تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804512695




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وسوسه سود چندصد میلیونی «فروشنده» انگیزه بریدن گوش تماشاگر


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک:
وسوسه سود چندصد میلیونی «فروشنده» انگیزه بریدن گوش تماشاگر
هرچند تصور می‌شد با مخالفت شورای صنفی با افزایش قیمت بلیت سینما، این غائله به انتها برسد اما فشار سینماداران برای افزایش تاریخی قیمت بلیت سینمایی در نیمه سال ادامه دارد؛ فشاری که پس از نمایش غیرقانونی قیمت بلیت «فروشنده» و سودچندصد میلیونی حاصل از فقط چند روز گران فروشی بلیت این فیلم نصیب سینماداران کرد، آغاز شد و بعید به نظر می‌رسد به سادگی متوقف شود.
 
به گزارش «تابناک»؛ در روزهای پیشین محمدقاصد اشرفی رییس انجمن سینمادارن، از تصمیم بی‌سابقه سینماداران خبر داد و به طور رسمی اعلام کرد که قیمت بلیت سینماهای کشور تا 50 درصد افزایش خواهد یافت: «قیمت بلیت در سینماهای مدرن روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۵ هزار تومان و سایر روزها ۱۲ هزار تومان و روزهای نیم بها ۸ هزار تومان، سینماهای ممتاز روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۳ هزار تومان، سایر روزها ۱۰ هزار تومان و روزهای نیم بها ۶ هزار تومان، سینماهای درجه یک روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ هزار تومان، سایر روزها ۵ هزار تومان و روزهای نیم بها ۳ هزار تومان تعیین شده است.»

قاصد اشرفی با بیان این‌که بحث افزایش قیمت بلیت‌ سالن‌های سینمایی به تصویب شورای صنفی نمایش هم رسیده،‌ درباره نحوه اجرای این طرح در حالی که هنوز زمان زیادی تا پایان سال مانده است، گفت: «این قیمت‌ها بعد از تصویب در شورای صنفی نمایش و سازمان سینمایی، در شهرستانها در اختیار اداره ارشاد هر استان است زیرا هر استان با استان دیگر تفاوت دارد و سینماداران می‌توانند با هماهنگی اراده ارشاد استان تصمیم بگیرند. باتوجه به اینکه سیستم‌های جدید و پیشرفته در حال جایگزینی است و هزینه‌های زیادی دارد و با وجود آنکه موسسه سینما شهر هم فقط بخشی از این هزینه را پرداخت می‌کند اما بازهم سینماداران نمی‌توانند هزینه‌های خود را با فروش فیلم‌ها هم‌پوشانی کنند.»

رییس انجمن سینماداران ادعای عجیبی در مورد افزایش قیمت بلیت سالن‌های سینمایی کرد: «نظر برخی صنوف این بود که قیمت بلیت سینماها بیشتر از آنچه در جلسه مصوب شده؛ افزایش پیدا کند اما انجمن سینماداران مخالف بود!» و ظاهراً افزایش 50 درصد قیمت بلیت سینماها نیز برای برخی سینمادارانِ منفعت طلب، کافی نبوده است!
 

وسوسه سود چندصد میلیونی «فروشنده» انگیزه بریدن گوش تماشاگر
 


افزایش قیمت بلیت سینماها آن هم با توجیه جایگزینی تجهیزات تازه در نوع خود اظهارنظر غیرقابل توجیهی است. با دیجیتالی شدن سیستم‌های نمایش سینماها، تنها هزینه این سیستم‌ها تعویض لامپ تصویر این سیستم‌هاست که عمرشان چندهزار ساعت نمایش بوده و قیمت‌شان از چند میلیون تومان فزون‌تر نمی‌رود. بنابراین اکران فیلم با تکیه بر این سیستم‌ها با قیمت بلیتی به مراتب کمتر از این نیز توجیه دارد.
 
نکته دیگر اینکه هزینه‌های سینما به یک باره در میانه سال افزایش نیافته و اتفاقی نظیر افزایش قیمت ارز یا تورم شدید در ماه‌های اخیر ثبت نشده که هنوز سینماداری را به یک باره افزایش داده باشد. بنابراین چنین پرسشی پیش رو قرار می‌گیرد که چه اتفاقی باعث شده تا سینماداران به یک باره تصمیم بگیرند، هزینه‌ها را برای تماشاگران به طرز چشمگیری افزایش دهند و قیمت بلیت در پردیس‌های سینماییِ «مدرن» را تا 50 درصد افزایش دهند؟
 
واقعیت این است که سود حاصل از چند روز فروش غیرقانونی بلیت «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی با قیمت پانزده هزار تومان که با اعتراض فرهادی همراه شد و درآمد چند صدمیلیونی سینماداران از افزایش قیمت بلیت سینما در آن چند روز، باعث شده صاحبان سالن‌های سینما به شدت در پی افزایش قیمت بلیت سینما باشند. اگر این افزایش در میانه سال 1395 انجام می‌شد، بعید نبود قیمت بلیت سینما در ابتدای سال 1396 به رقم نجومی بیست هزار تومان برسد.

 
البته همانگونه که از سازمان سینمایی و شورای صنفی نمایش توقع می‌رفت، جلوی این تحرکات خطرناک که اثر روانی جدی نزد تماشاگران داشت و می‌توانست منجر به ریزش طیف وسیعی از مخاطبان سینما شود، گرفته شد. با این وجود، شواهد حکایت از ادامه تلاش سینماداران برای افزایش قیمت بلیت در نیمه سال جاری دارد و ظاهراً مدیران برخی پردیس‌های سینمایی که سالن‌ها کوچک و مشتریان زیاد دارند، پرچمدار این جریان هستند.
 
انتظار می‌رود مدیریت سینمای ایران همچنان بر تصمیم خود مبنی بر حفظ قیمت بلیت سینما در سطح کنونی تا انتهای سال استوار باشد و رویه غلط دو بار افزایش قیمت بلیت در یک سال بنا گذاشته نشود. منطق حکم می‌کند برای سود موقت، تماشاگران را از سینماها فراری نداد و امیدواریم سینماداران نیز درک کنند با افزایش قیمت بلیت، ریزش مخاطب را تجربه می‌کنند؛ ریزشی که شاید در آخر هفته‌ها حس نکنند اما در میانه هر هفته مشهودتر می‌شود.













۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن