تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس با آبى غسل كند كه پيش‏تر در آن غسل شده است و به جذام مبتلا شود، كسى را جز خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820434360




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحریم سبب شکاف بین استانداردهای داخلی بانکها با مقررات بین المللی شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: دبیر بیست و هفتمین همایش بانکداری اسلامی: تحریم سبب شکاف بین استانداردهای داخلی بانکها با مقررات بین المللی شد دبیر بیست و هفتمین همایش بانکداری اسلامی گفت: در یک دهه گذشته به دلیل تحریم های ظالمانه به نظام بانکی کشور، تعاملات بین المللی بانک های ایران به حداقل رسیده و همین مساله سبب شکاف بین استانداردها و مقررات داخلی بانکی با مقررات بین المللی شده است.
۱۳۹۵ سه شنبه ۹ شهريور ساعت 09:46

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، «محسن خوش طینت» امروز (سه شنبه) در نخستین روز از بیست و هفتمین همایش بانکداری اسلامی در محل سالن اجلاس سران افزود: این همایش با 27 سال سابقه و قدمت، همه ساله هم زمان با تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا از شهریورماه سال 1362 تاکنون برگزار می شود.
به گفته این مقام مسئول، این همایش فرصت مغتنمی برای گسترش دانش بانکداری و هم افزایی افکار بین خبرگان این عرصه است تا با اخذ نظرات صاحبنظران درباره مسائل جاری بانکی، بستری برای سیاستگذاران نظام بانکی و سیاستگذاران اقتصادی کشور فراهم کنند.
وی با بیان اینکه همایش امسال به «تعامل نظام بانکداری بدون ربا با بانکداری بین الملل» نامگذاری شده است، صنعت بانکداری را از پیچیده ترین بخش اقتصادی کشور توصیف کرد که تحت تاثیر مقررات توسط ناظران بانکی قرار دارد.
وی ادامه داد: الزامات سرمایه ای کمیته بین المللی بانکی و تامین مالی تروریسم، از جمله مواردی است که تعامل با نظام بانکی بین الملل را با چالش مواجه کرده است.
دبیر بیست و هفتمین همایش بانکداری اسلامی اظهار داشت: در این همایش دو روزه 19 مقاله به صورت شفاهی ارایه و 24 مقاله برای درج در مجموعه مقالات همایش انتخاب شده و در حاشیه آن، نمایشگاهی برای آشنایی مدیران بانکی با ابزارها و تجهیزات نوین بانکی برپا شده است.
 بیست و هفتمین همایش بانکداری اسلامی امروز(سه شنبه) با حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه، علی طیب نیا وزیر اموراقتصادی ودارایی و ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی ایران در محل سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد.
در این همایش دو روزه مدیران ارشد حوزه پولی و بانکی کشور، استادان دانشگاه، کارشناسان و صاحب نظران این حوزه حضور دارند.
با توجه به تدوین لوایح «بانکداری ایران» و «بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» و رسیدگی به آن در دولت، همایش امسال از اهمیت بالایی برای تبیین چالش ها و فرصت های نظام بانکی کشور برخوردار است.
«تعامل نظام بانکداری بدون ربا با بانکداری بین الملل» موضوع محوری این همایش است و صاحب نظران داخلی و خارجی مسایلی چون «تجربه بانک های اسلامی و چالش های نظام بانکی کشور در تعامل با مقررات بانکداری بین الملل»، «اصلاح ساختارها و فرآیندهای اجرایی نظام بانکی کشور»، «سلامت نظام بانکی و نهادسازی و ابزارسازی در راستای تعامل با بانکداری بین الملل» و «راهکارهای متنوع سازی و توسعه خدمات بانکی بین الملل در نظام بانکی کشور» را مورد بحث و کنکاش قرار می دهند.
همچنین کارشناسان حوزه پولی و بانکی در این همایش دو روزه به بررسی چالش های تعاملات مالی بانک های اسلامی با بانک های غیر اسلامی و تجربه بانک توسعه اسلامی در تعامل با مقررات بانکداری بین الملل می پردازند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن