تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815383732




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش دی کاپریو به ماجرای صندوق اقتصادی مالزی


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: روزنامه بانی فیلم: لئوناردو دی کاپریو بازیگر مشهوری که نامش با شائبه استفاده از پول‌های بیرون آمده از صندوق اقتصادی مالزی در هم تنیده شده، گفت این پول را به مالزی بازمی‌گرداند.


واکنش لئوناردو دی کاپریو به ماجرای صندوق اقتصادی مالزی



به نقل از آسوشیتدپرس، دی کاپریو گفته است پولی را که به بنیاد خیریه او اهدا شده و احتمال می‌رود بخشی از پول حاصل از پولشویی صندوق اقتصاد مالزی باشد به این کشور باز می‌گرداند.

بازیگر «تایتانیک» در حقیقات در پاسخ به دیوان عدالت آمریکا که احتمال ارتباطی بین بنیاد دی کاپریو و جو لو تاجر مالزیایی را مطرح کرده است و او را درگیر سوء‌استفاده ۳٫۵ میلیارد دلاری کرده، گفت با این اختلاس هیچ ارتباطی ندارد.

در حالی که هیچ شواهدی منبی بر حضور دی کاپریو در این پرونده وجود ندارد، اما آقای لو ممکن است بخش مهمی از این پول را پولشویی کرده و به طرق مختلف به جریان انداخته باشد که یکی از آنها بخشش آن به بنیاد خیربه محیط زیستی دی‌کاپریو است. در عین حال بخشی از این پول نیز گفته می‌شود در سرمایه‌گذاری برای ساخت فیلم «گرگ وال استریت» به کار گرفته شد.

دیلی تلگراف اعلام کرده بنیاد برونو مانسر که بنیادی خیریه برای حمایت از جنگل‌های بارانی در بوئنو در مالزی است نامه‌ای به دی کاپریو نوشته و از او خواسته است این پول را به آنها برگرداند.

وی افزوده است که دی کاپریو به عنوان سفیر سازمان ملل این وظیفه را دارد که مانع گسترش این فساد شود.

گفه می‌شود بیش از یک میلیارد دلار از این پول اختلاسی در آمریکا به جریان انداخته شده است و در عین حالت دولت مالزی در مرکز این اختلاس قرار دارد.

گفته شده آقای لو که مظنون اصلی این پرونده است حدود ۳ میلیون دلار از این پول را در بنیادهای خیریه صرف کرده که شامل هزینه میزبانی بنیاد خیریه دی‌کاپریو در میهمانی جمع‌آوری کمک مالی در سال ۲۰۱۳ هم می‌شود. در حقیقت بانی میهمانی خیریه‌ای که ماه جولای به میزبانی دی کاپریو برگزار شد و چهره‌های مشهوری از شارلیز ترون، رابرت دنیرو، بونو، توبی مگوایر، اسکارلت جوهانسون، جونا هیل، بردلی کوپر، کیت بلانشت و آرنولد شوارتزنگر در آن حضور داشتند، «لو» بوده است. این میهمانی که در سن تروپه برگزار شد حدود ۵۰۰ میهمان داشت و هر یک از میهمانان برای شرکت در آن ۱۰ هزار و ۵۰۰ یورو پرداخته بودند تا صرف امور خیریه شود.

دی کاپریو نیز برای عدم شفافیت بنیادش در ارتباط با این قضیه مورد انتقاد واقع شده و از او خواسته شده تا ریز جزییات دریافت‌ها وپرداخت‌های بنیاد خیریه‌اش را اعلام کند.

دی کاپریو که قرار بود ماه پیش میزبان یک مراسم جمع‌آوری کمک مالی برای هیلاری کلینتون باشد، از این برنامه از پیش تعیین شده اعلام انصراف داد تا در برنامه‌ای در نیویورک شرکت کند و گفته می‌شود او این کار را کرد تا درصورت تداوم این مباحث مشکلی برای کلینتون ایجاد نشود.

اف‌بی‌آی بر این باور است که ۱۰۰ میلیون دلار از بودجه فیلم «گرگ وال استریت» که لئوناردو دی‌کاپریو در آن نقش‌آفرینی کرد از یک صندوق سرمایه دولتی مالزیایی به دست آمده است.

این رسوایی مالی سرقت بزرگ از صندوق مالی MDB1» » یک صندوق سرمایه دولتی مالزی است که به منظور توسعه اقتصادی داخلی تاسیس شده بود.

ریزا عزیز، پسرخوانده نجیب تون رزاق نخست‌وزیر مالزی و لو تاک ژو، یک نیویورکی بدنام که دوست «عزیز» است، متهم به سرقت از این صندوق اقتصادی هستند. در سال ۲۰۱۳، یعنی سالی که فیلم «گرگ وال استریت» اکران شد، حداقل ۶۸۱ میلیون دلار، مبلغی که به گفته دولت مالزی هدیه‌ای از سوی خانواده سلطنتی سعودی بود، وارد حساب‌های بانکی شخصی رزاق شد.

پنج کشور از جمله ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه به دنبال شواهد پول‌شویی هستند.




۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن