تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804323244




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نوبخت: واردات غذا از تولید کشاورزان داخلی ارزان‌تر تمام می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نوبخت: واردات غذا از تولید کشاورزان داخلی ارزان‌تر تمام می‌شود
مسئولان دولتي مدام از حمايت توليد داخل سخن مي‌گويند و افزايش توليدات كشاورزي را يكي از موفقيت‌هاي دولت تدبير عنوان مي‌كنند و در مقابل سخنگوي دولت از ارزان بودن واردات محصولات كشاورزي سخن مي‌گويد و از كشاورزان مي‌خواهد كه شرايط دولت را درك كنند!


مسئولان دولتي مدام از حمايت توليد داخل سخن مي‌گويند و افزايش توليدات كشاورزي  را يكي از موفقيت‌هاي دولت تدبير عنوان مي‌كنند  و در مقابل سخنگوي دولت از ارزان بودن واردات محصولات كشاورزي سخن مي‌گويد و از كشاورزان مي‌خواهد كه شرايط دولت را درك كنند!
 به گزارش «نسيم آنلاين»، محمدباقر نوبخت با تأكيد بر اينكه مهار قيمت كالاهاي اساسي در جريان است، گفت: در خصوص برنج در حال برداشت اين محصول هستيم و حداكثر تا ماه آينده برنج‌هاي داخلي وارد بازار خواهد شد و عرضه فراوان برنج از سوي برنجكاران قيمت را در بازار تعديل خواهد كرد.
وي ادامه داد: البته خيلي تلاش داريم كه دست به واردات برنج نزنيم، ولي در صورت لزوم براي تنظيم بازار با رعايت حقوق كشاورزان به رعايت حقوق مصرف‌كنندگان نيز خواهيم پرداخت و با واردات كالاهاي اساسي تنظيم بازار را به دست خواهيم گرفت.
وي همچنين با اشاره به اينكه خريد 10 ميليون و 500 هزار تن گندم با اعتبار 12 هزار و 800 ميليارد تومان در دستور كار دولت است، گفت: منابع دولت به صورت تدريجي در طول سال به دست مي‌آيد ولي مطالبات گندمكاران در همين چند ماه اول است. بنابر‌اين تلاش كرديم بخشي از مطالبات گندمكاران را از طريق خزانه عمومي پرداخت كنيم.
وي ضمن قدرداني از كشاورزان افزود: واردات به مراتب براي ما ارزان‌تر تمام مي‌شود ولي ما هيچ وقت راضي نمي‌شويم كالاي راهبردي گندم را از طريق واردات تأمين كنيم و حاضريم اين كالا را به صورت گرانتر ولي از كشاورزان بخريم. هر چند اين رقم گران نيست و زحمات كشاورزان بيشتر از اينها براي ما ارزش دارد.
نوبخت تأكيد كرد: انتظار داريم كشاورزان عزيز ما را درك كنند و ان‌شاءالله تمام مطالبات آنها را ظرف يكي، دو ماه آينده پرداخت خواهيم كرد.

 مهاجران: اگر بخواهند، مي‌توانند با قاچاق ميوه مقابله كنند
جدي شدن مبارزه با قاچاق در ماه‌هاي گذشته موجب شد تعداد ميوه‌هاي قاچاق از ۲۴ به چهار قلم كاهش يابد، اما همچنان قاچاق پرتقال‌هاي مصري، زغال اخته و اووكادو تركيه‌اي و ليموترش برزيلي ادامه دارد. رئيس اتحاديه ميوه‌فروشان معتقد است كه اين ميوه‌ها در كانتينرهاي يخچال‌دار وارد كشور مي‌شود و آقايان اگر بخواهند مي‌توانند از قاچاق همين چهار قلم نيز جلوگيري كنند.
واردات ميوه به صورت قاچاق در تمام فصول سال به معضل جدي باغداران تبديل شده است. اخيراً نيز قاچاق زغال اخته تركيه‌اي و ليمو‌ترش برزيلي با واكنش اتحاديه باغداران و فروشندگان ميوه مواجه شده است.

 زغال اخته قاچاق، درشت و بي‌طعم
حسين مهاجران رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه با تأكيد بر اينكه اگر قرار است واردات شود بايد برحسب نياز باشد و كارشناسي شده اين كار را انجام دهند، افزود: ما همواره شاهد هستيم كه ميوه‌هاي وارداتي كيفيت پايين و قيمت بالايي دارند كه اسم اين كار را نمي‌توان حمايت از توليدكننده و مصرف‌كننده گذاشت.
وي به ارزاني قيمت ميوه‌ها در تركيه اشاره كرده و افزود: به رغم قيمت حمل و نقل، اين ميوه‌هاي بي‌كيفيت با همان قيمت بازار داخل به فروش مي‌رسد. زغال اخته‌هاي قاچاق درشت و بي‌طعم هستند و با همان قيمت داخلي؛كيلو‌يي ۱۰ هزار تومان در ميدان ميوه خريد و فروش مي‌شود.
وي گفت: با شدت يافتن مبارزه با قاچاق، ميوه‌هاي ممنوعه از ۲۴ قلم به چهار قلم كاهش يافته و البته اگر آقايان بخواهند قطعاً مي‌توانند از قاچاق اين چهار قلم جلوگيري كنند.
رئيس اتحاديه باغداران تهران در واكنش به ادامه دار شدن واردات ميوه‌هاي ممنوعه خارجي و عرضه زغال‌اخته وارداتي در بازار داخل اظهار داشت: متأسفانه موضوع واردات ميوه‌هاي ممنوعه در حال مزمن شدن و تبديل به يك بحران است.
مجتبي شادلو نيز مانند مهاجران معتقد است كه اگر با اين مسئله برخوردي مؤثر و به موقع صورت بگيرد، محال است دوباره شاهد تكرار آن باشيم.
رئيس اتحاديه باغداران استان تهران با بيان اينكه دست‌اندركاران واردات غيرمجاز ميوه نسبت به كشور ما نيت سوء دارند و در پي نابودي توليداتمان هستند، اضافه كرد: در حال حاضر بازار ميوه شرايط كاملاً متعادلي دارد و هيچ‌گونه كمبودي در اين زمينه وجود ندارد.
شادلو با اشاره به قيمت مناسب ميوه‌هاي داخلي در سال‌جاري گفت: حتي قيمت برخي اقلام داخل ‌معادل چند سال قبل است و تغيير قيمتي در اين زمينه نداشته‌ايم. وي ادامه‌دار شدن واردات ميوه به كشور را خيانت به توليد، توليدكننده و مصرف‌كنندگان خواند.
شادلو تصريح كرد: مردم خودشان قضاوت كنند كه كشور ما چقدر نياز به واردات زغال اخته دارد.
وي همچنين با بيان اينكه برداشت ليموترش در كشور تا اواخر مهرماه ادامه دارد و عرضه اين محصول در بازار زياد خواهد شد، اظهار داشت: باغات ليموترش كشور كه با شيوع آفت جاروك جادوگر آسيب جدي ديده بودند مجدداً احيا شده‌اند و مشكلي در اين زمينه وجود ندارد.

  احتمال آلودگي عمدي وجود دارد
 اخيراً دبيركل خانه كشاورز در پاسخ به اين پرسش كه با محموله‌هاي ميوه كه به صورت غيرقانوني وارد شده‌اند چه بايد كرد؟ اعلام كرده است: بايد با اين محموله‌ها طبق قانون برخورد شود. به نظر من بايد اين ميوه‌ها را مصادره كرد و به صورت رايگان در اختيار اقشار آسيب‌پذير قرار داد.
مديركل دفتر قرنطينه سازمان حفظ نباتات در واكنش به اظهارات كلانتري با بيان اينكه تأييد سلامت ميوه‌هاي قاچاق ممكن نيست و در اين زمينه بحث اگروتروريسم وبيوتروريسم مطرح است، گفت: بهتر است از ميوه‌هاي قاچاق به فقرا حاتم‌بخشي نشود.
اكبر آهنگران در گفت‌و‌گو با مهر در واكنش به مباحث مطرح شده از سوي برخي كارشناسان مبني بر اينكه ميوه‌هاي قاچاق به نفع اقشار آسيب‌پذير مصادره شوند، اظهار داشت: اگر كسي هست كه ادعا مي‌كند مي‌تواند سلامت ميوه‌هاي ممنوعه را تأييد كند، روش اين كار را نيز بگويد.
وي با بيان اينكه درباره اين ميوه‌ها علاوه بر امكان آلودگي سهوي به آفت و بيماري‌ها امكان آلودگي عمدي (اگروتروريسم) نيز وجود دارد، تصريح كرد: در اين زمينه حتي امكان آلودگي عمدي ميوه‌هاي قاچاق به بيماري‌هاي انساني (بيوتروريسم) نيز وجود دارد و قطعا آلودگي عمدي به شكلي نيست كه با نمونه‌برداري امكان كشف آن وجود داشته باشد.
 مديركل دفتر قرنطينه سازمان حفظ نباتات با تأكيد بر اينكه اقشار ضعيف جامعه نيز مانند همه ما انسان هستند و حق زندگي دارند، گفت: بهتر است از ميوه‌هاي قاچاق به فقرا حاتم‌بخشي نشود و ما اگر به فكر آنها هستيم بايد دست در جيب خود كنيم.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن