تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803747092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بزرگنمايي كاهش سود تسهيلات مسکن از سوي رئيس‌جمهور


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بزرگنمايي كاهش سود تسهيلات مسکن از سوي رئيس‌جمهور
يكي از حوزه‌هايي كه دولت يازدهم به جز حمله به مسكن مهر هيچ حرف ديگري ندارد حوزه مسكن است، از اين رو در هفته دولت مقرر شد نرخ سود تسهيلات صندوق يكم، به شرط خريد مسكن در بافت فرسوده 8 درصد و خارج از اين حوزه 5/9 درصد در نظر گرفته شود.
نویسنده : هادی غلامحسینی 


به گزارش «جوان»، عملكرد منفي وزير راه و شهرسازي در حوزه مسكن گويا موجب شد تا نرخ سود تسهيلات صندوق يكم، به شرط خريد مسكن در بافت فرسوده 8درصد و خارج از اين حوزه 5/9 درصد شود، اين در حالي است كه اين امر اتفاق كوچكي است زيرا سالانه فقط 100هزار سهميه براي پرداخت چنين وامي پيش‌بيني شده است.

روز گذشته حسن روحاني رئيس‌جمهور تلاش كرد كاهش چند درصدي سود تسهيلات صندوق يكم مسكن كه براي خانه اولي‌هاست را بسيار بزرگنمايي كند و از سوي ديگر مديرعامل بانك مسكن نيز سعي كرد سر خط روحاني را ادامه دهد اما همه اين موارد درحالي رخ مي‌دهد كه مسكن در ركود عميق فرو رفته و تعميق ركود در بخش مسكن حوزه اشتغال و همچنين صنايع مرتبط را بسيار دچار مشكل كرده است و در اين بين دولت يازدهم نتوانست با همه طرح‌هاي خود اين بازار را بهبود بخشد. محمدهاشم بت‌شكن با اشاره به سخنراني رئيس‌جمهور و اعلام خبر هديه دولت براي كاهش نرخ سود تسهيلات مسكن گفت: متقاضياني كه در بافت فرسوده اقدام به خريد مسكن از طريق دريافت تسهيلات صندوق يكم كنند، نرخ سود تسهيلات آنها 8 درصد و متقاضياني كه در خارج از بافت فرسوده اقدام به خريد مسكن كنند، نرخ سود آنها 9/5 درصد خواهد بود.

مديرعامل بانك مسكن گفت: با كاهش نرخ سود تسهيلات مسكن صندوق پس‌انداز يكم (خانه اولي‌ها) به طور متوسط براي تسهيلات 60 ميليون توماني كه از يك سال و سه ماه قبل سپرده‌گذاري آن شروع شده است، چيزي حدود 41 درصد در اقساط پرداختي استفاده‌كنندگان كاهش رخ مي‌دهد چراكه اگر فرد در مراكز استان‌ها و متقاضياني در مراكز استان‌ها تسهيلاتي 60 ميليون توماني با نرخ 14درصد دريافت مي‌كردند، بايد ماهانه 860 هزار تومان اقساط پرداخت مي‌كردند، اما امروز با كاهش نرخ سود در بافت فرسوده به 8 درصد، ميزان اقساط به 512 هزار تومان كاهش مي‌يابد.
بت‌شكن گفت: نرخ سود تسهيلات 80 ميليوني صندوق يكم براي بافت فرسوده 8 درصد و براي ساير بافت‌ها 9/5 درصد است.

وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه دستورالعمل اجرايي كاهش نرخ سود تسهيلات مسكن از چه زماني به شعب ابلاغ مي‌شود، گفت: دستورالعمل اجرايي تسهيلات 80 ميليوني مسكن در طول هفته آينده با هماهنگي‌اي كه با بانك مركزي انجام خواهد شد به شعب ابلاغ مي‌شود.
متوسط دريافت تسهيلات مسكن در مراكز استان‌ها 60 ميليون تومان است، بنابراين اگر متقاضيان در مراكز استان‌ها با نرخ سود 8 درصد در بافت فرسوده اقدام به خريد مسكن كنند، اقساط ماهانه آنها 862 هزار تومان خواهد بود. ميزان اقساط 80 ميليوني خريد مسكن در شهر تهران نيز با نرخ سود 8 درصد براي بافت فرسوده 683 هزار تومان و براي ساير مناطق (غيربافت فرسوده) 742 هزار تومان خواهد بود.

براساس اين گزارش يكي از حوزه‌هايي كه دولت يازدهم به جز حمله به مسكن مهر هيچ حرف ديگري ندارد، حوزه مسكن است.
وزير راه و شهرسازي در سال پاياني دولت در حالي همچنان در حال حمله به مسكن مهر است كه عملكرد قابل دفاعي در حوزه مسكن ندارد و مسكن يكي از حوزه‌هايي است كه به دليل فرورفتن در ركود، اثر بسيار منفي بر اشتغال و همچنين صنايع مرتبط با ساخت و ساز داشته است.

به گزارش «جوان»، بانك مسكن در دولت يازدهم خط اعتباري 10هزار ميلياردي را كه از محل جمع‌آوري اقساط مسكن مهر حاصل كرده بود، استمهال كرد و به بانك مركزي باز نگرداند و از سوي ديگر زمين‌هايي كه با مجوز مجلس جهت تأمين زيرساخت پروژه‌هاي مسكن مهر در پرديس به فروش رساند، در جهت افزايش سرمايه خود به كار برد. با این اتفاقات بايد عنوان داشت كه بانك مسكن هر ماه منابع قابل ملاحظه‌اي را از محل بازپرداخت اقساط مسكن مهر مهر به‌دست مي‌آورد، همچنين بايد عنوان داشت كه قيمت اوراق تسهيلات خريد مسكن در بازار فرابورس به رغم آنكه مسكن در ركود است بسيار بالاست و گراني اوراق تسه نيز سودآوري خوبي را براي بانك مسكن به همراه آورده است. از سوي ديگر با افزايش سقف تسهيلات مسكن در دولت يازدهم از محدوده 20 ميليون تومان به محدوده 60تا 80 ميليون تومان عملاً اقشار ضعيف جامعه را براي برخورداري از امكانات مالي بانك تخصصي دولتي مسكن حذف و محروم كرده است.

 در مجلس گذشته مسئولان بانك مسكن و وزارت راه و شهرسازي خواستار تأمين منابع براي پيشبرد مسكن مهر شدند، از اين رو مجوزي از سوي مجلس براي فروش زمين در شهرهاي جديدي چون پرديس صادر شد و از سوي ديگر نيز بانك مركزي خط اعتباري 10 هزار ميلياردي را براي بانك مسكن استمهال كرد ولي اين منابع به مسكن مهر نرفت بلكه براي افزايش سرمايه بانك مسكن و همچنين ساير طرح‌هاي دولت مانند صندوق پس‌انداز يكم به كارگيري شد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن