تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805342633




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشنهادهای چرب بانک ها برای سود بیشتر


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: فرهیختگان : بانک مرکزی به تازگی به تثبیت نرخ سود بانکی به 15 درصد چراغ سبز نشان داده است اما این تصمیم درحالی از سوی این نهاد پولی و بانکی گرفته شده است که برخی از بانک‌ها از طرق مختلف کاهش نرخ سود بانکی را دور می‌زنند تا سپرده‌های بیشتری جذب کنند. گزارش میدانی از برخی شعب بانک‌های خصوصی‌در غرب و مرکز تهران حاکی است که برخی از این بانک‌ها با افتتاح حساب‌ها و صندوق‌های ویژه به نوعی قانون بانک مرکزی را دور می‌زنند و برای جذب بیشتر سپرده پیشنهادهای چرب‌تری را  پیش روی آنها می‌‌گذارند.
 

این اقدام بانک‌ها در حالی صورت گرفته است که پیش از این ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی بارها در اظهاراتی مشابه تاکید کرده بود که با متخلفان نرخ سود بانکی برخورد می‌شود اما این برخوردها هنوز راه به جایی نبرده؛ به گونه‌ای که برخی از بانک‌های غیردولتی نرخ سود بانکی را حتی تا 20 درصد هم افزایش داده‌‌اند درحالی‌‌که این نرخ در بانک‌های دولتی همان 15درصد اعلامی بانک مرکزی است.


 صندوق‌های ویژه
 
نرخ سود بانکی هم‌اکنون در برخی از بانک‌های خصوصی بین 15 تا 18 درصد متغییر است.

مسئول شعب یکی از بانک‌‌های خصوصی که درمرکز تهران قرار دارد دو گزینه را پیشنهاد می‌کند که پیشنهاد دوم چرب‌تر از اولی است.
 
او در پاسخ به این سئوال که برای 10 میلیون تومان موجودی چه پیشنهادی وجود دارد؛‌ به «فرهیختگان» می‌گوید که در بانک ما نرخ‌های سود طبق اعلام بانک مرکزی 15 درصد است اما گزینه دیگری هم داریم و آن صندوق [گ] است. درباره شرایط این صندوق که می‌پرسی، می‌گوید که اگر این صندوق را انتخاب کنید؛ نرخ سود 18 درصدی به آن تعلق می‌گیرد.
آن طور که او اضافه می‌کند «شرایط این صندوق این است که تمامی کارها توسط شعبه انجام می‌شود؛ به بیانی دیگر واریز و برداشت از طریق خود شعبه است. نکته دیگر اینکه نرخ سود این صندوق روزشمار است و قرارداد بلندمدت با مشتری بسته نمی‌شود.»
مسئول این شعبه این توضیح را هم می‌دهد که حداقل موجودی برای افتتاح حساب دراین صندوق باید10 میلیون تومان باشد. شعبه دیگر این بانک در غرب تهران اما نرخ سودش دو درصد بیشتر از نرخ اعلامی شعبه قبلی است. مسئول این شعبه نیز به «فرهیختگان» می‌گوید که نرخ سود سپرده 15 درصد اما برای صندوق امانات و صندوق[گ] این نرخ 20 درصد است. البته او این توضیح را هم می‌دهد که حداقل موجودی باید 10 میلیون تومان و همیشه در حساب باشد.


 ریسک هم دارد
 
نرخ سود بانکی در یکی دیگر از بانک‌های خصوصی 5/14 و 15 درصد است. مسئول این شعبه که در غرب تهران واقع شده است، در این‌باره به «فرهیختگان» می‌گوید که 10 میلیون تومان ، یک‌ساله نرخ سود 15 درصد است. اما اگر سپرده بالای 10 میلیون تومان باشد، 5/16 درصد سود به آن تعلق می‌‌گیرد.او اضافه می‌کند که دراین نوع سپرده، واریز و برداشت مشکلی ندارد و جریمه‌ای هم به آن تعلق نمی‌‌گیرد.
 
مسئول این شعبه این توضیح را هم می‌دهد که این نوع سپرده یک ریسک دارد؛ اینکه با توجه به نوسانات و تغییرات نرخ سود از سوی بانک مرکزی این نرخ هم تغییر می‌کند.
او درباره مزیت این نوع سپرده نیز می‌گوید که مشتری هر زمان که بخواهد می‌تواند با کارت از حساب خود برداشت کند و نیازی به حضور در شعبه نیست. مسئول این شعبه مثال دیگری می‌زند و می‌‌گوید که اگر حساب یک‌ساله بازکنید و سه ماه بعد برداشت کنید، حساب یک‌ساله تبدیل به سه ماهه می‌شود و نیم درصد جریمه به آن تعلق می‌گیرد. او همچنین درباره میزان نرخ سود برای سپرده 100 میلیون تومانی هم می‌گوید که میزان سپرده زمانی اهمیت داشت اما امروز میزان پول مهم نیست و تنها سود واریزی به تناسب پول افزایش می‌یابد.


 شروط نرخ سود بالا  
 
نرخ سود در یکی دیگر از بانک‌های خصوصی که متعلق به یکی از ارگان‌های خاص است، بین 15تا 20 درصد است که اگر فرد وابسته به این ارگان خاص باشد، طبیعتا نرخ سود بیشتری هم دریافت می‌کند.
 
مسئول این شعبه به «فرهیختگان» می‌گوید که حساب این بانک برای افراد عادی و خاص متفاوت است. اگر وابسته به این ارگان باشید، صندوقی به نام سپرده[ز] داریم که نرخ سود آن 18 درصد است. اگر میزان سپرده دو میلیون باشد، نرخ سود 15 درصد است اما اگر سپرده 20 میلیون تومان باشد نرخ سود 17 درصد و اگر 20 میلیون تومان به بالا باشد، نرخ سود 18 درصد است.
 
او این را هم توضیح می‌دهد که اگر سپرده بین 20 تا 50 میلیون تومان باشد، نرخ سود 19 درصد و اگر 50 میلیون به بالا باشد، 20 درصد سود به آن تعلق می‌گیرد.
بنا به گفته‌‌‌های مسئول این شعبه اما اگر وابسته به این ارگان نباشید، سود 18 درصد به بالا به آن تعلق نمی‌گیرد.


 صندوق‌های ویژه نداریم!
 
«نرخ سودی که در حال حاضر دراین بانک پرداخت می‌شود، 15 درصد است.»
مسئول شعبه یکی دیگر از بانک‌های خصوصی با این توضیح می‌گوید که اما اگر سپرده بالاتر از 200 میلیون تومان باشد، نرخ سود 16 درصد به آن تعلق می‌گیرد. او اضافه می‌کند که نرخ سود برای حساب کوتاه‌مدت 10 درصد، سه ماهه 12 درصد، 6 ماهه 13 درصد، 9ماهه 14 درصد و یک‌ساله 15 درصد است. مسئول این شعبه نیز درباره صندوق‌های دیگری که تا پیش از این نرخ سود بالای 20 درصد پرداخت می‌کرد نیز این توضیح را داد که صندوق‌های ما پر شده و فعلا کسی فروشنده نیست.




۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن