تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به صداى قارى‏اى كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت مى‏كند گوش دهد، براى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798281808




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحویل تندیس پایتخت کتاب ایران از اهواز به نیشابور - ایسنا


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا:
تحویل
طی مراسمی لوح و تندیس پایتخت کتاب ایران از اهواز به نیشابور تحویل داده شد. به گزارش ایسنا به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی دومین دوره  پایتخت کتاب ایران، در گردهمایی آموزشی مدیران فرهنگی کشور و 15 نامزد راه‌یافته به مرحله نهایی دومین جشنواره کتاب ایران در شهر نیشابور، لوح پایتخت کتاب ایران  با حضور  قنواتی مدیر کل ارشاد استان خوزستان به  عباس کرخی سرپرست ارشاد  شهرستان نیشابور تحویل داده شد.

پیش‌تر  در مراسم پایانی  دومین جشنواره پایتخت کتاب ایران، شهر نیشابور به عنوان دومین پایتخت کتاب ایران معرفی شده بود. با تحویل لوح عنوان پایتختی از اهواز به نیشابور، این شهر تا یک سال دیگر به طور رسمی به عنوان پایتخت کتاب خواهد بود و  مسئولان و مردم شهر نیشابور برنامه‌های پیشنهادی‌شان در عرصه ترویج کتاب و کتاب‌خوانی را به طور جدی‌تر دنبال و اجرا خواهند کرد. در این مراسم،  تنی چند از مسئولان محلی شهرستان نیشابور  به ایراد سخنرانی پرداختند.

غلامحسین مظفری فرماندار نیشابور در سخنانی از کسب عنوان پایتخت کتاب توسط شهر نیشابور به عنوان رویداد مهم فرهنگی در این شهر یاد و ابراز امیدواری کرد: نیشابور  با کسب عنوان پایتخت کتاب ایران بیش‌ از پیش در ترویج و گسترش کتاب‌خوانی بکوشد.
او همچنین متذکر شد:  در کسب عنوان پایتخت کتاب توسط نیشابور نهادهای متعدد دولتی همکاری داشتند و البته بیش‌تر از نهادهای دولتی جریان‌های و تشکل‌های مردم‌نهاد و غیر دولتی کوشیدند و تلاش  کردند و اگر مشارکت  تشکل های مردم نهاد نبود کسب عنوان پایتخت کتاب توسط نیشابور میسر نمی‌شد. همچنین همایون قنواتی مدیرکل ارشاد و اسلامی استان خوزستان با ابراز خوشحالی از برگزاری جشنواره‌ای برای ترویج کتاب خوانی گفت: جشنواره پایتخت کتاب ایران به رقابت موثر و تاثیرگذار در عرصه‌ کتاب‌خوانی منجر شده است. اهواز در نخستین دوره جشنواره پایتخت کتاب ایران به عنوان پایتخت کتاب معرفی شد و مدیر کل ارشاد واسلامی اهواز  هم در این مراسم گفت: با کمال میل و افتخار لوح و تندیس پایتخت کتاب ایران را به مردم فهمیم نیشابور تقدیم می‌کنم. همایش مدیران فرهنگی و 15 شهر نامزد پایتخت کتاب ایران از  نوزدهم تا بیست و یک تیرماه در نیشابور به عنوان دومین پایتخت  کتاب ایران برگزار می‌شود. اجرای خیام‌خوانی برخی دانش‌آموزان که در طرح «چلّه چارانه» و حفظ رباعیات خیام موفقیت داشتند، اهدای لوح پایتختی کتاب به شهردار و سرپرست فرهنگ و ارشاد نیشابور، رونمایی از نشان شرکت «گرینه» از حامیان مالی غیردولتی این طرح در پایتخت کتاب با نام «نیشابور، ققنوس کتاب ایران» و رونمایی از کتاب‌های «نیشابور؛ فلزکاری در اوایل دوره اسلامی» ترجمه هادی بکائیان و «مهر از شهر راز» تألیف مهدی کوثری از دیگر برنامه‌های جنبی این رویداد بود. *** سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی پیامی به همایش تحویل تندیس و لوح پایتخت کتاب از اهواز به نیشابور، گفت: طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران توانست امواج غرورآفرینی از  فعالیت‌های صادقانه و اصیل را در سطح شهرستان‌ها  در حوزه کتاب نمایان سازد. متن پیام صالحی به این شرح است: هیچ رسانه‌ای در رساندن فرهنگ به رسایی کتاب نیست. رسانه‌های دیگر اعم از دیداری و شنیداری و یا  حتی ابزارهای قدرتمند سبک زندگی مثل معماری، غذا و لباس، هر یک به رساندن فرهنگ به لایه‌های مختلفی از جامعه و پیشبرد اهداف آن کمک کرده‌اند، اما خوب که بنگریم تکیه همه این‌ها را به کتاب می‌بینیم. 
به دعوت نیشابور، دومین پایتخت کتاب ایران، گروهی از مدیران و کارشناسان گرد هم می‌آیند؛ این گردهمایی فرصتی تازه و یگانه برای هم‌اندیشی و تبادل تجربه است تا به سطوح جدیدی از شناخت نظری و تجربه عملی برسیم. باید بتوانیم به زبان مشترکی در میان اجزای مختلف هر شهر برای توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی برسیم؛ بتوانیم برنامه‌ها را در گستره‌ای ملی طراحی و اجرا کنیم و با ارائه گزارش  به محافل فرهنگی بین‌المللی دستاوردهای فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در سطح جهانی عرضه کنیم. *** نخستین روز از کارگاه‌های  آموزشی و برنامه‌ریزی فرهنگی ویژه پایتخت کتاب در نیشابور برگزار شد. کارگاه‌های آموزشی برنامه‌ریزی فرهنگی ویژه پایتخت کتاب، در حاشیه‌ همایش 15 شهر نامزد پایتخت کتاب ایران برای  تبادل تجربه‌ها و هم‌افزایی بیش‌تر در ترویج کتاب‌خوانی از نوزدهم تا بیست و یک  تیرماه در   نیشابور دومین پایتخت کتاب ایران برگزار می‌شود. به گفته علی‌اصغر سیدآبادی- مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی –، 50 مدیر و کارشناس فرهنگی در این همایش شرکت می‌کنند. او خاطرنشان کرد: به منظور توسعه فرهنگی و ترویج کتاب‌خوانی و با هدف حمایت از برنامه‌های ابتکاری و فعالیت‌های جذاب و مردم‌پسند در موضوع کتاب و کتاب‌خوانی، معاونت امور فرهنگی با همکاری برخی نهادهای دولتی و غیردولتی، از بین شهرهای متقاضی پایتخت کتاب ایران را معرفی می‌کند. او در ادامه افزود: این مجموعه کارگاه‌ها یکی از برنامه‌های پیشنهادی شهر نیشابور است که با حمایت معاونت امور فرهنگی و شرکت نمایندگان ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور و 15 شهر نامزد اولیه پایتخت کتاب ایران برگزار می‌شود. طی سه روز کارگاه‌هایی برای مدیران ارشاد اسلامی استان‌ها برگزار خواهد شد. از جمله موضوع‌های این نشست ها و کارگاه‌ها می‌توان به «روابط عمومی و مستندسازی فعالیت‌ها»، «الگوهای تدوین برنامه عملیاتی»، «اصول برنامه‌ریزی فرهنگی»، «مدیریت‌ منابع و شیوه‌های مشارکت مردمی»، «تجربه‌های موفق ایرانی در حوزه کتاب‌خوانی»، «تجربه‌های موفق ترویج کتاب‌خوانی در جهان»، «ترویج کتاب‌خوانی برای پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان»، «چگونه با رسانه‌ها کتابخوانی ترویج کنیم؟»، «ظرفیت‌های رسانه‌های بر خط و شبکه‌های اجتماعی برای ترویج کتاب‌خوانی»، «برنامه‌ریزی ترویج کتاب‌خوانی؛ از ایده تا عمل» اشاره کرد. در این کارگاه‌ها رضا خانی، مرتضی رضوان‌فر، علی‌اصغر سیدآبادی، بهروز فتحی و همایون قنواتی به ارائه‌ مباحث یادشده می‌پردازند.

انتهای پیام


یکشنبه / ۲۰ تیر ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن