تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820617739




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«بيست‌وهفتمين گردهمايي معاونان آموزشي واحدها‌ي جهاددانشگاهي سراسركشور درقزوين»؛ گزارش تفصيلي ايسنا از سخنراني طيبي، حائري‌شيرازي، ابوترابي‌فرد، نصري و مرادي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: «بيست‌وهفتمين گردهمايي معاونان آموزشي واحدها‌ي جهاددانشگاهي سراسركشور درقزوين»؛ گزارش تفصيلي ايسنا از سخنراني طيبي، حائري‌شيرازي، ابوترابي‌فرد، نصري و مرادي


خبرگزاري دانشجويان ايران - قزوين
سرويس: شهرستان‌ها

بيست‌وهفتمين گردهمايي معاونان آموزشي واحدها و پژوهشكده‌هاي جهاد دانشگاهي سراسر كشور، امروز كارش را در قزوين آغاز كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) از قزوين، بيست‌وهفتمين‌ گردهمايي معاونان آموزشي واحدها و پژوهشكده‌هاي جهاددانشگاهي سراسر كشور از امروز، 29 خردادماه، به مدت دو روز با حضور رييس جهاد دانشگاهي، معاون و مديران آموزشي واحدهاي جهاد دانشگاهي سراسر كشور در قزوين آغاز شد.

تبادل اطلاعات و تجربيات مديران آموزشي واحدهاي اين نهاد، تشكيل كارگاه‌هاي آموزشي به منظور ارتقاء و تعالي سطح علمي شركت‌كنندگان، ارائه تجارب و طرح‌هاي ويژه آموزشي و بررسي نظرات و پيشنهادات شركت كنندگان از جمله مهم‌ترين اهداف بيست‌وهفتمين گردهمايي معاونان آموزشي جهاد دانشگاهي است.

دكتر طيبي:

تمدن‌سازي با شعار صورت نمي‌گيرد

بايد با راهكارهاي علمي ‌به‌دنبال ارايه الگوي متضمن سعادت دنيا و آخرت باشيم

رييس جهاد دانشگاهي، در اين گردهمايي با بيان اينكه آموزش جزو فعاليت‌هاي اصلي جهاد دانشگاهي به شمار مي‌آيد، اعلام كرد:‌ در سند چشم‌انداز و توسعه جهاد دانشگاهي جايگاه ويژه‌اي جهت آموزش در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر حميدرضا طيبي، اظهار كرد: جهاد دانشگاهي توان توسعه بيشتري دارد كه بايد از توانمندي‌هاي آن به طور مطلوب استفاده شود.

وي گفت: در مديريت جديد جهاد دانشگاهي، تصميم بر اين است كه تمام واحدهاي جهاد دانشگاهي داراي فعاليت‌هاي شاخص بوده و در حوزه‌هاي پژوهشي، فن‌آوري، فرهنگي و اشتغال‌آفريني اثرات مثبتي از خود بر جاي بگذارند.

وي با اشاره به اين كه آموزش جزو فعاليت‌هاي اصلي جهاد دانشگاهي به شمار مي‌آيد، افزود:‌ آموزش نقش مهمي‌ در تمدن‌سازي دارد و تلاش ما در جهاد دانشگاهي بر اين است تا آموزش در مجراي كاملا صحيحي قرار گيرد.

رييس جهاد دانشگاهي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با بيان اينكه تمدن‌سازي حاصل توليد علم، فكر، فن‌آوري و كاربردي كردن آنهاست، گفت:‌ تمدن‌سازي با شعار صورت نمي‌گيرد و بايد با راهكارهاي علمي ‌به‌دنبال ارايه الگويي باشيم كه بتواند سعادت دنيا و آخرت افراد را تضمين كند.

آيت‌الله حائري شيرازي:

توسعه كشور تنها با توليد علم و انجام تحقيقات توسط نيروهاي داخلي ميسر مي‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، آيت‌الله محي‌الدين حائري شيرازي، نماينده ولي‌فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز نيز در بيست‌وهفتمين گردهمايي معاونان آموزشي واحدها، پژوهشكده‌ها، مراكز و سازمان‌هاي جهاد دانشگاهي سراسر كشور در قزوين، گفت: جهاد دانشگاهي بايد در راستاي توليد علم گام بردارد.

وي افزود: علوم دانشگاهي كشور به علت عدم پرداختن به توليد علم عقيم مانده است و اساتيد ايراني به افراد مصرف‌كننده تحقيقات خارجي تبديل شده‌اند.

وي با بيان اينكه وابستگي اساتيد در تمامي رشته‌ها به بيگانگان، بايد حل شود، اظهار كرد: توسعه كشور تنها با توليد علم و انجام تحقيقات توسط نيروهاي داخلي ميسر مي‌شود.

امام‌جمعه شيراز با بيان اين كه دوران استعمار نظامي به سرآمده است، گفت: دشمنان در استعمار نو و در يك جريان خزنده، به‌دنبال تعطيلي فكر و انديشه هستند و مي‌خواهند كه نيروهاي انساني ساير كشورها را در حوزه فكر و انديشه به خود وابسته كنند.

وي از مديران جهاد دانشگاهي خواست، با توليد علم و انجام فعاليت‌هاي تحقيقاتي اين برنامه دشمنان را نيز خنثي كنند.

حجت‌الاسلام‌ ابوترابي‌فرد:

بايد از ظرفيت‌هاي جهاد دانشگاهي بيشتر استفاده كرد

نايب‌رييس اول مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: ويژگي ارزشمند جهاد دانشگاهي حضور پررنگ نيروهاي انساني عالم، متعهد و شايسته در آن است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيدمحمدحسن ابوترابي‌فرد، نايب رييس اول مجلس شوراي اسلامي، در بيست‌وهفتمين گردهمايي معاونان آموزشي واحدها، پژوهشكده‌ها، مراكز و سازمان‌هاي جهاد دانشگاهي سراسر كشور در قزوين، اظهار كرد: نيروهاي جهاد دانشگاهي با ارزش‌هاي اسلامي و انقلابي گره خورده‌اند و از ظرفيت‌هاي بالايي برخوردارند.

وي افزود: نيروهاي جهاد دانشگاهي در متن انقلاب روييده‌اند و در برخورد با مسائل سياسي، اجتماعي، فرهنگي و علمي رشد كرده‌اند و از بالندگي و ويژگي‌هاي بسيار ارزشمندي برخوردارند.

نايب رييس اول مجلس شوراي اسلامي، با بيان اين كه از ظرفيت‌هاي جهاد دانشگاهي بايد بيشتر استفاده كرد، گفت: اين نهاد برآمده از متن انقلاب اسلامي است و نقش محوري و كليدي در افزايش اقتدار نظام اسلامي به‌ويژه در حوزه‌هاي علمي، آموزشي و تحقيقاتي ايفا مي‌كند.

ابوترابي‌فرد افزود: با عنايت به اين كه جهاد دانشگاهي مي‌تواند در تمام عرصه‌ها پيشگام و پيشرو باشد بايد از ظرفيت‌هاي آن بيشتر استفاده شود.

به گزارش ايسنا، نايب رييس اول مجلس شوراي اسلامي، در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اين كه آموزش، اولين گام در تعالي انسان و جوامع انساني به شمار مي‌آيد، اظهار كرد: آينده بشريت در گرو آموزش و تحقيق است و هركجا اين امر ناديده گرفته شده است، جوامع مورد آسيب و خطر جدي قرار گرفته‌اند.

ابوترابي‌فرد در پايان با اشاره به برگزاري گردهمايي معاونان آموزشي جهاد دانشگاهي، كار و رسالت معاونان آموزشي را بزرگ و ستودني خواند.

نصري:

جسارت‌وشجاعت نيروهاي جهاددانشگاهي، موجب پيروزي‌هاي بزرگ و پيشتازي آنها در تمامي سطوح علمي و نوآوري شده است

استاندار قزوين نيز گفت: جهاد دانشگاهي بستر فعاليت انسان‌هاي جسور، شجاع و مبتكر است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سيداحمد نصري در بيست‌وهفتمين گردهمايي معاونان آموزشي واحدها، پژوهشكده‌ها، مراكز و سازمان‌هاي جهاد دانشگاهي سراسر كشور، اظهار كرد: جسارت و شجاعت نيروهاي جهاد دانشگاهي موجب شده است تا نيروهاي آن در تمامي سطوح علمي، پيشتاز ابتكار و نوآوري باشند و به پيروزهاي بزرگي دست يابند.

استاندار قزوين با بيان اين كه در علوم دانشگاهي به بحث توليد علم بايد توجه ويژه‌اي شود، افزود: با دست خود دانشگاه مي‌سازيم و جوانان مسلمان در آن به تحصيل مشغول مي‌شوند و متاسفانه آن چيزي را فرا مي‌گيرند كه خارجي‌ها براي آن‌ها نوشته‌اند.

وي ابراز عقيده كرد: اگر ديده مي‌شود كه فارغ التحصيلان دانشگاهي كمتر به مسائل مسجد و نماز جماعت توجه مي‌كنند، تنها به دليل كتاب‌هاي درسي آنان است.

نصري در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به جاذبه‌ها و توانمندي‌هاي مختلف استان قزوين، گفت: استان قزوين به خاطر بهره‌مندي از توانمندي‌هاي خود به شدت مهاجرپذير شده است و مسؤولان استان نگران بهمن جمعيتي به‌خصوص از استان تهران به سمت قزوين هستند كه نكات مثبت يا منفي به همراه خواهد داشت.

مرادي:

جهاد دانشگاهي اولين "دانشكده تبليغات" در كشور را تاسيس مي‌كند

رييس جهاد دانشگاهي واحد استان قزوين نيز گفت: جهاد دانشگاهي قزوين در برنامه توسعه خود، فعاليت‌ها و برنامه‌هاي نويني را مد نظر قرار مي‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)،‌ علي مرادي، در بيست‌وهفتمين گردهمايي معاونان آموزشي واحدها، پژوهشكده‌ها، مراكز و سازمان‌هاي جهاد دانشگاهي سراسر كشور، گفت: ورود به بخش صنعت، برگزاري آموزش‌هاي تخصصي كاربردي و بلندمدت و آموزش‌هايي كه تاكنون در ايران اجرا نشده، جزو برنامه‌ها و فعاليت‌هاي آينده جهاد دانشگاهي واحد استان قزوين در نظر گرفته شده است.

وي با اشاره به طرح ايجاد "دانشكده تبليغات" اظهار كرد: با توجه به فرامين مقام معظم رهبري در امر تبليغات، جهاد دانشگاهي استان قزوين درصدد است تا اولين دانشكده تبليغات در كشور را در اين استان ايجاد كند.

رئيس جهاد دانشگاهي استان قزوين با بيان اينكه 39 ماه از آغاز فعاليت اين واحد جهاد دانشگاهي مي‌گذرد، گفت: در طي اين مدت جهاددانشگاهي استان قزوين توانسته است فعاليت‌هاي مثمرثمري در سطح استان انجام دهد.

وي افزود: در حوزه پژوهش تاكنون بيش از يكصد طرح پژوهشي در محورهاي مختلف توسعه قزوين در بخش‌هاي كشاورزي، صنعت، گردشگري و تكنولوژي‌هاي نوين به دستگاه‌هاي مختلف استان ارائه شده كه بيش‌از 20 طرح مورد تصويب و اجرا قرار گرفته است.

مرادي با اشاره به فعاليت دفتر نمايندگي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در استان قزوين، از بدو شروع فعاليت جهاد دانشگاهي استان، اظهار كرد: خبرگزاري دانشجويان ايران در استان قزوين تاكنون توانسته است در بعد اطلاع‌رساني و پرورش خبرنگاران جوان، فعاليت‌هاي چشمگيري انجام دهد.

وي از انعكاس كامل اخبار ايسناي قزوين در نشريات محلي استان، به عنوان يكي از موفقيت‌هاي اين رسانه در استان نام برد.

رييس جهاد دانشگاهي استان قزوين در پايان ابراز اميدواري كرد كه اين نهاد انقلابي و دانشگاهي بيش از گذشته بتواند به عنوان مشاور دستگاه‌هاي اجرايي استان در بخش‌هاي مختلف صنعتي، كشاورزي و گردشگري عمل كند.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 29 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 305]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن