تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820941953




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تولید کنسانتره سنگ آهن در چادرملو جلوتر از برنامه


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: هفته گذشتی جمعی از خبرنگاران از طرحهای صنعتی و معدنی چادرملو بازدید کردند.


به گزارش روابط عمومی به نقل از معدن 24:  سید محمد ابریشمی، مدیر امور مجتمع چادرملو در نشست خبری با خبرنگاران، به معرفی تولید و طرحهای توسعه مجتمع چادرملو پرداخت و به پرسشهای متعدد خبرنگاران پاسخ داد.


وی تصریح کرد: امسال برنامه داریم 10 میلیون تن کنسانتره سنگ آهن در چادرملو تولید کنیم و در مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو طی چهارماهه امسال بالغ بر ۳ میلیون و۶۳۴ هزار تن کنسانتره سنگ آهن  تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد و نسبت به برنامه پیش‌بینی شده ۱۲.۳ درصد بیشتر بوده است. سید‌محمد ابریشمی، مدیر مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو با اعلام این خبر گفت: افزایش تولید کنسانتره در حالی است که میزان استخراج سنگ‌آهن طی همین مدت ۹ درصد کمتر از پیش‌بینی برنامه بوده و این نکته مثبت در عملکرد، به دلیل عیار بالای سنگ‌آهن استخراجی وعملکرد بهتر تجهیزات بوده است. 


وی تاکید کرد بر اساس معیارهای جهانی ملاک عملکرد یک معدن، استخراج سنگ‌آهن نیست بلکه میزان تولید کنسانتره است که عملکرد یک واحد را نشان می‌دهد. مهندس ابریشمی با اشاره به اینکه تولید در هر سال براساس برنامه‌های پیش‌بینی شده انجام می‌شود و در واقع برای پیش‌بینی میزان تولید شرایط مختلفی از جمله وضعیت خطوط باید در‌نظر گرفته شود.


مهندس ابریشمی در مورد حجم استخراج صورت گرفته از معدن گفت: تاکنون ۱۹۲ میلیون تن سنگ آهن از معدن استخراج شده است و با توجه به Minable بودن و در نظر گرفتن پارامترهای اقتصادی استخراج، میزان ۹۰ میلیون تن آهن در کانسار باقی مانده که مورد استخراج قرار خواهد گرفت.


وی به مشتریان چادرملو اشاره کرد وافزود: فولادسازی اهواز، فولادسازی مبارکه اصفهان و گندله سازی گل گهر از مشتریان اصلی این محصولات هستند.


در حاشیه این مراسم هادی بشیراد، رئیس برنامه و بودجه و گزارشات  در گفت و گو با معدن 24 : چادرملو شرکتی مستقل است. گندله سازی در گذشته فقط در داخل فولادسازی ها انجام می گرفت و اولین معدنی که واحد گندله سازی را راه اندازی کرد چادرملو بود. این امر باعث ایجاد ارزش افزوده بیشتر شد. از آن به بعد کارخانه های فولادسازی اجازه ساخت گندله سازی را پیدا نکردند و تنها به تجهیز و نوسازی طرح های گذشته خود پرداختند، فقط در یک طرح به دلیل عقب بودن طرح گندله سازی سنگان مجوزی به فولاد خراسان جهت تولید گندله دادند. معدن گل گهر نیز گندله سازی خود را به بهره برداری رساند معادن بافق در حال راه اندازی خطوط گندله سازی هستند. در سنگان نیز این خطوط به اجرا در خواهد امد.


یکی از طرحهای مهمی که در جریان بازدید خبرنگاران از طرح های چادرملو صورت گرفت بازدید از واحد تصفیه خانه فاضلاب شرکت چادرملو واقع در چاه افضل اردکان بود.


با توجه به نیاز آب مصرفی برای فرآیند تولید آهن اسفنجی و شمش فولاد و محدودیت های شدید منطقه ای در تامین آب موردنیاز، در قالب قرارداد منعقده فیمابین شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و سازمان آب و فاضلاب استان یزد تفاهم  شدکه سازمان مذکور در قبال اجرای شبکه فاضلاب شهر اردکان و احداث تاسیسات تصفیه فاضلاب توسط شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، اختیار استفاده از پساب ان را به مدت حداقل ۳۰ سال واگذار کند. طرح احداث تصفیه خانه فاضلاب اردکان و انتقال آب به سیستم گندله سازی که دارای ظرفیت ۲میلیون و ۹۰۰هزار تن در سال است. این قرارداد در نوع خود، اولین قرارداد عملیاتی از این بابت بوده و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با انتفاع از پساب تصفیه شده فاضلاب، آب موردنیاز خود و برای مصرف در کارخانه های فولاد و احیا را تامین کرده است. 


تصفیه‌خانه فاضلاب اردکان تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شود
مجری طرح تصفیه‌خانه فاضلاب اردکان با تشریح روند احداث و تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب اردکان گفت: این پروژه تا پایان سال جاری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.


سیروس شهروان در حاشیه بازدید خبرنگاران از تصفیه‌خانه فاضلاب یزد و مجتمع معدنی چادرملو اظهار داشت: تصفیه‌خانه فاضلاب اردکان از نوع لجن فعال و تثبیت لجن است و ظرفیت زیر پوشش گرفتن بالغ بر 77 هزار نفر در شهر اردکان را داراست.


وی با بیان اینکه صنایع اردکان نیز قرار است به این تصفیه‌خانه متصل شوند، افزود: این اتصال در قالب سه بخش طراحی شده که بخش اول آن در حال اجرا است.


شهروان بیان کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر اردکان برای تصفیه ۲۶هزار مترمکعب فاضلاب در روز طراحی شده که ظرفیت فاز اول این پروژه ۸هزار و ۶۰۰ مترمکعب خواهد بود.


مدیر شرکت مهندسی ارکان تدبیر صنایع با بیان اینکه هزینه احداث و راه‌اندازی یک‌ساله طرح در بخش اول ۲۰۰میلیارد تومان  است، خاطرنشان کرد: شرکت صنعتی و معدنی چادرملو برای احداث و بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه سرمایه‌گذاری کرده است.


شهروان با اشاره به مشخصات فنی این تصفیه‌خانه یادآور شد: ۲۹۰ کیلومتر لوله‌کشی جمع‌آوری فاضلاب که ۹۹ درصد طرح شبکه جمع‌آوری فاضلاب را شامل می‌شود، انجام شده و طرح هم‌اکنون در مرحله اتصالات به منازل قرار دارد.


وی ادامه داد: ۱۴هزار انشعاب به منازل شهر اردکان به تدریج متصل می‌شود و بالغ بر ۷۷هزار نفر را زیر پوشش قرار می‌دهد.


شهروان با بیان اینکه هم برای جمعیت شهری و هم برای صنایع سه مدول مساوی در نظر گرفته شده است، تأکید کرد: افق طرح سال ۱۴۰۵است و در فاز نخست، فقط یک مدول از طرح تصفیه‌خانه فاضلاب اردکان اجرا می‌شود.


وی در مورد تصفیه‌خانه نیز اضافه کرد: زمین تصفیه‌خانه در زمینی به وسعت 14 هکتار احداث شده و محل احداث آن 300 متر از جاده اردکان به سمت چاه افضل، قبل از تقاطع راه آهن انتخاب شده است.


شهروان، کل پیشرفت پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب اردکان را 70 درصد اعلام کرد و گفت: البته بر اساس برنامه باید اکنون پیشرفت طرح بالغ بر 98 درصد باشد اما در نهایت تلاش می‌شود این طرح تا پایان سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.


مدیر شرکت مهندسی ارکان تدبیر صنایع تصریح کرد: این پروژه در داخل شهر است و از آنجا که مراحل اجرا نیز در شهر انجام می‌شود، مشکلات کار و کندی عملیات لوله‌گذاری در مرحله اجرا تأخیر ایجاد کرده است.


پروژه تامین آب چادرملو تا کنون 87.09% پیشرفت داشته است و شامل موارد زیر است:


مهندسی و خرید متریال شبکه فاضلاب شهر اردکان با پیشرفتی معادل 98.00%
لوله کشی فاضلاب در شهر اردکان با پیشرفتی معادل 99.40%
تصفیه خانه فاضلاب با پیشرفتی معادل 63.00%
انتقال آب چاه های میلشبار و پساب تصفیه خانه اردکان با پیشرفتی معادل 82.80%
پروژه RO و موارد جانبی 73.46%


۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن