تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806885026




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش درخواست‌ها برای نقش‌آفرینی انتخاباتی‌ آيت الله هاشمی


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


با حضور چهره‌های سیاسی در دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت صورت می‌گیرد
افزایش درخواست‌ها برای نقش‌آفرینی انتخاباتی‌ آيت الله هاشمی
این روزها دفتر آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی محل مراجعه برخی شخصیت‌های اصلاح‌طلب شده است. دو روز پیش چند تن از چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب که به دادگاه احضار شده‌اند، با وی رایزنی کردند و روز گذشته نیز جمعی از دبیران کل و اعضای شورای مرکزی احزاب اصلاح‌طلب به دیدار او رفتند.
روز نو :  این روزها دفتر آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی محل مراجعه برخی شخصیت‌های اصلاح‌طلب شده است. دو روز پیش چند تن از چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب که به دادگاه احضار شده‌اند، با وی رایزنی کردند و روز گذشته نیز جمعی از دبیران کل و اعضای شورای مرکزی احزاب اصلاح‌طلب به دیدار او رفتند.

به گزارش روز نو، دیدارهایی که نشان می‌دهد آیت‌الله یک بار دیگر در کانون درخواست‌ها برای نقش‌آفرینی در انتخابات ریاست جمهوری 96 قرار گرفته است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که در انتخابات سال 92 از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده بود، به همراه سران اصلاحات با ساماندهی فضای سیاسی توانست نامزد مورد نظر خود را در برابر چهره‌های بارز اصول‌گرا پیروز میدان کند و دولت را از اصول‌گرایان بگیرد و به حسن روحانی چهره معتدل نزدیک به خود بسپارد. نقشی که البته در انتخابات هفتم اسفندماه مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در حوزه انتخابیه تهران نیز به خوبی ایفا کرد و تقریبا همه کسانی که او توصیه کرده بود، با اقبال مردمی مواجه شده و به این مجالس راه یافتند.
وی روز گذشته نیز در دیدار با سران احزاب اصلاح‌طلب صریحا به دعوت مردم برای حضور انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا اشاره کرد و آن را در جهت تحکیم پایه‌های نظام عنوان کرد.
این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که برخی رسانه‌های مخالف رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در روزهای گذشته شایعه بستری شدن ایشان در بیمارستان را منتشر کردند تا احتمالا آنچه را که در چهارسال پیش «کهولت سن » خوانده بودند در ذهن خود تقویت کنند.
آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی، صبح دیروز در این دیدار، در تشریح اهمیت تحزّب و کارهای تشکیلاتی، با طرح این سوال که «اگر بخواهیم مبارزات انقلاب را با حفظ اصول ادامه دهیم، چکار باید انجام دهیم؟»، به مجموعه مباحث مبارزین در سال‌های مبارزه اشاره کرد و گفت: در همه مباحث به این نتیجه رسیده بودیم که باید حزب داشته باشیم، اما امام(ره) به دلایلی موجه و حکیمانه در آن مقطع موافقت نمی‌کردند.
به گزارش «انتخاب»‌‌ ‌؛‌ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان این مطلب که «حتی اساسنامه تشکیل یک حزب را نوشته و اعضای شورای مرکزی را هم انتخاب کرده بودیم»، به دلایل مخالفت امام راحل برای حفظ جان مبارزین پرداخت و گفت: پس از انقلاب، وقتی خدمت ایشان رسیدیم و ضرورت احزاب را گفتیم، هم موافقت کردند و هم کمک کردند که حاصل آن حزب جمهوری اسلامی شد.
آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی، با تشریح اوضاع سیاسی کشور و جبهه‌بندی‌ها و جناح‌بندی‌های مفید و مضر کشور، گفت: همیشه، انتخابات در جمهوری اسلامی مهم بوده و هست که اهمیت آن نیز به فعالیت احزاب و حضور مردم بستگی دارد.
ایشان با بیان این جمله که «حتی دو سه سال قبل از شروع مبارزه در عاشورای 1337 که به خاطر یک سخنرانی علیه استبداد و دربار و اهمیت کارهای تشکیلاتی در همدان دستگیر شده بودم»، افزود: از همان جوانی، معتقد بودیم که باید خردجمعی حاکم باشد و راه حاکمیت خردجمعی، تقویت احزاب است که نماینده اقشار مختلف مردم هستند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اتحاد سیاسی را برای ادامه فعالیت‌های احزاب جدّی دانست و گفت: در شرایطی که احزاب قوی نداریم، حزب‌های موجود باید مانند یک جبهه، در خانه احزاب با هم باشند و از بحث‌های تفرقه‌انگیز بپرهیزند که برای کشور مضر است.
آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی، با تشریح شباهت‌ها و تفاوت‌های انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، گفت: باید به مردم کمک کنیم تا برای تحکیم پایه‌های نظام در انتخابات شرکت کنند.
ایشان اقدامات دموکراتیک و توجه به رای اکثریت را شرط موفقیت در سیاست داخلی و خارجی دانست و گفت: افتخار ما به عنوان مسلمان و شیعه این است که پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) براساس آموزه‌های قرآن بر رای مردم تاکید داشتند.
در آغاز این دیدار، مصطفی کواکبیان، دبیر حزب مردم‌سالاری با تاکید بر اهمیت فعالیت احزاب در توسعه سیاسی کشورها، گفت: در کشورهایی که با حزب می‌چرخند و احزاب فعالیت مستمر دارند، حضور مردم در تصمیم‌گیری‌ها برجسته است.
حجت‌الاسلام والمسلمین منتجب‌نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی، نیز گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های احزاب در مسایل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ارائه و بر ضرورت تقویت احزاب در کشور تاکید کرد و خطاب به آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی، گفت: شما به عنوان یکی از موسسین تفکر تحزب و تشکیل حزب جمهوری اسلامی در کشور، به خوبی نقش بی‌بدیل احزاب را در توسعه سیاسی کشور و نجات از استبداد و دیکتاتوری درک می‌کنید؛ به همین خاطر خدمت شما رسیدیم تا مشکل به وجود آمده در مورد احزاب را با تدبیر حکیمانه خود حل کنید.
همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین رهامی نیز گزارشی از اقدامات کمیته انتخابات در دو مقطع 92 و 94 ارائه کرد و گفت: اصل تقویت احزاب برای همه پذیرفته شده و آنچه مهم است، عملکرد است.
حکیمی‌پور نیز در سخنانی، صبر در راه عمل به اصول و اعتقادات را تاثیر آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی در احزاب دانست و گفت: به جای پیوستن احزاب به اشخاص، اشخاص باید به احزاب بپیوندند.
جوادی حصار هم با یادآوری سفر اخیر آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی به مشهد مقدس و برکات آن، درباره تعامل احزاب گفت: باید با وحدت در اصول، به پیشرفت کشور بیندیشیم.
آقای غریبانی هم با بیان خاطراتی از سابقه همکاری با آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی در نخستین سال‌های پس از پیروزی انقلاب تاکنون، گفت: در طول انقلاب، شما مرد روزهای بحرانی بودید و می‌دانیم که این روزها هم وحدت، ضرورت کشور است و مردم و احزاب از شما می‌خواهند که برای تقویت وحدت وارد شوید.

*روزنامه همدلي




تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن