تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799047963




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بدهي دولت به کل سیستم بانكی به 161هزار میلیارد تومان رسید


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بدهي دولت به کل سیستم بانكی به 161هزار میلیارد تومان رسید
براساس آمارهاي بانك مركزي بدهي دولت به كل سيستم بانكي از 161 هزار ميليارد تومان گذشت و بدهي دولت به بانك مركزي در سال 94 با 33 درصد افزايش به 24 هزار و 410 ميليارد تومان رسيد كه تنها در سه سال گذشته 11 هزار و 249 ميليارد تومان افزايش داشته است.
نویسنده : هادی غلامحسینی 
به گزارش «جوان»، به رغم ادعاي انضباط مالي در دولت بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه در سال گذشته نه تنها هيچ‌گونه تغيير در رويكرد دولت در رابطه با استقراض از بانك مركزي رخ نداده بلكه در برخي برهه‌ها استقراض دولت از بانك مركزي تشديد شده است.

 بر اساس جزئيات خلاصه دارايي‌ها و بدهي‌هاي سيستم بانكي كه در خرداد ماه سال 95 منتشر شده است، بدهي دولت 161 هزار و 820 ميليارد تومان و بدهي شركت‌‌ها و مؤسسات دولتي 28 هزار و 780 ميليارد تومان است كه در سه ماهه ابتدايي امسال بدهي دولت 12/7 درصد افزايش و بدهي شركت‌ها و مؤسسات دولتي 5/1 درصد كاهش داشته است.

رشد بدهي بخش دولتي به بانك مركزي در يك سال منتهي به خرداد 95 به ميزان 18/6 درصد و در سه ماهه اول امسال 13/4 درصد بوده و مجموع بدهي بخش دولتي به بانك مركزي را به رقم 59 هزار و 20 ميليارد تومان رسانده است. بدهي دولت در خرداد ماه به بانك مركزي 33 هزار و 350 ميليارد تومان، در اسفند سال گذشته 24 هزار و 410 ميليارد تومان، در خرداد پارسال 24 هزار و 720 ميليارد تومان، اسفند 93 به ميزان 18 هزار و 360 ميليارد تومان و در خرداد ماه سال 93 حدود 19 هزار و 110 ميليارد تومان بوده است.

بدهي‌هاي دولت به بانك مركزي در سه سال گذشته روند صعودي داشته به طوري‌ كه از 13 هزار و 161 ميليارد تومان در پايان سال 91 به 24 هزار و 720 ميليارد تومان در سال گذشته رسيده است.
از طرف ديگر به نظر مي‌رسد دولت بخش قابل توجهي از تنخواه بودجه سال 94 را تسويه نكرده زيرا فقط در سال گذشته بدهي دولت به بانك مركزي 6 هزار و 52 ميليارد تومان افزايش يافته است. البته رشد بدهي دولت به بانك مركزي در سه ماهه اول امسال بيشتر به دليل تنخواه بودجه 95 است.
مجموع بدهي بخش دولتي به بانك‌ها و مؤسسات اعتباري در پايان خرداد ماه امسال 131 هزار و 580 ميليارد تومان بوده كه در 12 ماه منتهي به خرداد ماه امسال 23/4 درصد و در سه ماهه اول امسال 8 درصد رشد داشته است.

سهم دولت از بدهي به بانك‌ها و مؤسسات اعتباري 128 هزار و 470 ميليارد تومان و سهم شركت‌ها و مؤسسات اعتباري 3 هزار و 110 ميليارد تومان است.
سپرده بانك‌ها نزد بانك مركزي 115 هزار و570 ميليارد تومان بوده كه در 12 ماه منتهي به خرداد 25/7 درصد رشد داشته است. سپرده‌هاي بخش غيردولتي نزد بانك‌ها و مؤسسات اعتباري 128 هزار و 340 ميليارد تومان بوده است كه در 12 ماه منتهي به خرداد 30/7 درصد رشد را در بر داشته است.
حجم كل بدهي بانك‌ها به بانك مركزي در 12 ماه منتهي به خرداد 95 با 10 درصد رشد به 89 هزار و 510 ميليارد تومان رسانده است.
 
بدهی 34 هزار میلیاردی بانك‌هاي تجاري دولتي
مجموع بدهي بخش دولتي به بانك‌هاي تجاري دولتي (ملي، سپه و پست بانك) در خرداد ماه امسال 34 هزار و 290 ميليارد تومان است كه نسبت به خرداد ماه سال گذشته 20/1 درصد رشد داشته است.
همچنين بدهي بانك‌هاي تجاري دولتي (ملي، سپه و پست بانك) به بانك مركزي در 12 ماه منتهي به خرداد ماه سال جاري در مجموع به 19 هزار و 170 ميليارد تومان رسيده است.
   
بدهي 42هزار ميلياردي بانك‌هاي تخصصي
در بخش بانك‌هاي تخصصي، كه به نظر مي‌رسد منظور بانك‌هاي دولتي چون بانك مسكن، صنعت و معدن، توسعه صادرات، كشاورزي و تعاون است، بدهي دولت در پايان خرداد ماه 95 بالغ بر 42 هزار و 690 ميليارد تومان است كه در يك سال منتهي به ماه مورد بررسي 24/3 درصد و در سه ماهه اول امسال 10/7 درصد رشد كرده است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن