تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798216294




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش چشمگیر قیمت هفتگی نفت خام در بازارهای جهانی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: خبرگزاری رویترز گزارش داد؛ کاهش چشمگیر قیمت هفتگی نفت خام در بازارهای جهانی خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد، با وجود افزایش سه درصدی قیمت نفت در معاملات روز گذشته (جمعه) بازارهای جهانی، میانگین قیمت های نفت خام در هفته جاری میلادی کاهش چشمگیری داشت.
۱۳۹۵ شنبه ۱۳ شهريور ساعت 13:26

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از رویترز، قیمت آتی نفت خام برنت دریای شمال دیروز با سه درصد افزایش نسبت به روز پیش از آن به 46 دلار و 83 سنت در هر بشکه رسید، اما در طول هفته گذشته با 6 درصد کاهش نسبت به هفته پیش از آن، بیشترین کاهش هفتگی را در پنج هفته اخیر تجربه کرد.
هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در پایان معاملات آتی دیروز (جمعه) بازار نایمکس این کشور به قیمت 44 دلار و 44 سنت معامله شد که نسبت به روز پیش از آن سه درصد افزایش داشت. این در حالی است که در طول هفته جاری میلادی، قیمت نفت خام آمریکا تقریبا هفت درصد کاهش یافته است.
رویترز عامل افزایش دیروز قیمت نفت در بازارهای جهانی را ثابت ماندن فعالیت های حفاری شرکت های نفتی آمریکایی و رشد ضعیف اشتغال آمریکا در ماه اوت (مرداد-شهریور) عنوان کرد، در حالی که کاهش چشمگیر قیمت ها در طول هفته جاری را به مازاد عرضه نفت در بازارها نسبت داد.
بر اساس اعلام شرکت بین المللی بیکر هیوز آمریکا، در حالی که هفته میلادی گذشته به تعداد دکل های فعال حفاری آمریکا اضافه نشده بود، این هفته نیز تنها یک دکل به این تعداد اضافه شده و فعالیت های حفاری این کشور تقریبا ثابت بوده است.
همچنین، بنا به اعلام رویترز، سطح اشتغال آمریکا پس از آنکه در ماه های ژوئن و ژوئیه (اواسط خرداد تا اواسط مرداد) رشد قابل ملاحظه ای تجربه کرد، در ماه اوت از رشد خوبی برخوردار نبود.
نرخ اشتغال، بهترین شاخص برای ارزیابی وضع اقتصادی یک کشور است. رشد قدرتمند اشتغال آمریکا، افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت کالاهایی که به دلار قیمت گذاری می شوند را در پی دارد.
بر اساس گزارش وزارت کار آمریکا که روز جمعه منتشر شد، سطح اشتغال این کشور در ماه اوت تنها 151 هزار واحد افزایش یافت ، در حالی که در 2 ماه گذشته، ماهانه 270 هزار واحد افزایش داشت.
تحلیلگران بر این باورند، شرایط مازاد عرضه همچنان بر بازار نفت سایه افکنده است و به نظر نمی رسد اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست غیررسمی ماه سپتامبر (مهر) این سازمان در الجزایر در زمینه فریز سطح تولید به اجماع برسند.
 «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه روز گذشته به طور رسمی از ایران برای افزایش تولید و صادرات نفتش به سطح پیش از تحریم حمایت کرد.
«محمد بارکیندو» دبیرکل اوپک قرار است پنجم سپتامبر (15 شهریور) با «بیژن زنگنه» وزیر نفت ایران درباره طرح فریز نفتی گفت و گو کند.
وزیر نفت کشورمان به تازگی اعلام کرد، ایران از هر اقدامی برای مدیریت بازار و ایجاد ثبات در بازار جهانی نفت حمایت می کند و تاکید کرد، ایران باید به سهمی که پیش از تحریم ها در اختیار داشت بازگردد.
«بیژن زنگنه» افزود: باید توجه داشت که تهران در بی ثبات بازار نقشی نداشته است و در زمان وقوع بی ثباتی در بازار، صادرات نفت ایران تنها حدود یک میلیون بشکه در روز بوده است.
وی ادامه داد: بنابراین انتظار داریم کشورهایی که ثبات را به هم ریخته بودند نقش و سهم خود را در برگرداندن ثبات به بازار نفت ایفا کنند و آنچه برای ما مهم است بازگرداندن سهم ایران در بازار نفت است؛ البته این موضوع در اختیار من نیست و یک خواست ملی به شمار می رود.
تولید نفت ایران به دلیل تشدید تحریم های غرب، از روزانه 3.9 میلیون بشکه در سال 2008 به حدود یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز در دسامبر 2015 کاهش یافت.
پس از لغو تحریم ها در ژانویه (دی) گذشته، تولید نفت کشورمان افزایش پیدا کرد و در ماه ژوئیه (تیر-مرداد) به سه میلیون و 629 هزار بشکه در روز رسید.
قرار است اعضای اوپک و کشورهایی مانند روسیه در نشست غیررسمی در حاشیه نشست مجمع بین المللی انرژی که پنجم مهرماه در الجزایر برگزار می شود، بار دیگر طرح فریز نفتی را مورد بررسی قرار دهند.
تلاش کشورهای اوپک در نشست 17 آوریل 2016 (29 فروردین 1395) این سازمان در دوحه برای فریز سطح تولید نفت و حمایت از سطح قیمت ها به شکست انجامید. مخالفت عربستان سعودی به بهانه خودداری ایران از پیوستن به طرح فریز نفتی، علت این ناکامی بود.
در صورت تصویب طرح پیشنهادی فریز نفتی در فروردین ماه گذشته ، امضاکنندگان متعهد می شدند تولید نفت خود را حداکثر در سطح ماه ژانویه 2016 (بهمن 1394) حفظ کنند.
گزارش ها حاکی است، برخی کشورهای اوپک از جمله عربستان سعودی و عراق به شدت سطح تولید نفت خود را افزایش می دهند تا در صورت تصویب طرح فریز نفتی در نشست آتی اوپک، تولید نفت آنها در سطح بالاتری حفظ شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن