي 40 درصد بيكار دارند. بنابراين براي حل بيكاري تنها يك راه بيشتر وجود ندارد، آن هم اشتغال‌زايي از طريق سرمايه‌گذاري در توليد و افزايش مراكز توليدي است.

 وي با اشاره به اينكه برنامه ششم توسعه تنها يك جدول در آن نهادينه شده است، گفت: در انتهاي يك ماده فقط يك جدول آمده است كه دولت در آن پيش‌بيني كرده نرخ بيكاري 11درصدي فعلي قرار است طي برنامه به 7درصد كاهش يابد كه اين ماده را نيز حذف كردند.
خدادادي گفت: در آن جدول وظايف هر ارگان براي جذب نيرو مشخص شده بود اما مسئله اينجا بود كه وقتي سهم ارگان‌ها جمع ‌زده مي‌شد، تعهدات نهادها به 4 درصد نمي‌رسيد كه اين نشان‌دهنده مشكل در تنظيم اين برنامه است.  رئيس كميسيون اجتماعي مجلس گفت: در برنامه ششم توسعه كار عملياتي ضعيف است. بخشي از برنامه را در حوزه كار و اشتغال در كميسيون اصلاح كرديم و به‌صورت جدولي در آورديم كه دولت موظف است در پايان هر سال آن را گزارش دهد. البته اين موضوع هنوز نهايي نشده است.


منبع : تسنيم



تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن