تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820340065




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مخالفت‌ها در سنای آمریکا با فروش اسلحه به عربستان


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: مخالفت‌ها در سنای آمریکا با فروش اسلحه به عربستان
عامل اصلی اعتراض این چهار نماینده با فروش تسلیحات به عربستان حمله نظامی این کشور علیه یمن است که باعث تقویت جریان تندروها در منطقه شده است.
چهار تن از اعضای مجلس سنای آمریکا با ارائه لایحه ای با قرارداد فروش تسلیحات به ارزش 1.15 میلیارد دلار به عربستان اعلام مخالفت کردند و خواستار توقف این قرارداد شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، سناتور کریس میرفی در صفحه شخصی خود در توییتر خاطرنشان کرد: چهار تن از نمایندگان راند پل و مایک لی از حزب جمهوری خواه و آل فراکلین و کریس مرفی از حزب دمکرات لایحه مزبور را ارائه داده اند.

از سوی دیگر کریس مرفی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: عامل اصلی اعتراض این چهار نماینده با فروش تسلیحات به عربستان حمله نظامی این کشور علیه یمن است که باعث تقویت جریان تندروها در منطقه شده است.

مرفی گفت: جنگ علیه یمن به یک فاجعه تبدیل شده است . آمریکا باید فروش تسلیحات خود به شرکای سعودی اش را متوقف کند تا از بابت تغییر خط مشی آنها مطمئن شود.

در همین راستا رسانه های گروهی آمریکا چهارشنبه گذشته خاطرنشان کردند که یک گروه شامل 62 قانونگزار به رهبری تیدلیو نماینده ایالت کالیفرنیا با ارسال نامه ای به باراک اوباما رئیس جمهور از وی خواستند تا این قرارداد را به تاخیر بیاندازد .

آنان در این نامه نسبت به افزایش شمار قربانیان غیرنظامی حملات هوایی ائتلاف سعودی علیه یمن ابراز نگرانی کردند.

در این نامه آمده است: در ارتباط با هر گونه قرارداد فروش تسلیحات به عربستان باید به کنگره وقت کافی داده شود تا آن را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

شایان ذکر است که دولت آمریکا به دنبال شدت گرفتن اعتراضات افکار عمومی و جهان اسلام علیه جنایات آل سعود در یمن در ماه می گذشته قرارداد فروش بمب های خوشه ای به عربستان را متوقف کرد.




تاریخ انتشار: ۱۸:۵۹ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - 09 September 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن