تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دورترین مردم ار خداوند عزّو جل در روز قیامت سرکشانِ متکبّر هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820802250




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمک مالی پدر مقتول به قاتل


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مرد میانسال که 6 سال قبل در بزم شبانه چاقو کشیده و به اتهام قتل شبه‌عمد به پرداخت دیه محکوم شده بود، دیروز در دادگاه درخواست اعسار را مطرح کرد و به پای پدر مقتول افتاد.
 
به گزارش فرهیختگان، پدر پیر قربانی نیز درخواست او را پذیرفت و اعلام کرد دیه 250 میلیون تومانی را نمی‌خواهد. پدر مقتول پس از شنیدن حرف‌های متهم و هنگام ترک دادگاه، پولی را نیز به مرد زندانی پرداخت تا زندگی‌اش را در زندان بگذراند.
 

زمستان سال 90 ماموران کلانتری ابوذر در جریان جنایت در بزم شبانه قرار گرفتند و به پاتوق افیونی رفتند. بررسی‌ها نشان می‌داد در درگیری چند مرد معتاد در بزم شبانه پرویز 34ساله مورد اصابت چاقو قرار گرفته و کشته شده است. پلیس به تحقیق پرداخت و دریافت عامل جنایت به نام اسماعیل به مکان نامعلومی گریخته است. 6 ماه از این ماجرا گذشته بود که اسماعیل 50 سال بازداشت شد.
 

 وی در تشریح جزئیات ماجرا گفت: «من و دوستانم در خانه پرویز میهمان بودیم. ما در حال مصرف مواد مخدر بودیم که پرویز به یکی از دوستانم به نام افشین اشاره کرد و گفت او خیانت کرده و به همسر پرویز نظر داشته است. این صحبت باعث شد میهمانی به هم بریزد و پرویز و افشین با هم درگیر شوند. من برای میانجیگری وارد دعوا شدم، ولی چون پرویز دست‌بردار نبود برای آرام کردن او ضربه‌ای با کارد آشپزخانه به دستش زدم.»
 

وی ادامه داد: «خونریزی دست پرویز شدید بود، اما او حاضر نشد به بیمارستان برود. ما شب را همانجا خوابیدیم و ساعت هشت صبح وقتی بیدار شدیم، متوجه شدیم پرویز جان سپرده است. به دنبال اعتراف‌های این مرد و با توجه به نظر پزشکی قانونی که علت مرگ را خونریزی هشت ساعته از دست قربانی اعلام کرده بود، اسماعیل در شعبه 71 دادگاه کیفری سابق استان تهران پای میز محاکمه ایستاد و از اتهام قتل عمد تبرئه و به جرم قتل شبه عمد به پرداخت دیه محکوم شد.»
 

 با گذشت 6 سال از این ماجرا اسماعیل نتوانست دیه را پرداخت کند و به همین خاطر درخواست اعسار و ناتوانی از پرداخت دیه را مطرح کرد و خواستار پرداخت قسطی دیه شد.
 
اسماعیل دیروز پای میز محاکمه ایستاد و گفت: «باور کنید من قصد کشتن پرویز را نداشتم. ضربه‌ای که به دست او زدم، کشنده نبود و چون بعد از درگیری دوباره مشغول کشیدن مواد شد و به بیمارستان نرفت، جان سپرد. من پولی برای پرداخت دیه ندارم و از پدر پرویز تقاضا دارم با دریافت دیه به صورت قسطی موافقت کند.» این متهم که به پای پدر پیر قربانی افتاده بود توانست رضایت وی را جلب کند.
 
پدر پیر قربانی گفت: «با افزایش نرخ دیه که حالا به 250 میلیون رسیده است، من فقط با دریافت دیه 60 میلیون تومانی اعلام رضایت می‌کنم و اسماعیل می‌تواند این مبلغ را قسطی بپردازد.» این پیرمرد که التماس‌های متهم را شنیده بود هنگام ترک دادگاه پولی را نیز به متهم داد تا او بتواند در این مدت زندان، زندگی بهتری داشته باشد.


۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن