تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 19 آبان 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1827579340




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیر عاشق در سینما نداریم


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
 مدیر عاشق در سینما نداریم
مدیر عاشق در سینما نداریم باید به انتقال داشته های فکری خود در سطح جهانی بپردازیم که این کار همتی می خواهد که تا به حال کمتر اتفاق افتاده است. برخی برنامه ریزی ها هم کاملا غلط بوده است.


به گزارش فرهنگ نیوز؛ ابوالفضل جلیلی، فیلمساز جهانی سینمای ایران مواضعی صریح و شفاف درباره همه اتفاقات داشته و فردی آگاه در زمینه های مختلف است. در واقع جدا از تبحر خاصی که جلیلی در توصیف آدم هایی واقعی در آثارش دارد می تواند به عنوان یک صاحب نظر در زمینه مسائلی چون رسانه و نقش آن در جهان معاصر و معضلات موجود فرهنگی و هنری به دیدگاهی ارزنده بپردازد. فرصتی دست داد تا با این فیلمساز جهانی سینمای ایران گپ و گفتی صورت دهم و به شکلی اجمالی از علائق او و از شرایط امروز فرهنگی سخن بگوییم که در ادامه می آید.می دانم که علاقمند بودید که خبرنگار شوید و بارها در گفت و گوهای دوستانه ای که با هم داشتیم، نشان دادید صاحب نظر در زمینه های گوناگون هستید. به نظرتان فضای رسانه ای ما امروزه می تواند به شکلی شفاف به بیان حقایق بپردازد؟از این نظر می خواستم خبرنگار شوم که دوست داشتم خبرنگاری باشم که وقتی وارد هر جایی می شوم تن افراد آن محیط بلرزد، یعنی بدانند من خبرنگاری هستم که می خواهم با تمام وجود به دنبال حقیقت باشم و این برایم خیلی مهم است. حالا که خبرنگار نشدم، خودم با خودم مصاحبه و جدل می کنم، یعنی به جای دیگران عملکرد خودم را مورد نقد قرار می دهم تا به حقیقت وجودی خودم برسم. البته متاسفانه حالا همه چیز دسته بندی شده و این در حالی است که اوایل انقلاب همه دنیا از این جهت به ما توجه کردند که کشورمان به دور از هرگونه وابستگی به شرق و غرب در پی خود اتکایی و استقلال بود. یادم می آید اوایل انقلاب که با آقای حداد عادل در تلویزیون بودم به ایشان گفتم که روزی می رسد که خیلی ها چنان به دیگران مشکوک می شوند که برای خود محافظ می گذارند و حتی به آن محافظ هم مشکوک شوند!در واقع خیلی ها به دلیل عاشق نبودن در کارشان به شکل کارمندی و منفعلانه برخورد می کنند! این نگاه درباره مدیران فرهنگی و فیلمسازان هم صدق می کند.بله، همین طور است. مثلا برخی ها به دنبال این هستند که فیلم خود را به جشنواره ها و جوایزی مانند اسکار بفرستند، در صورتی که باید چنان مرتبه والا و نگاه عاشقانه ای به اثر وجود داشته باشد که اصلا به دنبال این گونه جوایز نباشیم. متاسفانه ما مدیر عاشق در سینما نداریم و آن ها بیشتر به دنبال حفظ پست و مقام خود هستند.به نظرتان سینمای ایران می تواند در راستای مفاهیم این سرزمین ابعادی بین المللی بیابد؟باید به انتقال داشته های فکری خود در سطح جهانی بپردازیم که این کار همتی می خواهد که تا به حال کمتر اتفاق افتاده است. برخی برنامه ریزی ها هم کاملا غلط بوده است. مثلا سال ها بود که جشنواره فجر به شکل توامان از آثار ملی و خارجی برگزار می شد که معمولا تمرکز نگاه ها به سمت فیلم های ایرانی بود و در 2 سالی که جشنواره به شکلی مستقل برگزار می شود با وجود ایجاد شرایطی بهتر به لحاظ ماهوی دارای ایراداتی است، چرا که اصولا تفکیک جشنواره به شکلی گسسته امری پذیرفتنی در هیچ کجای جهان نخواهد بود.چگونه سینمای جهان می تواند فراتر از آثاری بیگانه با اصالت ساخته های ما برخورد کند؟ و این تعاملات چگونه می تواند در مسیر پیشرفت سینمای ایران درآید؟من بارها با خارجی هایی برخورد کردم که دوست داشتند بیایند ایران و کار کنند اما هراس از فعالیت در این جا داشتند و اعتماد لازم در آن ها شکل نگرفته است. آن ها با آدم ها مشکلی ندارند، اما مشکلاتی وجود دارد و در این سینما هزاران تصمیم گیرنده وجود دارد.به نظرتان سینما این قابلیت این را دارد که واقعیت را کشف نماید؟بله، بستگی به احوال فیلمساز دارد که به آن درجه والا دست پیدا کند و این خیلی مشکل است. حتی جریان نئورئالیسم ایتالیا هم نتوانسته است به حقیقت دست یابد. از این نظر فیلمسازان ایرانی باید متکی به فرهنگ و داشته های خود در مسیر هنری والا گام بردارند و اگر اثری از درون هنرمند برآید حتما موفق خواهد بود.

منبع: تسنیم


95/5/31 - 12:03 - 2016-8-21 12:03:42





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن