تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821168538




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لطفا یک استخاره بگیرید که خوب بیاید!


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: لطفا یک استخاره بگیرید که خوب بیاید!

محمدرضا زائری در خبرآنلاین نوشت: شاید در نظر اول این جمله طنزآمیز و غیر طبیعی به نظر بیاید ولی وقتی که به عمق آن بیاندیشیم و حقایق اطراف خود را مرور کنیم خواهیم دید که این طنز تلخ واقعیت دارد. سالها پيش زماني كه تازه لباس روحانيت را پوشيده بودم مردي ميانسال از من استخاره خواست و قبل از آن كه مصحف شريف را باز كنم و پاسخ دهم با لحني خاص گفت : "لطفا خوب باشه "! در آن زمان من از اين سخن و توقع او تعجب كردم و برآشفتم ، ليكن با مرور زمان ديدم كه ما همه - جز اندكي استثنا - همين طور هستيم و در همه مسايل به دنبال تحقق توقع و انتظار پيش ساخته خود هستيم !
اينگونه است كه باورها و نگرشهاي پيش ساخته و پيش خواسته بر ذهن و زبان ما حكم مي كنند و رفتار ها و گفتارهاي ما را مي سازند و به تعبيري آنچه از پيش داريم و پدرانمان گفته اند ملاك تصميم و محور جهت گيري هاي ما هستند.
و شگفت اينجاست كه همه آنچه پيامبران الهي با آن ستيزه داشته و درگير بوده اند همين " آباؤنا " بوده و دعوت الهي از ما خواسته كه باورهاي قالبي پيشين را كنار بگذاريم و خود بيانديشيم و راه حق را بيابيم و دقيقا ما در همين مسير الهي با ملاك و معيار "آباؤنا " عمل مي كنيم ! پيش از آن كه سخني را بشنويم و در آن تفكر كنيم حكم و قضاوت داريم و قبل از آن كه موضوعي مطرح شود برايش تصميم گرفته ايم و در واقع كسي را مي پسنديم و دوست داريم كه حرف مورد انتظار و مطلوب ما را بر زبان بياورد !
وقتي همه منتظر شنيدن حرف مورد نظر خود هستيم و تحمل خلاف مشهور را هم نداريم ديگر چه تفكري را مي توان جستجو كرد ؟ و وقتي تفكر و فلسفه از ميان رفت ديگر از چه تمدني مي شود سخن گفت ؟
عظمت تمدن اسلامي از جايي آغاز گرديد كه باب تفكر و علم و انديشيدن و خلاف "آباؤنا" گشوده شد و اوج دوران اقتدار و عظمت مسلمانان جايي بود كه پيشوايان ما حتى با ملحدين و مخالفين دين به آزادي و تحمل گفتگو مي كردند.
برجسته ترين جلوه حضور قدسي ثامن الحجج عليه السلام در ايران و اقامت بابركت ايشان در طوس ايجاد فضاي علمي و فكري در راستاي تبيين معارف و تشريح حقايق ديني و ارائه تجربه اي متين و استوار از شنيدن و گفتن و خواندن و نوشتن بود.
اگر پيروان آن امام همام هستيم و اگر از اهل دين صاحب رسالت و مذهب خاتم وصايتيم بايد به جاي توقع شنيدن مطلوب خود به دنبال حق باشيم ، هر چه هست . اگر سوداي تحقق دوباره تمدن اسلامي را داريم بايد به جاي تكرار طوطي وار كلمات و الفاظ به گرمي بازار انديشه و تفكر بكوشيم و اجازه بدهيم آنچه حق است رونق يابد نه آنچه ما دوست داريم و مي پسنديم.
اگر به داوري كتاب خدا معتقديم بايد تسليم پاسخ استخاره باشيم ، چه خوب و چه بد !
اگر دلبسته مرام و مكتب سلطان خراسانيم بايد بر اساس تفكر و انديشه در راه خواندن و فهميدن و نوشتن و گفتن گام برداريم و تنها در جستجوي حق باشيم.



شنبه, 30 مرداد 1395 ساعت 13:01





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن