تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820863540




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دشمنی غربی‌ها هرگز تمام نخواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
 دشمنی غربی‌ها هرگز تمام نخواهد شد
دشمنی غربی‌ها هرگز تمام نخواهد شد عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) مقابله جدی با بیکاری را منوط به تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: تقویت تولید ملی، ناظر به مهار موج بیکاری و افزایش اشتغال است که می‌توان شرایط را برای استخدام تعداد بیشتر نیروی کار فراهم کرد.


به گزارش فرهنگ نیوز،حجت‌الله عبدالملکی با اشاره به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین محورهای این ابلاغ ناظر به بحث تقویت تولید داخلی است که برای این امر البته نیاز به یک سری اصلاحات جدی در بعد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اقتصاد کشور کاملاً احساس می‌شود.

وی افزود: طراحی ابزارهای مالی جدید برای جهت‌دهی مناسب به سرمایه و بخش تولید، اصلاح قوانین کار، بیمه و مالیات از جمله همین ضرورت‌هاست چه آنکه در حال حاضر بخش‌هایی از این قوانین ناکارآمد و بخش‌هایی هم دست و پاگیر است و بدون این‌که ارزش‌افزوده خاصی ایجاد کرده و به رفاه خاصی برای کارگر، مصرف‌کننده یا تولیدکننده بینجامد، صرفاً مانعی برای تولید است.

عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: از سوی دیگر ما باید به سمت بازطراحی مأموریت‌های واحدهای دانشگاهی براساس آمایش آموزشی در جهت تقویت تولید ملی حرکت کنیم و بهره‌گیری درست از ایده‌ها، نظریات نخبگان دانشگاهی و تولید علم یکی از مهم‌ترین بایسته‌ها در راستای تثبیت و تقویت اقتصاد مقاومتی به‌شمار می‌رود.

وی همچنین در ادامه با تاکید بر اینکه تلاش در مسیر تقویت تولید داخل به افزایش موجودی کالا در کشور می‌انجامد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از اهداف مهم عملیاتی دشمنان ایران در حوزه اقتصاد کمبود کالا و قحطی است، از همین‌رو با تقویت تولید ملی نیازمندی‌های جامعه در داخل کشور تولید شده و آن وضعیت کمبود کالا و قحطی محقق نخواهد شد.

عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) کاهش تورم را از دیگر آثار مربوط به تقویت تولید ملی عنوان کرد و افزود: این موضوع برپایه قواعد اولیه اقتصاد،‌‌ کاملاً عقلانی و منطقی است چراکه اساساً با افزایش مقدار تولید و افزایش موجودی کالا در اقتصاد،‌‌ اگر شرایط دیگر ثابت باشند قیمت کالا کاهش پیدا می‌کند و یا این‌که حداقل سرعت رشد قیمت کالاها کاهش پیدا می‌کند،‌‌ یعنی نرخ تورم کم می‌شود، از این حیث تقویت تولید ملی قطعاً به کاهش تورم و کاهش سطح قیمت‌ها منجر خواهد شد.

عبدالملکی همچنین با اشاره به کاهش وابستگی به خارج در پرتو تقویت تولید ملی و تکیه بر اقتصاد درون‌زا افزود: چنانچه تولید ملی تقویت شود به نحوی که کمیت و کیفیت کالاهای داخلی بهبود پیدا کرده و تولید افزایش یابد و از آن سو به موازات آن کیفیت کالاها نیز بهتر شود،‌‌ خود به خود تمایل مصرف‌کننده ایرانی برای خرید کالای خارجی کمتر خواهد شد و نتیجه این کار کاهش وابستگی به کالای خارجی و کاهش وابستگی به کالای خارجی که خود به معنای کاهش نیاز کشور به ارز است.

وی گفت: اثر مهم دیگر تقویت تولید ملی، ناظر به مهار موج بیکاری و افزایش اشتغال است، به‌ویژه با عنایت به اینکه به هر حال یکی از نیازمندی‌های جدی تولید،‌‌ نیروی کار است‌‌ و می‌توان با تقویت تولید ملی شرایط را برای استخدام تعداد بیشتر نیروی کار فراهم کرد.

عبدالملکی ضمن انتقاد از کم‌توجهی برخی مسئولان و دولتمردان به اقتصادمقاومتی گفت: اساساً اقتصاد مقاومتی بر این پیش‌فرض بنا می‌شود که دشمنی دشمنان ما به‌ویژه دشمنان غربی دائم ادامه پیدا می‌کند و هرگز تمام نخواهد شد.

عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) بیان کرد: در چنین شرایطی اقتصاد مقاومتی به ما می‌گوید که باید از منابع داخلی حداکثر استفاده را کنیم تا به پیشرفت برسیم، ضمن آنکه باید به این نکته هم توجه داشت که اساساً مکتب اقتصاد اسلامی در ذات خود واجد عنصر مقاومت است به این معنی که اگر مکتب به خوبی اجرا شود، نظامی که پیش خواهد آمد یک نظام اقتصادی مقاوم است.
 

منبع: تسنیم


95/5/27 - 09:41 - 2016-8-17 09:41:28





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن