تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816145385




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عملکرد گمرک بلای جان قاچاقچیان شده


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرآنلاین: مسعود کرباسیان، رییس کل گمرک در دیدار با اعضتی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره طرحی توضیح داد که زمینه فعالیت قاچاقچیان و متخلفان را با مشکل روبرو کرده است.

اعضاي كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در بازديد از سامانه سامانه جامع گمركي و پنجره واحد تجارت فرامرزي با استقبال از هوشمندسازي امور گمركي، آمادگي مجلس را براي كمك به گمرك ايران براي تسهيل و كنترل تجارت اعلام كردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در اين بازديد مسعود كرباسيان رئيس كل گمرك ايران با اشاره به خلا بانك جامع اطلاعات تجارت خارجي در گذشته از اقداماتي خبر داد كه موجب هوشمندسازي تجارت خارجي شده و امكان تسهيل و كنترل فرآيند امور گمركي را بهتر از گذشته فراهم كرده است.

وي گفت: به كمك سامانه‌هاي الكترونيكي كه به دست توانمند جوانان اين مرز و بوم راه‌اندازي شده است، به صورت لحظه‌اي ميزان واردات كالاهاي اساسي و مواد اوليه واحدهاي توليدي و درآمدهاي گمركي را مي‌توان رصد كرد.

وي گفت: امروز هوشمندسازي امور گمركي بلاي جان قاچاقچيان و متخلفان شده است و بايد در مبارزه با كم‌اظهاري و اظهار خلاف واقع به سمتي برويم كه گمرك اطلاعات درستي از منشأ دريافت و پس از انجام تشريفات گمركي اين اطلاعات را براساس سيستم هوشمند كدگذاري كالايي به بعد از گمرك انتقال دهد.

کرباسيان با اشاره به اينكه هم‌اكنون منشأ تأمين ارز واردات به صورت سيستمي در گمرك قابل رديابي است و با اين اقدام و حذف پروانه سبز كاغذي از سوءاستفاده‌هايي كه قبلاً با رد و بدل كردن مدارك كاغذي وجود داشته پيشگيري كرده‌ايم، ادامه داد: در شرايطي كه ميزان واردات در كشور كاهش داشته توانستيم درآمدهاي گمركي را افزايش دهيم و اين موضوع نشان مي‌دهد كه نظارت و كنترل بر فرآيند واردات نسبت به گذشته افزايش يافته است.

رئيس كل گمرك ايران با اشاره به اينكه بخشي از فرآيند كنترل و تسهيل تجارت خارج از محدوده اختيارات گمرك است، وجود كارت‌هاي بازرگاني يكبار مصرف را معضلي بزرگ براي كشور توصيف و اعلام كرد: با اينكه در كشورهاي صنعتي اجازه مي‌دهند تا كالا از گمرك خارج و در فرآيند توليد و فروش با انجام حسابرسي پس از ترخيص حقوق و عوارض گمركي را محاسبه و دريافت مي‌كنند اما در كشورمان وجود كارت‌هاي بازرگاني يكبار مصرف حتي امكان اخذ كسر دريافتي‌ها را كه در مرحله بازبيني كنترل مي‌شود با مشكل مواجه كرده است و وقتي صاحب كالا را در صورت ارتكاب تخلف با رصد الكترونيكي به دفتر بازرسي گمرك احضار مي‌كنيم افرادي را مي‌بينيم كه هيچ‌گونه بنيه مالي ندارند و حتي الفباي تجارت خارجي را هم بلد نيستند.

بنابراين گزارش، اعضاي كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در ادامه از نمايشگاه كشفيات مواد مخدر و بخش مانيتورينگ دستگاه‌هاي ايكس‌ري در گمرك نيز بازديد و از اقدامات مسعود كرباسيان رئيس كل گمرك ايران در الكترونيكي كردن امور گمركي، تشكيل بزرگ‌ترين بانك اطلاعات تجارت خارجي، حمايت از صادرات غيرنفتي و تسهيل تجارت و مبارزه با تخلفات تقدير و تشكر كردند.



۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن