تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815085091




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گیاهان دارویی موثر در سندرم پیش از قاعدگی


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: ماهنامه طبیب سبز: بسیار از زنان برخی علائم نا خوشایند یا ناراحت کننده را طی چرخه قاعدگی خود احساس می کنند. در بعضی از زنان این نشانه ها قابل توجه ولی کوتاه مدت هستند و ناتوان کننده نیستند. اما بعضی دیگر ممکن است یک دو نشانه از دامنه وسیع نشانه ها را که موقتاً عملکرد طبیعی شان را مختل می کند داشته باشند. این نشانه ها ممکن است از چند شاعت تا چند ماه تداوم داشته باشد.
 

 
سندرم پیش از قاعدگی

 

1. گیاه پنج انگشت با نام علمی Vitexagnus-castus که اثرات قابل مقایسه با داروی فلوگزتین در درمان علائم سندرم پیش از قاعدگی دارد. این گیاه در ایران می روید و به راحتی قابل تکثیر است.

 
 
گیاهان دارویی موثر در سندرم پیش از قاعدگی


2. گیاه علف چای یا هوفاریقون با نام علمی Hypericum perforatum به عنوان داروی ضد افسردگی موثری شناخته شده است. آثار جانبی مصرف این دارو شامل ناراحتی گوارشی، سردرد، تحریک پذیری عصبی و حساسیت نوری است. همچنین باید از تداخلات دارویی این گیاه یا برخی داروها از جمله داروهای جلوگیری از حاملگی، تئوفیلین، سیکلوسپورین، برخی داروهای ضد ویروس، بوسپیرون، استاتین، دیگوکسین، کاربامازپین و بلوکرهای کلسیم آگاه بود. این گیاه به راحتی در اکثر نقاط کشور قابل تکثیر است.

 

گیاهان دارویی موثر در سندرم پیش از قاعدگی

 

3. درخت جینکو یا ژینکو با نام علمی Ginkobiloba در درمان حساسیت و ناراحتی پستان و برای افزایش تمرکز به کار می رود. آثار جانبی آن شامل سردرد و ناراحتی گوارشی است. مصرف زیاد این دارو باعث تهوع، استفراغ، اسهال، بی قراری و بی خوابی می شود. این درخت به عنوان یک گیاه زینتی زیبا با برگ های متعدد در ایران وجود دارد و به ویژه در فصل پاییز منظره ای دیدنی را پدید می آورد.
 

گیاهان دارویی موثر در سندرم پیش از قاعدگی
 






۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن