تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820963874




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زباله‌هاي دارويي حكايت از چرخه معيوب درمان دارد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: زباله‌هاي دارويي حكايت از چرخه معيوب درمان دارد
دبير انجمن علمي داروسازان ايران با اشاره به چالش شيوه امحاي داروهاي تاريخ مصرف گذشته و زباله‌هاي دارويي، وجود اين زباله را نشانه‌اي از چرخه معيوب درمان دانست.
نویسنده : كبري فرشچي 
به گزارش «جوان»، سيد حميد خويي، دبير انجمن علمي داروسازان ايران در نشست خبري پانزدهمين همايش سالانه انجمن علمي داروسازان ايران درباره علت توليد زباله‌هاي دارويي در منازل مردم اظهار داشت: از مهم‌ترين دلايلي كه مردم در منازل خود دارو انباشته مي‌كنند مي‌توان به دو دليل اشاره كرد، از جمله اينكه دارو بايد به اندازه بيماري از سوي پزشك تجويز شود و اگر اضافه بر آن تجويز شود، اشكال دارد. از طرفي هم بايد بيمار دارو را درست مصرف كند تا دارو اضافه نماند، بنابراين اين دو دليل از مهم‌ترين دلايلي است كه باعث مي‌شود مردم داروهاي زيادي را در منزل انبار كنند.

وي همچنين با اشاره به بحث مصرف مسكن‌ها براي كاهش درد در بيماران تأكيد كرد: هر‌چند مسكن‌ها مانند آنتي‌بيوتيك‌ها نيستند كه با مصرف بالاي آنها با مقاومت دارويي مواجه شويم اما درباره مسكن‌هاي مخدر با مصرف در دوزهاي بالا اثر‌بخشي دارو كم مي‌شود و اين هشداري است براي افراد كه در بروز برخي بيماري‌ها مانند سر‌درد از داروهاي مخدري مانند ترامادول استفاده نكنند.
 
عوارض زيست‌محيطي زباله‌هاي دارويي
نوشاد هاشميان، نايب رئيس انجمن علمي داروسازان نيز با تأكيد بر اينكه اگر از داروهاي تسكين‌دهنده درد به درستي استفاده نشود، اثرگذاري آن كاهش مي‌يابد، ‌افزود: استفاده از دارو به شكل صحيح، ‌دوز دارويي مناسب بيمار موجب مي‌شود حداكثر رضايت و كمترين عوارض جانبي را شاهد باشيم.

وي ادامه داد: انباشت دارو در خانه‌ها يكي از معضلاتي است كه در كشور وجود دارد و افراد به دليل اين مسئله داروها را در كنار زباله‌هاي ديگر قرار داده مي‌دهند و اين مسئله عوارض زيست‌محيطي فراواني را به همراه خواهد داشت، بنابراين ايجاد شرايط لازم براي پيشگيري از اين مسئله ضرورت دارد اما در حال حاضر زيرساخت‌هاي لازم براي جمع‌آوري زباله‌هاي دارويي وجود ندارد.
 گفتني است پانزدهمين همايش سالانه انجمن علمي داروسازان ايران 3 تا 5 شهريور به مناسبت روز داروساز برگزار مي‌شود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن