تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداى والا مى فرمايد: وقتى بنده من كار نيكى اراده كند و نكند آن را يك كار نيك براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799059024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چند کتاب جدید در بازار نشر - ایسنا


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا:
انتشارات مازیار
چند کتاب تازه در زمینه‌های مختلف منتشر شد. به گزارش ایسنا، کتاب‌های «با Ellie در واشنگتن دی‌سی: پانوشت سفر آمریکا»، «چرا  ?E=MC2  و چرا باید برایمان مهم باشد؟»، «7 درس کوتاه فیزیک»، «خلاقیت روانشناسی کشف و اختراع» و «آب در گیتی» از سوی انتشارات مازیار به بازار نشر آمده‌اند. * کتاب «با Ellie در واشنگتن دی‌سی: پانوشت سفر آمریکا» نوشته محمود طیاری، شامل 50 تک‌نگاری، در 125 صفحه، با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 7000 تومان منتشر شده است. در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: «تو نسبت به وضع من، ‌فقط می‌توانی کنجکاو باشی. مثل یک جور نگاه کردن به آسمان است. ‌ می‌بینی که ابرها دارند جابه‌جا می‌شوند. فقط می توانی احتمال یک روز بارانی یا آفتابی را بدهی. کار دیگری از دستت ساخته نیست.»

** کتاب «چرا ?E=MC2 و چرا باید برایمان مهم باشد؟» نوشته برابان کاکس و جف فورشاو و ترجمه بهرام معلمی، در 8 فصل و 240 صفحه، با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 13000 تومان به بازار کتاب عرضه شده است. نوشته پشت جلد کتاب: «آسان‌ترین، سرگرم‌کننده‌ترین و آموزنده‌ترین توضیح و تشریح مشهورترین معادله فیزیک در تاریخ علم که دو دانشمند مهم امروزی ارائه داده‌اند. برایان کاکس و جف فورشاور به مرزهای علم قرن بیست‌و یکم سفر می‌کنند تا معنای واقعی نهفته  در پس زنجیره اسطوره‌ای نمادهایی را دریابند که استخوان‌بندی معادله مشهور اینشتین را تشکیل می‌دهد، آنان ‌با شکافتن خود نمادها با یک رشته پرسش مواجه‌ می‌شوند: انرژی چیست؟ جرم چیست؟ سرعت نور چه تاثیری بر جرم می‌گذارد؟ آنان در روند پاسخ به این پرسش‌ها، ‌ ما را به پایگاه یکی از بزرگترین آزمایش‌های علمی تاریخ هدایت می‌کنند... .»

**** کتاب «7 درس کوتاه فیزیک» نوشته پروفسور کارلو روولی و ترجمه قاسم کیایی‌مقدم، شامل درس‌های زیباترین نظریه، کوانتوم‌ها، معماری کیهان، ذرات، دانه‌های فضا، «احتمال، زمان و گرمای سیاه‌چاله‌ها» و «خودمان»، در 78 صفحه، با شمارگان 2200 نسخه و قیمت 7000 تومان منتشر شده است. در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: «هفت درس کوتاه فیزیک کتاب پرفروش بین‌المللی است که زیبایی فیزیک مدرن و لذت‌های اکتشاف علمی را به خوانندگان عرضه ‌می‌دارد. کارلو روولی در این کتاب با زبانی ساده و بیانی زیبا مباحث گوناگون فیزیک مدرن را بازگو می‌کند: ‌نسبیت عام اینشتین، ‌مکانیک کوانتومی، ‌ذرات بنیادین، ‌گرانش، ‌ سایه‌چاله‌ها، معماری پیچیده گیتی ‌و نقشی که انسان‌ها در این دنیای غریب و شگف‌انگیز ایفا می‌کنند. او ما را به آخرین مرزهای دانش می‌برد به ظریف‌ترین جزئیات بافتار فضا، ‌ به سرچشمه کیهان، ‌ و به ساز و کار درونی ذهنمان. اینجا در خط مقدم چیزهایی که می‌دانیم، ‌در تماس با اقیانوس ناشناخته‌ها، رمز و راز و زیبایی دنیا چشم‌ها را خیره می‌کند.»

**** کتاب «خلاقیت روانشناسی کشف و اختراع» نوشته میهای چیکسنت‌میهای و ترجمه عباس‌علی کتیرایی، شامل بخش‌های فرآیند خلاق، زندگی‌ها و قلمروهای خلاقیت، در 400 صفحه، با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 22000 تومان در دسترس عموم قرار گرفته است. در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: «خلاقیت درباره ثبت لحظه‌هایی است که به زندگی ارزش زیستن می‌دهد. میهای چیکسنت‌میهای روانشناس نامدار از آنچه به این لحظه‌ها می‌انجامد - پرده برمی‌دارد، که رویداد هیجان‌انگیزی برای  هنرمند در تابلو یا دانشمند در آزمایشگاه است – آنچنان که این شناخت می‌تواند زندگی انسان‌ها را بارور سازد. او با استفاده از حدود صد مصاحبه با افراد استثنایی، ‌از زیست‌شناس و فیزیکدان وسیاستمدار و پیشگامان کسب و کار گرفته تا شاعران و هنرمندان، ‌و نیز سی سال پژوهش خود در این موضوع، ‌از نظریه مشهور «جریان» خود در مورد کشف فرایند خلاق استفاده می‌کند، ‌او اندیشه‌هایی را مانند این که چرا افراد خلاق اغلب خودخواه و خودپسند به نظر می‌رسند، ‌ و چرا «نابغه زجرکشیده» بیشتر یک افسانه است، ‌ مورد بحث قرار می‌دهد. از همه مهم‌تر، ‌او توضیح می‌دهد چرا خلاقیت نیازمند آن است که پرورش پیدا کند و برای آینده کشور، ‌ اگر نگوییم جهان ضرورت دارد.»

***** کتاب «آب در گیتی» ‌ نوشته آرنولت‌هانس لمایر و ترجمه امیر نظام‌امیری و فاطمه همتیان، در 288 صفحه، با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 16000 تومان عرضه شده است. در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: «نقش اساسی آب در حیات بشری از تمدن‌های باستانی گرفته تا تمدن‌های امروزی بر همگان آشکار است. همه تمدن‌های باستانی در نزدیکی منابع آب بنا شده‌اند. وجود آب، ‌آبادی، ‌نعمت و ثروت به همراه داشته، ‌و نبود آن مشکلات عدیده و چالش‌ بین دولت‌ها و ملت‌ها را. این کتاب به این موضوع می‌پردازد که آیا آب منحصر به زمین است؟ آیا می‌توان آب را در نقاط دیگر منظومه شمسی یا در کهکشان‌های دور یافت؟ در منظومه شمسی اجرامی مانند دنباله‌دارها و قمر سیارات غول‌پیکر از بخش زیادی آب تشکیل شده‌اند. آب بعد از انفجار نخستین ستارگان درخشان در 100 میلیون سال پس از تاریخ گیتی به وجود آمد. ارسال ماهواره‌ها و سفینه‌های فضایی به نقاط دوردست حکایت از وجود سفره‌های یخی در بعضی از سیارات و قمر آن دارد.»

انتهای پیام


سه‌شنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن